CY Chiquita and brothers

Gestart door maruska, 05-08-2010 18:15:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Martijn_B

Dus maakt niet uit.

Dan zeg ik eerst systeem testen op een lek. Heb je al zonder slangetje op de actuator gereden?
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

maruska

nog niet.. ik weet wel dat dat tricky kan zijn.. ben jij niet toevallig in NL martijn ? ;D
jij als boost pro ^^ hahahaha
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Bouke

Je zou die slangetjes nog kunnen wisselen toch, kleine moeite😉

Piet

Bij mij kwam pasgekeden de turbo niet goed op druk tgv een slecht contact bij het fanrelais waaardoor de ECU kennelijk de boost terugschroeft.

Sbv

Citaat van: koen.s op 08-08-2013 10:17:22
Je heb dus een gechipte ecu.
Na montage van de nieuwe turbo, moet de turbodruk dan niet worden afgesteld.

Recent op de S70R nieuwe turbo gezet en die liep gewoon gelijk goed

MrCain

Als je de oude turbo nog in bezit hebt : kijk of de wastegate actuator van de oude turbo toevallig niet een andere veervoorspanning heeft.
Zou zomaar best kunnen dat daar ooit aan gedraaid is...en als de ECU daar op afgesteld/gechipped is....
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

Sbv

Verklaard niet waarom zijn ECU in mijn 850 wel volledige druk geeft

MrCain

#1627
Heb je gelijk in, dus het zit waarschijnlijk in de nieuwe turbo => Wastegaste van nieuwe turbo goed afgesteld? BOV van de nieuwe turbo goed aangesloten? BOV werkt ook gewoon goed? (zuigtest).

Edit: Slang op compressor nog goed? Die van mij is ook stuk gegaan met het aandraaien van de slangenklem...


Toen dat ik mijn spruitstuk (japanifold) en katback (Ferrita) had vervangen (nog voor de turbowissel) had ik ook last van een beetje "druk verlies" op de meter. Bij de Meten is Weten meeting had ik wel 10pk meer dan vorige keer.
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

Martijn_B

Vanavond de ICE van Frankfurt naar Utrecht, maar kom pas om 23:00 aan Mark en rij morgen ochtend om 08:00 alweer richting Hockenheim.

Je kunt prima het slangetje even lostrekken, dan ga je in zijn 4 rijden en speel je bij +3000 rpm even met het gas met je rechtervoet. Je kunt dan, als je niet lomp trapt, prima controleren of de turbo voorbij het witte deel wilt of niet. Je hoeft dit maar 1 keer te doen en het moet vrij makkelijk gaan. Op deze wijze loop je echt minimaal risico en kun je snel e.e.a. weer uitsluiten.

Als de ECU in die van Sander wel volle druk geeft, dan ligt het dus wsl niet aan de ECU, daar deze op je vorige banaan het wel prima deed. Ik zeg: 1) actuator test // 2) lektest
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

arjen850

Citaat van: MrCain op 08-08-2013 11:24:09
Als je de oude turbo nog in bezit hebt : kijk of de wastegate actuator van de oude turbo toevallig niet een andere veervoorspanning heeft.
Zou zomaar best kunnen dat daar ooit aan gedraaid is...en als de ECU daar op afgesteld/gechipped is....

paar jaar terug, kerstboom meet, wat was er toch met de waste gate gebeurt Mark? Uiteindelijk heeft Dirkie het verholpen, weet niet meer wat er was, maar toen klopte er ook totaal niets van de voorspanning toch?

Martijn_B

Dat horende: staat hij op "halve maan"  setting?
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Sbv

Citaat van: arjen850 op 08-08-2013 15:22:31
Citaat van: MrCain op 08-08-2013 11:24:09
Als je de oude turbo nog in bezit hebt : kijk of de wastegate actuator van de oude turbo toevallig niet een andere veervoorspanning heeft.
Zou zomaar best kunnen dat daar ooit aan gedraaid is...en als de ECU daar op afgesteld/gechipped is....

paar jaar terug, kerstboom meet, wat was er toch met de waste gate gebeurt Mark? Uiteindelijk heeft Dirkie het verholpen, weet niet meer wat er was, maar toen klopte er ook totaal niets van de voorspanning toch?
Nieuwe turbo, dan kan je alle veranderingen aan de oude gelijk vergeten lijkt me

UserID6342

Dat met die wastegate toen bij Mark was het hitteschild wat er tegen aan kwam en wat zogenaamd niet los was geweest e.d.  Was iets heel anders.  Bij een nieuwe turbo wilt niet automatisch zeggen dat de wastegate goed staat.  Altijd even, zekerheidshalve, controleren idd volgens het halve maanprincipe of volgens de druktest van Volvo zelf. (iets omslachtiger)

JeffreyC

Vreemd verhaal, maar heb hetzelfde met de mijne. Nadat ik de turbo verwisseld had met een die ik bij Arjen vandaag had haalde ik ook de maximale turbo druk niet meer en de turbo kwam ook geleidelijker in.
Heb al zonder uitlaat gereden, waste-gate gecontroleerd, vacuum slangen, turbo buizen en slangen, stekker tcv + aansluitingen, IPD tcv, lekkages in het inlaat systeem, ontsteking staat compleet nieuw en lmm is nieuw maar tot op heden nog altijd niks gevonden.

Ik ben benieuwd of je iets vindt, ik heb het blok nu eruit liggen ivm de ombouw maar ook nu nog niets raars kunnen vinden.
300 PK 390 NM CY T-5R MT
2.0L, 19T, S60R exhaust manifold, 440cc injectors, 3" downpipe, 2.5" catback, RIP kit, 50mm AL intercooler, Koni STR-T, -40mm Intrax,
Porsche/Brembo BBK, Fasttech software, M66 in progress

arjenT5R

Ik heb van de week m'n katalysator leeg gerost met een stootijzer.....
en toen was alle missende turbodruk weer terug :D was een 100 cpi racekatje...

weet niet precies wat de situatie bij jou is?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!