auto reageert niet meer op AB

Gestart door spycatcher, 08-08-2010 17:44:23

Vorige topic - Volgende topic

spycatcher

Hey,

sedert vanmorgen reageert de wagen niet meer op de AB, ik dacht aan de batterij, die dus vervangen, werkt nog niet, dan zal de AB kapot zijn dacht ik en probeerde de 2de AB zender. Deze deed ook niets,  het probleem zal dus aan/in de wagen liggen.

Iemand enig idee waar te zoeken, het is een af-fabriek volvo alarm met CV op een V70 2.5t uit 1999.

tx

arno

francois

heb je al naar de zekering gekeken

gr

spycatcher

is er dan een zekering aan het alarm ?
waar zit die ??

mevita

probeer anders eens de auto een stukje te verplaatsen,

gr mevita

spycatcher

ok zal hem eens verplaatsen, maar mag ik vragen waarom ??

mehn

Het komt voor dat iets in de omgeving het signaal stoort.
Mijn baas heeft een V70N en die krijgt ie niet open als de auto op de parkeerplaats naast het electrischiteitsverdeelpunt hier in de straat staat. 20 meter verderop lukt het wel.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

spycatcher

wel, het is opgelost

eerst vanmorgen Vadis opengedaan (dit staat op werkpc, kon ik dit weekend niet aan dus) en daarin stond een 'emergency override'. Zelfs met loeiende sirene kan je de wagen blijkbaar starten met de sleutel (volgens VADIS een beperkt aantal keer), waarna alarm uitgaat en je kan wegrijden. Heb wagen dan wat verderop geparkeerd en de AB's en alarm werken weer.

Blij dat het opgelost is, jammer dat ik niet echt weet wat het was...

mevita

Citaat van: spycatcher op 09-08-2010 10:25:27
wel, het is opgelost

eerst vanmorgen Vadis opengedaan (dit staat op werkpc, kon ik dit weekend niet aan dus) en daarin stond een 'emergency override'. Zelfs met loeiende sirene kan je de wagen blijkbaar starten met de sleutel (volgens VADIS een beperkt aantal keer), waarna alarm uitgaat en je kan wegrijden. Heb wagen dan wat verderop geparkeerd en de AB's en alarm werken weer.

Blij dat het opgelost is, jammer dat ik niet echt weet wat het was...
Het kan zijn zoals @mehn hierboven beschrijft, waarschijnlijk een sterk magnetisch veld, stond er misschien een lantaarnpaal of zoiets in de buurt van je auto,
gr mevita