Deur Volvo V70 classic

Gestart door jorikw, 12-08-2010 21:24:31

Vorige topic - Volgende topic

jorikw

Sinds gisteren moet mijn vader via de passagierkant naar binnen in zijn V70 classic.
Centrale vergrendeling doet het, maar de deur kan nog niet open. We hebben vandaag het binnenpaneel van de deur eraf weten te halen (dit terwijl de deur dus dicht zat)
De kabel, die verbonden zit aan de handel binnen doet zijn werk, en er beweegd ook wat aan het einde van die kabel. Maar meer krijgen we niet in beweging. Het is iets mechanisch denk ik, maar het zou al een hoop schelen als we de deur open konden krijgen. Op die manier kunnen we het slot op de kop van de deur eruit halen. Weet iemand hoe de deur te openen? ex-inbrekers in de zaal?

UserID6342

Als je wel met je vingers bij het slot kunt komen dan voel je daarboven een ronde "nok" zeg maar, daar zit de buitenklink aan vast / omheen en die zou je dan naar buiten dus richting buitenkant kunnen drukken waardoor hij open springt.

Kun je binnenkabel beet pakken met een goede tang er dan zo eens verder aan trekken als je met de klink kunt ?

jorikw

De passagierzijde hadden we ook open liggen, om te kijken of we enig verschil konden zien. Die ronde nok draait bij beiden wanneer er aan de klink word getrokken. Er zit dus nog iets aan wat de deur doet openen. Maar daar komen we niet bij. Ik zal eens kijken of we dat "iets" dan naar buiten kunnen duwen. Of misschien aan de kabel trekken zodat ie verder gaat, maar ben bang dat dat het niet is.

thuur

Ging de deur ook moeilijk dicht? Wellicht staat ie heel slecht afgesteld en klemt ie, in dat geval eerst duwen tegen de deur, dan met de klink proberen open te maken.

Of zit de gordellepel er misschien tussen?

Is dit een V70 met deadlock?

Gr ???

jorikw

Nee, de deur ging altijd zonder problemen open en dicht, en er zit ook niets tussen.
Duwen, trekken en tillen hebben we gerpobeerd.

2 dagen eerder had hij wel een probleem met het raam aan die zijde. Als het raam op de helft was hoorde je een bonk. Dat blijkt nu het stekkereinde te zijn van het rode lampje op de kop van de deur. Die zat los, en de stekker lag nu in de baan van het raam...

Vandaag gaat hij langs de garage. Hopelijk dus de laatste keer met de billen over de pook :)

thuur

Citaat van: jorikw op 14-08-2010 13:14:36
Nee, de deur ging altijd zonder problemen open en dicht, en er zit ook niets tussen.
Duwen, trekken en tillen hebben we gerpobeerd.

2 dagen eerder had hij wel een probleem met het raam aan die zijde. Als het raam op de helft was hoorde je een bonk. Dat blijkt nu het stekkereinde te zijn van het rode lampje op de kop van de deur. Die zat los, en de stekker lag nu in de baan van het raam...

Vandaag gaat hij langs de garage. Hopelijk dus de laatste keer met de billen over de pook :)

Deze informatie had je wel eerder mogen geven..
Ik denk niet dat zo'n stekkertje het raam tegen kan houden, dan wel een bonk veroorzaken. Ik verwacht eerder dat de raamgeleider is gebroken, daarna vervormd, en nu in de weg van de bewegende delen van het slot ligt. Ik vis ze regelmatig in de meest grappig vervormde bochten uit de deur.

Gr 8)

jorikw

Bij de vaste garage langs geweest, en contact gehad met de locale Volvo-dealer. Ze hadden geen oplossing.

Het zijn niet de raamgeleiders, die zijn nog intact. Maar goed, dit terzijde want het raam gaat gewoon volledig naar beneden, en raakt onderweg alleen ff de bedrading van het lampje.

De deur kan alleen nog steeds niet open. Is er niet een andere manier om de deur te openen?

UserID6342

Los krijgen doe je 'm altijd, maar dan kost het je wel een deur.  Aan de binnenkant het slotgedeelte vrijslijpen, zodat je handmatig het slot open kan drukken.  Dan kun je je deur misschien nog gebruiken.  Als het al helemaal niets meer uitmaakt, de flex aan de buitenkant erin zodat je via de buitenzijde bij het slot kan komen.

elianmars

Is de slotvanger niet van binnenuit te bereiken met een ijzerzaag(je)? Als je die weet door te zagen, kun je de deur open duwen.
Een slotvanger vervangen is minder werk dan een complete deur.

UserID6342

Kun je volgens mij niet zo bijkomen Marcel.  Tenminste bij een 850 zeer zeker niet, want daar heb gisteren even mee zitten fiegelen en gekeken bij de  CY 855 van Mark.

jorikw

Zo, het slot mechaniek ik er uit. Na veel proberen, pielen met ijzerdraadjes, gaten boren, en nog meer pielen toch er voor gekozen de sloop erin te zetten.

(dit is de deur na het sloopwerk)

(2 handen vol rotzooi)

Vanuit de binnenzijde van de deur het hele slot dus gesloopt en kapot geboord. Als alles zometeen weer op zijn plek zit zal er bijna niks meer van de aangerichte schade te zien zijn.

Ben nu alleen wel op zoek naar een 2e hands deurslot mechaniek. Iemand er 1 ergens liggen?