CY Chiquita and brothers

Gestart door maruska, 05-08-2010 18:15:12

Vorige topic - Volgende topic

Vulk

Ik parkeer bij de supermarkt, bouwmarkt, ... ALTIJD op de meest afgelegen parkeerplaats. Bij voorkeur op een plaats waar er niemand nog langs kan of dat er veel ruimte is.

Lukt dat niet, dan winkel ik ook niet. Klaar. :)

Henk855

Bij de supermarche blijf ik meestal bij / in de auto en doet de wederhelft de shoppings.
Heb zo wie zo een bloedhekel aan inkopen doen.
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

maruska

Ik probeer ook bewust niet in de massa te parkeren, alleen als het echt moet.. Maar dit verwacht je gewoon niet, er was echt giga veel ruimte daar, en we stonden ruim uit elkaar..
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Turbo-Geek

Dat vind ik juist de kracht van dat ding, dat je juist de dagelijkse klusjes kan doen en ook je kan verplaatsen als een sportwagen.
Natuurlijk is hier en daar tactisch parkeren wel aan te raden maar de station te degraderen tot zondags wagen gaat mij te ver, het is een Volvo en die moet gewoon rijden.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

antraciet

Citaat van: maruska op 20-05-2012 20:47:20
Ik probeer ook bewust niet in de massa te parkeren, alleen als het echt moet.. Maar dit verwacht je gewoon niet, er was echt giga veel ruimte daar, en we stonden ruim uit elkaar..

Mooi balen Mark. Moeten we nu tijdens evenementen de auto's gaan beschermen dmv rood/witte linten? :-[

Turbo-Geek

Citaat van: antraciet op 20-05-2012 20:50:42

Mooi balen Mark. Moeten we nu tijdens evenementen de auto's gaan beschermen dmv rood/witte linten? :-[

Ja, dat zie je ook weleens bij auto's in consours staat.
De schade ontstaat vaak NIET door open deuren enzo maar mensen die met alle goede bedoelingen ff over het zijpaneel leunen om naar je motorruimte te kijken en dat soort fratsen.
  The things you own end up Owning you !

cas

Citaat van: antraciet op 20-05-2012 20:50:42

Mooi balen Mark. Moeten we nu tijdens evenementen de auto's gaan beschermen dmv rood/wittegele linten? :-[

:eusa_whistle:
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

henry classic v70

Als het op ass hoogte is heeft er waarschijnlijk iemand tegen de wagen aangeleund met een rits of knoop op de kontzak.... :eusa_wall: (daar lijkt het mij tenminste wel op). Maar wel weer behoorlijk waardeloos natuurlijk, persoonlijk zou ik hier doodziek van zijn!!
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Powerpete

ik ken het gevoel maat..... je hebt mijn haaltje ook kunnen bewonderen vanmorgen... en zoals je zegt we stonden ruim uit elkaar..

"Aerodynamics are for people who can't build engines." (Enzo Ferrari)

UserID6342

Citaat van: arjen850 op 20-05-2012 20:10:47
Dit zijn echt zulke klote dingen, doe je je best zuinig te zijn, en iemand vernielt het "even" voor je :eusa_wall:
Ik hoop echt dat het met een lak stift goed te verhelpen is, anders iets hoger leggen(de nieuwe lak) en rustig uit polijsten, dit werkt goed.
Is vaak ook de enigste en beste oplossing buiten het geheel laten spuiten om.  Met een klein kwastje of sate-prikkert (goede tip van Henry !) rustig laagje voor laagje vullen en goed aan laten drogen tussendoor.  Goed vullen en iets over de originele lak heen laten komen.  Dat slijp / polijst je wel weer weg.

maruska

Ik ga van Bouke's aanbod gebruik maken, en dan moet het vast wel goedkomen. Zag vanochtend dat de 2 plekken niet de enige zijn. Er zitten rare putjes (a la op de foto, niet de streep maar het "deukje") ook verder naar achteren.. Ik zie wel, hoe goed het gemaakt kan worden. Voorlopig staat ze los van de andere auto's voor de flat hier. En gebruik ik de beamer maar weer eens.
T-5R

Chris

Erg rotte schades kerel.. precies waar we het laatst over hadden samen.

Hoop dat het er uit te poetsen is voor je!

KIM

Tsjongejonge, lekker balen weer zeg.
Ik ben er ook altijd zo bang voor. Ik pak zelfs de 740 bij twijfel.

Helaas gaat 'ie toch achteruit in de loop der tijd.

Hopelijk heeft de lakstift niet teveel kleurverschil met je auto, dan kun je zaken nog best aardig wegkrijgen.

maruska

Zeker Kornelis.. Moet kunnen (hoop ik). Hoe is bij jou de lak nu ? Al de spuiter gebeld om uitleg ?

Ik heb geen idee of het zou schelen als er een blanke lak overheen zou gaan.. Iemand ervaring mee ?
En ja, ik weet dat geel gewoon een ontzettend aantrekkelijke kleur is... ;D Helaas vang ik er de verkeerde strontvliegen mee
T-5R

KIM

Ik wilde nog wat in mijn blog posten, maar heb een waar BBQ weekend achter de rug...

Ik ben vrijdag bij de schadehersteller geweest, want ik had ook roest op de achterklep aan de bovenzijde door voortijdige slijtage. Dat ding is zeker garantie en dat hebben we vrijdag een halt toe geroepen. De klep gaat nog gespoten worden.

De motorkap wordt waarschijnlijk toch afgedaan als steenslagschade (Schadeherstelbedrijf en spuiter zijn 2 verschillende bedrijven). De schadehersteller gaf aan dat hij het waarschijnlijk voor elkaar ging krijgen om ook de motorkap in orde te krijgen; er moet toch lak aangemaakt worden voor de achterklep.

Helaas kun je hier weinig tegen doen; de zinklaag is bij het klaarmaken voor het spuiten doorgeschuurd. De kap kan nooit meer zo roestvrij zijn als een nieuwe want het is niet mogelijk een nieuwe zinklaag aan te brengen.