CY Chiquita and brothers

Gestart door maruska, 05-08-2010 18:15:12

Vorige topic - Volgende topic

maruska

idd Sander, zal nog eens wat foto's maken. wit uitgeslagen en diverse scheurtjes.. dus wel druk opbouwen maar niet volledig en niet vasthouden is wel deels te verklaren..

Daarnet in Utrecht nog even Peter in de 850 RS gespot ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

elianmars

Het was weer een leuke sleutelavond. Vooral veel gelachen.

Bijvoorbeeld als Laurel en Hardy samen onder de wagen liggen:

Of als je je schoen vol gooit met koelvloeistof, waardoor je de rest van de avond een held op sokken bent:

;D ;)

Nu nog zien dat de dp wat meer ruimte krijgt op het hitteschild. Dat getril is ook niet alles.
Je wagen is niet gechipt, toch? Is het dan normaal dat de turbodrukmeter halverwege het witte vlakje komt? Toen ik er gisterenavond even in heb gereden, vond ik 'm nogal tam.

Kan het niet zijn dat de uitlaat om de een of andere reden de boel aan het afremmen is? Het speenvarken zit daar ook in verstopt, blijkbaar. Misschien dat de turbo zijn druk helemaal niet goed kwijt kan door de uitlaat?

Boeijke

Waarom niet gelijk een maatje groter Marc?

maruska

omdat ik dan ook een bult kwijt ben voor het mappen van de ecu.. en dan blijf je bezig, want dan ook andere DP.
T-5R

Taranis

Citaat van: elianmars op 24-07-2013 09:42:04
Kan het niet zijn dat de uitlaat om de een of andere reden de boel aan het afremmen is? Het speenvarken zit daar ook in verstopt, blijkbaar. Misschien dat de turbo zijn druk helemaal niet goed kwijt kan door de uitlaat?

Misschien een keertje een stukje zonder uitlaat proberen? Of een andere uitlaat lenen?

Ik weet niet hoe het met de nieuwe turbo is, maar met de oude vond ik 'm ook niet echt snel nee.

Sbv

Mijn banaan is ook niet zo heel snel, zeker niet in vergelijking met de S70R, die is dan wel gechipped maar weer automaat

Taranis

Citaat van: Sbv op 24-07-2013 11:29:59
Mijn banaan is ook niet zo heel snel

Ik vond daar juist wel lekker gang in zitten als ie eenmaal maar op toeren is...

Boeijke

Citaat van: maruska op 24-07-2013 11:10:55
omdat ik dan ook een bult kwijt ben voor het mappen van de ecu.. en dan blijf je bezig, want dan ook andere DP.

Ah. Dat is duidelijk en begrijpelijk.

Sbv

Citaat van: Taranis op 24-07-2013 11:41:15

Ik vond daar juist wel lekker gang in zitten als ie eenmaal maar op toeren is...
Ben diesel rijder...moet mezelf nog aanwennen om meer toeren te maken  ;D

elianmars

Citaat van: Sbv op 24-07-2013 12:01:46
Citaat van: Taranis op 24-07-2013 11:41:15

Ben diesel rijder...moet mezelf nog aanwennen om meer toeren te maken  ;D

Mijn wagen is ook een toerenmonster. Bij 3000 toeren komt de de eerste extra duw en bij 5000 toeren gaat er olie op het vuur  :eusa_dance:

Martijn_B

Misschien eerst eens een boostmeter aansluiten en een lektest doen. Heb je dat speenvarken nu nog steeds met nieuwe turbo? Als ik mijn Varex demper sluit kom ik ook niet boven de 0.7bar druk uit ivm de restrictie.

Overigens: je had redelijk goedkoop een 18T + witte injectoren en Rica software kunnen nemen, was je €350 meer kwijt geweest en dat valt dan wel mee voor +25% vermogen. Maar hebben we het meer over gehad, je vind standaard ook al prima en dat gaat natuurlijk ook al leuk van z'n plek.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

peteRRR

Citaat van: maruska op 24-07-2013 07:55:48
idd Sander, zal nog eens wat foto's maken. wit uitgeslagen en diverse scheurtjes.. dus wel druk opbouwen maar niet volledig en niet vasthouden is wel deels te verklaren..

Daarnet in Utrecht nog even Peter in de 850 RS gespot ;D

Hoe vaak gebeurd dat dan he zo voor het stoplicht. ;D
Auto van je broer is ook een puik ding om te zien in die kleur.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

elianmars

Past de conische downpipe op een 18T?

Anders moet je die ook nog meetellen.

UserID6342

Past niet en moet je de flens omlassen, of andere DP

maruska

idd, dat is ook de overweging geweest. Deze had ik liggen, en had dus alleen de 15G nodig. Overigens begint de twijfel te komen of ik wel mijn eigen ECU erin heb zitten. Onderzoek thuis zal dat moeten uitsluiten. Voor alsnog heb ik het idee dat er een standaard chip nu inzit, terwijl de ECU die ik ken, gechipt is, met wat meer druk, en een verwijdering van de max km/h limit.

2B continued
T-5R