Lichtschakelaar V70

Gestart door Vliegende850, 03-08-2010 17:44:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vliegende850

Hallo!

Vreemd 'probleempje'. Mijn lichtschakelaar raak ik nooit aan omdat deze zo staat ingesteld dat mijn Dimlichten bij draaiende motor aan staan en volledig uit gaan bij het uit nemen van de sleutel. Ideaal.

Echter op deed moment branden slecht alleen mijn stadslichten... Als ik minimaal op de lichtschakelaar druk gaan de dimlichten branden.. Maar laat ik deze los..dan branden de stadslichten weer.

Om nu voordurend rond te rijden met mijn vinger die de lichtschakelaar indrukt!? Kan niet de bedoeling zijn.

Herkent iemand dit? En oplossing? Vreemde blijft dat de schakelaar gezien bovenstaande situatie nooit gebruikt wordt. Spontaan stuk dus??

Betreft een heerlijke / eerlijke V70 uit 1998.

In spannende afwachting,
Robbert

UserID6342

Zoals je het omschrijft idd lichtschakelaar ral.  Gebeurt wel vaker, dus niets om je eigen zorgen over te maken.  Andere schakelaar zet je er zo in, stelt niets voor.

Vliegende850

Hi Dirk,

Bedankt voor reactie.

Ik zal op zoek naar andere schakelaar. Om er bij te komen moet ik waarschijnlijk de afdekplaat onder het stuur verwijderen.

Wordt voor mij weer heel avontuur. Heb ooit zelf kachelmotor vernieuwd. Zou in max. 15 minuten moeten... Bij mij dik uur.

Maar het werkt!

gr, Robbert Jan

UserID6342

Hoeft niet Robbert Jan, als je met een klein schroevedraaiertje meteen naast het lichtschakelaar een beetje frunnikt, wip je er 'm zo uit.  Hoef je dus niets voor los te halen.  De kabel is lang zat om deze daarna los te halen van de schakelaar, nieuwe (of gebruikte) schakelaar aansluiten op de kabel en je klikt 'm zo weer vast.  Succes.

thuur

Je noemt meteen de oorzaak: te weinig gebruik. Schakelaars zijn zelfreinigend. Flipper hem maar eens een keer of 20 stevig op en neer.


Gr ;)

Vliegende850

Hi Thuur en Dirk,

Beide gelijk, wat is hier nieuw aan?

Schakelaar zo los gewipt. Vervolgens flink aantal keer 'aan uit' gezet en... Werkt weer als van ouds!

Mijn dank is wederom groot, super forum. Het geen alleen mogelijk is door de actieve leden die keer op keer een reactie geven. Zelf aan de 10+ deelnemers!

Gr, Robbert Jan