Lambda lampje brand en stationair toerental is te laag

Gestart door victorschut, 16-08-2010 20:33:03

Vorige topic - Volgende topic

victorschut

Hoi Thuur,

Dat was het probleem bij het meten. Zelf heb ik gezien dat er op hun diagnose apparaatje "Storing in het gasklephuis" stond. Ik moest betalen en wegwezen. Ook op de rekening stond geen specificatie.

Probleem wordt ook al weer wat groter, hij liep net 1100 toeren en zakt dan in naar 800 toeren en even later weer 900 toeren.

Wel even volgas gegeven vandaag op de a44 na de 150 liep die goed door naar 170 en even de 180 aangetikt. De temperatuur loopt na deze actie wel 2 streepjes op.

Groet

Victor

Ludo

Je kan 3 dingen doen.
Blijven posten op het forum, zelf beginnen met het aanpakken van het probleem, of de auto naar een bereidwillige dealer brengen die het voor je in orde maakt.

Als je het zelf wil aanpakken, zoals gezegd, de temperatuurmeter moet strak op 15.00 uur blijven staan.
De thermostaat zal binnenkort wel weer 'hot' worden, nu het stilaan kouder word.
Bij jou zit er schommeling in, pak die dan als eerste aan zoals al een paar keer gezegd, samen met de temperatuursensor.
Dit kan ook samenhangen met de gasklep, door de computer regeling omdat die verkeerde waardes krijgt.

victorschut

Kijk, na twee uur op het forum kwam ik ongeveer tot hetzelfde idee. Ik heb net  veel gelezen hier over  de thermostaat en temp voeler.
Dat is dus de volgende stap. Mot te doen zijn voor een leek.

Ik ben wellicht wat vervelend maar hoe zit de relatie met de melding storing in het gasklephuis en de temperatuurhuishouding? Is dit toeval? Of verdwaalt een storing, soort van...

Ik ga gewoon verder

Ludo

Dat is simpel, de ecu ontvangt signalen van alle sensors voor een goeie werking van de motor.
Als bv de ecu verkeerde of onjuiste signalen ontvangt over de temperatuur, kan de stationair regeling worden uitgeschakeld, de gasklepstand kan in een bepaalde positie worden gezet, de lambdaregeling worden uitgeschakeld..... allemaal afhankelijk van de op dat moment ontvangen signalen.

victorschut

Hoi Ludo,

Ik voel me dom, geintje. Wat jij nu als simpel schetst ben ik al een paar dagen aan het bedenken. Bij mij werkt het altijd iets anders, ik wil het begrijpen. Daar leer ik van.

Verlang wel eens terug naar mijn Kreidler en Puch, tweetakt, geen electronica etc maar dit is allemaal off -topic sorry allemaal

Bedankt

Victor

victorschut

Ik heb nu de thermosaat vervangen en de temperatuur sensor en na 2000 km blijft hij mooi stationair lopen.

Bedankt allemaal voor het delen van jullie expertise

Goed weekend

Victor

Ludo