Vraagje aan de getrouwde zelfstandige ondernemers onder ons

Gestart door Quota, 31-07-2010 13:41:24

Vorige topic - Volgende topic

Lampje

Correct. Dat is precies wat ik bedoel.

Maar het lenen van geld in een tijd dat de BV het dringend nodig had,  wordt door een curator wel eens verward met mismanagement.  Als dat gebeurt dan ben je de spreekwoordelijke l*l.

pooh

ik vind het toch altijd fascinerend om te zien dat aankomend ondernemers eigenlijk geen enkel risico willen lopen.
Risico's horen bij ondernemerschap, en ja je kunt her en der wat dingen doen om die te beperken, maar volledige garanties zijn er volgens mij gewoonweg niet.

Teken de petitie tegen het dodingsstation en de gemeenten in Cadiz!
Direct naar de petitie: www.petitiononline.com/perrera/petition.html

JvW

Citaat van: pooh op 05-08-2010 13:27:04
ik vind het toch altijd fascinerend om te zien dat aankomend ondernemers eigenlijk geen enkel risico willen lopen.
Risico's horen bij ondernemerschap, en ja je kunt her en der wat dingen doen om die te beperken, maar volledige garanties zijn er volgens mij gewoonweg niet.

Helemaal mee eens! Had ik ook al aangegeven.

-D©©©L-

Citaat van: FGG op 03-08-2010 23:41:39
Citaat van: reneetje op 03-08-2010 22:33:55
Gewoon op huwelijk zijn voorwaarden trouwen, duidelijk alles beschrijven , maar nu in deze ijd voor jezelf beginnen..... :-\
Of is 40 uur bij de baas nog niet genoeg  ;) ;D

Dan moet je met iets orgineels komen en het gat in de markt vinden , en dat zal niet meevallen.....

Iig de kosten laag houden en beginnen met minimale investeringen, en eventuele huisvesting kosten goed tegen het licht houden.
Dus niet meteen een dikke bak voor de deur , mooi brief papier , logo's laten ontwikkelen etc.
Te hoge huisvesting kosten is een maandelijks terug komende kosten post die vaak te zwaar drukt op het geheel.... :-\

Eigenlijk wel heel erg mee eens. Jan en alleman beginnen tegenwoordig voor zichzelf en 't gros heeft al een megaomzet, dikke auto en een 20-urige werkweek voor ogen, maar de eerste 5 tot 7 jaar zul je flink moeten ploeteren om de centjes binnen te halen en 80-urige werkweken zijn daarbij niet vreemd.
Daarbij moet je product of dienst ook nog eens onderscheidend zijn. Zo niet, dan zul je je waar moeten maken met een goede kwaliteit/prijs-verhouding. Ook weer niet te goedkoop want dan kom je niet betrouwbaar over, ook niet te duur want dan prijs je jezelf al meteen uit de markt.
Wat voor bedrijf moet 't gaan worden?

Bovenstaand zijn voor mij nog steeds de redenen om gewoon voor een goede, betrouwbare werkgever te werken.

80 urige werkweken ? 5 tot 7 jaar ploeteren ?
Ik probeer het meestal op zo'n 40 uur gemiddeld te houden, en 2 jaar na oprichting draai ik toch niet slecht.

Met jou bovenstaande verhaal zou ik inderdaad geen ondernemer worden; verkeerde mentaliteit.

Citaat van: JvW op 05-08-2010 13:44:54
Citaat van: pooh op 05-08-2010 13:27:04

Helemaal mee eens! Had ik ook al aangegeven.

Het is, denk ik, ook een stuk bewustwording van de kwetsbaarheid en leren inschatten van risico's. Dat vind ik een goede zaak.

FGG

Citaat van: -D©©©L- op 05-08-2010 13:49:24
Jan en alleman beginnen tegenwoordig voor zichzelf en 't gros heeft al een megaomzet, dikke auto en een 20-urige werkweek voor ogen, maar de eerste 5 tot 7 jaar zul je flink moeten ploeteren om de centjes binnen te halen en 80-urige werkweken zijn daarbij niet vreemd.
Daarbij moet je product of dienst ook nog eens onderscheidend zijn. Zo niet, dan zul je je waar moeten maken met een goede kwaliteit/prijs-verhouding. Ook weer niet te goedkoop want dan kom je niet betrouwbaar over, ook niet te duur want dan prijs je jezelf al meteen uit de markt.

Bovenstaand zijn voor mij nog steeds de redenen om gewoon voor een goede, betrouwbare werkgever te werken.

Ik probeer het meestal op zo'n 40 uur gemiddeld te houden, en 2 jaar na oprichting draai ik toch niet slecht.

Met jou bovenstaande verhaal zou ik inderdaad geen ondernemer worden; verkeerde mentaliteit.

Volgens mij wordt in dat verhaal niet echt mijn mentaliteit eruit gelicht.
Dat het bij jou goed is gegaan dat kan natuurlijk, wat ik probeerde aan te geven is dat veel mensen zich vaak richting een roze wolk begeven en gouden bergen zien. En ik denk niet dat dat voor de meeste nieuwe bedrijven op gaat.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

elianmars

Citaat van: FGG op 05-08-2010 14:50:31
Jan en alleman beginnen tegenwoordig voor zichzelf en 't gros heeft al een megaomzet, dikke auto en een 20-urige werkweek voor ogen, maar de eerste 5 tot 7 jaar zul je flink moeten ploeteren om de centjes binnen te halen en 80-urige werkweken zijn daarbij niet vreemd.

Dat het bij jou goed is gegaan dat kan natuurlijk, wat ik probeerde aan te geven is dat veel mensen zich vaak richting een roze wolk begeven en gouden bergen zien. En ik denk niet dat dat voor de meeste nieuwe bedrijven op gaat.

Ben ik helemaal met je eens, Florian.
Mijn pa is 30 jaar geleden voor zichzelf begonnen. Ik ben 22 jaar geleden bij hem gaan werken en een paar jaar later medeeigenaar geworden.

Voor jezelf werken geeft onbetaalbare vrijheid, maar voor het geld hoef ik het niet te doen.
Als ik ziek word, krijg ik geen cent. Verzekeren daartegen is onbetaalbaar.
M'n oudedagsvoorziening is ook niet om over naar huis te schrijven, sinds de aandelenmarkt op z'n gat ligt.

Ik leef goed, kom niks tekort, maar rijk zal ik er niet van worden, zoals vaak gedacht wordt bij een eigen zaak.

jrkalf

Citaat van: elianmars op 05-08-2010 15:01:45
Citaat van: FGG op 05-08-2010 14:50:31

Ben ik helemaal met je eens, Florian.
Mijn pa is 30 jaar geleden voor zichzelf begonnen. Ik ben 22 jaar geleden bij hem gaan werken en een paar jaar later medeeigenaar geworden.

Voor jezelf werken geeft onbetaalbare vrijheid, maar voor het geld hoef ik het niet te doen.
Als ik ziek word, krijg ik geen cent. Verzekeren daartegen is onbetaalbaar.
M'n oudedagsvoorziening is ook niet om over naar huis te schrijven, sinds de aandelenmarkt op z'n gat ligt.

Ik leef goed, kom niks tekort, maar rijk zal ik er niet van worden, zoals vaak gedacht wordt bij een eigen zaak.

Quote in quote in quote... het gaat lekker..
Men moet niet overdrijven dat je 5 tot 7 jaar 80 urige werkweken moet draaien. Het is heel erg afhankelijk van de bedrijfstak waar je in start en wat je voor ogen hebt. Gouden bergen is een leuke ambitie, maar dat is vaak niet reeel.

Ik moet als net als Marco bekennen dat het met veel minder ook heel goed kan. Ik doe het met gemiddeld 32-uur in de week... en na zo'n twee jaar draaide het ook niet verkeerd..

Over het verzekeren tegen ziek worden, dat is inderdaad onbetaalbaar als je een werknemers idee bij verzekeren heb. Ik heb me verzekerd tegen langdurige ziekte (langer dan een maand ziek) en dat is prima te doen.
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.