Vonkjes uit uitlaat

Gestart door Viper850, 23-07-2010 00:55:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Viper850

Zojuist op 100-weg de tdi even rustig doorgetrokken naar 170kmh. Kijk ik in de achteruitkijkspiegel zie ik wat vonkjes achter de auto weg komen. Schrik natuurlijk, direct gas gelost en gestopt om te kijken of er iets in de hens staat. Kon niets ontdekken... Nu heb ik het idee dat de auto lange tijd niet dergelijke snelheid en dus bijbehorend toerental gereden heeft (hebben weinig snelweg hiero). Kan het zijn dat dit LETTERLIJK het bekende schoonbranden van de uitlaat is?


Snellebaksteen

Yep. Das gewoon roet die je verbrand. Lekker nog een stukkie doorbranden dus! D'r is hier zelfs iemand die beweert dik 240km/u gereden te hebben met een TDI dus je hebt nog ruimte zat..... :eusa_shifty:
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Henk855

Leuk hoor zo'n vonkenregen, vorige week op de autobahn zat er een BMW achter me toen ik probeerde een voorganger met 140 voorbij te komen, toen deze eindelijk opzij ging begon de BMW met grootlicht te knipperen, ben toen even vol op het gas gaan staan en tot ruim 220 door laten lopen, de vonken vlogen zijn pijp uit en de BMW ging steeds verder achter me rijden. Hij is in elk geval weer schoon ;D

Sjors
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

Viper850

Oke, zoals verwacht niets verontrustends dus. Fijn!! Zal binnenkort eens voor wat meer vuurwerk zorgen!  :eusa_dance:
Als ie van dit korte stukje al gaat vonken dan zal er wel behoorlijk wat roet in zitten.

henry classic v70

Citaat van: sjors855 op 23-07-2010 09:44:09
Leuk hoor zo'n vonkenregen, vorige week op de autobahn zat er een BMW achter me toen ik probeerde een voorganger met 140 voorbij te komen, toen deze eindelijk opzij ging begon de BMW met grootlicht te knipperen, ben toen even vol op het gas gaan staan en tot ruim 220 door laten lopen, de vonken vlogen zijn pijp uit en de BMW ging steeds verder achter me rijden. Hij is in elk geval weer schoon ;D

Sjors

Helemaal goed Sjors  (eat my dust but see my sparks!!!.....)
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

elianmars

Heb ik ook gehad bij Roetmobiel. Een tijdje op topsnelheid rijden ga een mooi zicht in de achteruitkijkspiegel in het donker.

Daarna niet meer gehad, trouwens. Maar dat komt waarschijnlijk doordat het roet geen kans meer kreeg om zich te hechten  :eusa_whistle:

hathü

Ook ik heb dat eenmalig mee mogen maken toen  mijn TDI tje na een maandje binnenwegen rijden de autoweg bij onze oosterburen op mocht.

RRRRR_Ramon

Ik heb het ook eens gehad maar toen lanceerde ik de vonkenregen tegen de voorkant van de caravan  ::)
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

verburgh

Citaat van: RRRRR_Ramon op 24-07-2010 17:48:23
Ik heb het ook eens gehad maar toen lanceerde ik de vonkenregen tegen de voorkant van de caravan  ::)
Brandplekken zeker  ???  :-X

Ludo

Citaat van: verburgh op 24-07-2010 19:06:32
Citaat van: RRRRR_Ramon op 24-07-2010 17:48:23
Ik heb het ook eens gehad maar toen lanceerde ik de vonkenregen tegen de voorkant van de caravan  ::)
Brandplekken zeker  ???  :-X

Hij is gewoon verder gereden, met enkel een chassis...  ;D

verburgh

Citaat van: Ludo op 24-07-2010 21:30:56
Citaat van: verburgh op 24-07-2010 19:06:32
Citaat van: RRRRR_Ramon op 24-07-2010 17:48:23
Ik heb het ook eens gehad maar toen lanceerde ik de vonkenregen tegen de voorkant van de caravan  ::)
Brandplekken zeker  ???  :-X

Hij is gewoon verder gereden, met enkel een chassis...  ;D
;D ;D ;D

Ronald21

met de motor gehad bumper van een auto achter mij laten smelten