Uitvallen koelwatermeter en flippende toerenteller

Gestart door pwaes, 17-08-2010 10:39:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pwaes

Sinds dat ik zaterdag bij Dirk ben geweest (en niets heb vervangen onder de kap) kreeg ik op de terugweg last van vallende meters. In eerste instantie de koelwatermeter die naar 0 terugvalt (geen contact?) en een flipperende toerenteller. Ze zijn allebei in 1 keer begonnen, maar disfunctioneren volledig zelfstandig  :eusa_think:

De koelwatertempmeter gaat af en toe weer terug, om vervolgens weer uit te vallen. De toerenteller doet het soms 5 minuten goed, om vervolgens weer ff te flippe(re)n. Een dreun op het dashboard geeft geen soelaas. Rijden door de regen maakt niets uit, rijden droog ook niet. Zacht rijden (100 km p/u) helpt niet, gebruiken waar hij voor bedoeld is (zeg 180 km p/u) helpt ook niet.

Motor loopt verder goed.

thuur

Klokjes zijn erg gevoelig voor de juiste boordspanning. Ik zou het zoeken in een slecht contact: contactsleutelslot, accuklemmen of zelfs een kapotte accu (heb je wel 14Volt?).


Gr ;)

UserID6342

Helemaal met Thuur eens en ook in die volgorde zoeken.  Contactslot (electrisch gedeelte) komt vaak voor Pelle, die zou ik dan als eerste vervangen (ook preventief).  Als je in de buurt bent, heb er nog zat liggen kun je ze zo proberen.

pwaes

Citaat van: thuur op 17-08-2010 22:44:57
Klokjes zijn erg gevoelig voor de juiste boordspanning. Ik zou het zoeken in een slecht contact: contactsleutelslot, accuklemmen of zelfs een kapotte accu (heb je wel 14Volt?).


Gr ;)

OK, ik zal de spanning dit weekend eens opmeten, polen schoonmaken en mn accu even aan de lader gooien. Mijn accu begint wel minder te worden (maar dan met starten), heeft verder nog geen invloed op gehad op het verdere werken van de auto. Wel geeft mijn xenon bij opstarten soms een reset aan mn boordcomputer (klok en thermometer), kan dat ook van invloed zijn? Ik heb ze zelf al uitgezet tijdens het rijden, maar dat hielp niet.

V70 classic

Massa  :eusa_think:

Is vaak een probleem dat ook nog eens slecht te vinden is.

SK6
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.