pomptiming verloopt en zeer hoge kosten

Gestart door jkatier, 04-01-2011 08:34:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jkatier

met mijn auto (v70 TDI uit 2000, 325000 km, iets hoger vermogen...) heb ik al veel grote problemen gekend afgelopen 6 maanden:
- airo koeler en pomp vervangen
- radiateur
- ruilmotor (95000 km) (drijfstangen kwamen spontaan naar buiten bij het oude blok)
- gloeispiralen
- defecte sensor turbo inlaatdruk
- koppeling en drukgroep
- waterpomp
- distributieriem met spanrollen
- pompriem
- accu

de pomptiming is al vaak bijgesteld. Wel bijzonder.

Wat is wijs om te doen met deze auto? Heb er al veel geld ingestoken maar wanneer dit door zou kunnen blijven gaan is het misschien toch goed om hem in te ruilen?

Is het duidelijk te merken wanneer bijvoorbeeld de krukaspoelie op zijn einde loopt?

Alvast dank voor jullie advies!

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

FGG

Klinkt idd erg naar het probleem wat ik had. Ook de pomp afgesteld (statisch) en in no time was ie weer van de tijd afgelopen. Uiteindelijk bleek de krukaspoelie los in het blok te bengelen. Lijkt me verstandig dat ze meteen daar naar kijken ipv dat ze je door laten rijden met als risico dat je de hele bende in de soep draait.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

fredtref

Bij mij verliep ook de pomptiming na 1 x starten weg, het bleek dat het schroefdraad in het blok van het stelwiel ral was, nieuw draad getapt een nieuwe stift er in, blijft nu perfect op tijd staan.

elianmars

Citaat van: jkatier op 04-01-2011 08:34:34

De auto trilt/dreunt wel wat, wanneer ik in de 5e versnelling doortrek op de autobaan, maar dit is in een bepaald toerengebied. Kan mijns inziens ook de aandrijflijn zijn door het wat hoge vermogen.



Wat bedoel je met hoge vermogen? Heb je de wagen laten chippen?

Als dat zo is, zou het kunnen zijn dat het dubbele vliegwiel gaat trillen door teveel vermogen.

)()()sT

... en dat hoor je vaker geloof ik, ook bij de VW's en Seats met erg potente 1.9 TDI's

thuur

Citaat van: jkatier op 04-01-2011 08:34:34
met mijn auto (v70 TDI uit 2000, 325000 km) heb ik al veel grote problemen gekend afgelopen 6 maanden:
- airo koeler en pomp vervangen
- radiateur
- ruilmotor (95000 km) (drijfstangen kwamen spontaan naar buiten bij het oude blok)
- gloeispiralen
- defecte sensor turbo inlaatdruk
- koppeling en drukgroep
- waterpomp
- distributieriem met spanrollen
- pompriem
- accu

Behalve die kapotte sensor en het motorblok is de rest toch vrij normaal onderhoud.. Het zijn allemaal slijtagedelen. Maar goed, ik begrijp je frustratie. Lees dan ook de voorgestelde dingen goed door!


Suc6!


Gr 8)

jkatier

Dank voor jullie reacties. :eusa_clap:

Heb de auto vorige week toch maar ingeruild op een jongere v70, D5 met 112.000 km op de klok.



Jack v

gefeliciteerd met je aanwinst, heb je al foto's?
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

jkatier

foto's zal ik binnenkort posten hier!

(krijg de auto waarschijnlijk begin volgende week; moet nog op kenteken gezet worden door de rdw).

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

jkatier

Inderdaad een import auto (Dld.).
Prachtige metallic-zwarte D5, Move-versie uit 2005 met aantoonbaar 111.000 km. op de klok.


Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

jkatier

heb geen idee hoe ik foto's moet bijvoegen in het bericht...  :(

thuur

Had je al gekeken in de Sticky topics?


Gr ???