CY Chiquita and brothers

Gestart door maruska, 05-08-2010 18:15:12

Vorige topic - Volgende topic

The Volvoboy

Echt diep treurig dit Mark. Niet meer dan logisch dat je dit niet accepteert en de klus uitbesteedt aan iemand anders, hopelijk wel een vakman.
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Silverarrow

Je denkt de "restauratie" goed/grondig aan te pakken en net die ene stap waar je zelf geen directe invloed hebt op de kwaliteit van het werk wordt verknald door een ander. Dat lijkt me behoorlijk demotiverend, goed dat je dit eerst laat bezinken ipv meteen een keuze te maken over het vervolg.

UserID6342

Het is triest te noemen dat dit als 'perfect' word afgeleverd.  Maar ik denk wel te weten waar Marco op doelt en daar is ook iets voor te zeggen (geen kritiek overigens op Mark).

Een spuiter is geen voorbewerker / plaatwerker.  Hier bedoel ik mee, hoe is de koets verder en wie heeft het voorbereidende werk verricht ?  Meestal krijgt een auto, voordat deze gespoten word, een heel traject zoals plaatwerker, schuurder, voorbewerker, primen, schuren, spuiten.  Een echte spuiter kan vaak alleen maar het primen en spuiten (en zelfs dit is nog niet gelukt !) maar van het andere heeft hij totaal geen kaas gegeten.

elianmars

Citaat van: elianmars op 07-02-2014 21:19:03
Mark mag even niet op het forum komen. Is een weekend weg met zijn echtgenote en heeft alleen aandacht voor haar  :eusa_angel:

Mark, wat zei ik nou?  :eusa_snooty:

KIM

Citaat van: Dirk342 op 08-02-2014 08:14:58
Het is triest te noemen dat dit als 'perfect' word afgeleverd.  Maar ik denk wel te weten waar Marco op doelt en daar is ook iets voor te zeggen (geen kritiek overigens op Mark).

Een spuiter is geen voorbewerker / plaatwerker.  Hier bedoel ik mee, hoe is de koets verder en wie heeft het voorbereidende werk verricht ?  Meestal krijgt een auto, voordat deze gespoten word, een heel traject zoals plaatwerker, schuurder, voorbewerker, primen, schuren, spuiten.  Een echte spuiter kan vaak alleen maar het primen en spuiten (en zelfs dit is nog niet gelukt !) maar van het andere heeft hij totaal geen kaas gegeten.

Volgens mij gaan wij allen er vanuit dat de auto niet bij een bedrijf is gebracht dat alleen auto's kan spuiten. Voorbewerken is zo'n essentiële klus dat dat tot het vakgebied van een autospuitbedrijf hoort. Natuurlijk kun je van een spuiter niet verwachten dat hij ook kan voorbewerken, maar in hetzelfde bedrijf zal wel een voorbewerken aanwezig moeten zijn als je goed werk wilt kunnen afleveren.

Van mijn auto is de schade hersteld in het bedrijf waar ik de auto ook heb gedemonteerd. De auto wordt dan afgeleverd aan de spuiterij met op de schaderekening nog een laatste dun laagje plamuur; de bedoeling was dat de voorbewerker in het spuitbedrijf dit zou afmaken.

V70geRwin

Citaat van: Dirk342 op 08-02-2014 08:14:58

Een goede spuiter zal je dan toch ook daar op wijzen?

Goede resultaten gaan nooit zonder tegenslagen Mark  ;)

petrolhead

SirRutte

Zo wat een prutswerk! Alle waar is natuurlijk naar zijn geld en Marco heeft ergens ook wel een punt, maar hier zou ik ook nooit mee akkoord gaan.

Op dit moment wordt mijn auto ook volledig overgespoten, maar die spuiter zou dit resultaat nooit de deur uit durven doen..

maruska

Om te verduidelijken : afspraak met spuiter was dat hij alle roest zou behandelen, schades zou herstellen, buitenkant en motorruimte in de verf met lak, en de binnenkant waaieren.

Hij is niet alleen spuiter, wellicht heb ik dat verkeerd omschreven. Hij heeft een schadeherstel bedrijf, dus is van allerlei markten thuis zou je zeggen..
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

elianmars

maruska

:eusa_whistle:

Lekker even bankhangen, vrouw aan het badderen, ik biertje. Ik zal me inhouden dit weekend hahahaha
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

LouisXIV

Citaat van: maruska op 07-02-2014 23:24:19
Citaat van: Marc O. op 07-02-2014 23:23:12
Jeetje, daar zou ik goed ziek van zijn zeg. Wat een ontzettende beunhaas zeg, zo'n kerel moest zich schamen om zoiets op te leveren.
Wat ik gok is dat hij heeft gedacht dat ik genoegen zou nemen en hij snel geld kon verdienen. De vertraging heeft hij ook afgeschoven op ander haastwerk wat goed schoof.
Doe het goed, of doe het niet, en dat geldt niet alleen voor mij. Voor een spuiter is dit inderdaad treurig werk..
had je al betaald?

Sbv

Laguna-S60R

Pff heb slecht spuitwerk gezien.. Maar druipers.. Kun je beter ophouden met spuiten  :eusa_doh:
S60 2.4I 170PK LPI Sports Edition

S60Register

Martijn_B

Was idd niet best Mark, stickers afgeplakt, sporen op het dak, lijkt wel
Of er nog siliconen onder heeft gezeten op een aantal plekken.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software