invoeren V70

Gestart door volvoTon, 29-07-2010 19:47:15

Vorige topic - Volgende topic

volvoTon

Hoi,

Heeft er iemand recentelijk nog een auto uit Duitsland ingevoert?
Kan namelijk een V 70 uit 1998 voor een zeer schappelijke prijs kopen,alleen als ik dan de berekening  van de BPM zie die op de site van de douane staat ,is dit al meer dan ik voor de auto in duitsland moet betalen.
Dus mijn vraag is heeft er iemand ervaring mee na april van dit jaar toen zijn namelijk de tarieven veranderd.

volvoton

Kali-Integrali

Ton,

ik heb mijn '97 V70 2,5 jaar geleden ingevoerd. Betaalde om en nabij de € 850,- aan BPM.
Probeer de calculator op autoweek eens, die was destijds  is wel oké.

http://www.autoweek.nl/bpmcalculator.php

Verder is er al redelijk wat over gepost, dus zoekfunctie moet ook het e.e.a. opleveren.

Succes, gr-Martijn

daytonawim

Wat zou daar dan in negatieve zin aangepast moeten zijn ?
92 % afschrijving op de nieuwwaarde is de max

Ik heb circa 1000 euro betaald voor een S70 T5 1998 met maximaal opties

Rob850turbo

Bpm op een 850 R van 1996 met alle opties of std opties is nu bijna 500 euro.

http://www.autotelex.nl/products/autoimport

deze berekening wordt door de douane geaccepteerd en is 1 van de weinige die goed is.

kost volgens mij 15 euro en je bent helemaal klaar voor de import

De douane help niet meer mee met het invullen van bpm formulieren.

Succes

Joppe Maes

Hai Ton,

Ik heb precies een jaar geleden een V70 uit duitsland ingevoerd (140pk op benzine met alle opties) en moest 920,- afrekenen bij de belastingdienst.

Alaindjie

Citaat van: Rob850turbo op 29-07-2010 20:35:30
Bpm op een 850 R van 1996 met alle opties of std opties is nu bijna 500 euro.

http://www.autotelex.nl/products/autoimport

deze berekening wordt door de douane geaccepteerd en is 1 van de weinige die goed is.

kost volgens mij 15 euro en je bent helemaal klaar voor de import

De douane help niet meer mee met het invullen van bpm formulieren.

Succes

Heb een 855 ingevoerd uit UK twee maanden geleden. De site van Autotelex waar Rob aan refereert wordt 1 op 1 door de Douane aangehouden. Let wel : je kan lopen rommelen met opties die er op de auto zitten maar mijn ervaring was dat de Douane man bij elke auto met de sleutels in de hand een rondje om de auto ging doen. Dan kan je dus niet al te weinig opties opgeven. Die van mij was redelijk vol met verschillende "lines" zoals die in NL gangbaar zijn. Hou er helaas ook rekening mee dat koerslijsten die een gunstiger BPM restbedrag opleveren (zoals bijv. de BPM calculator op Autoweek) helaas niet verder gaan dan 10 jaar oud zodat die een enigszins vertekend beeld geven of de prijs zonder welke optie dan ook.
Mits je een luie Douane man treft (schijnen allemaal erg ijverig te zijn) zou ik hier geen risico mee lopen en keurig alle opties aangeven, dat is uiteindelijk toch 10'tjes werk dat je kan besparen en dat lijkt me het risico van een boete niet waard .....
Succes ermee !