krukas keering vervangen

Gestart door clemturbo, 09-08-2010 19:16:24

Vorige topic - Volgende topic

clemturbo

Heb waarschijnlijk de krukaskeering eruit liggen.
Nu moet de bak eraf, wat moet er allemaal los, iemand een beschrijving hiervan?
Linker steekas hebben we er al uit, maar hoe nu verder?

Groet Clemens
V70 2.5-20V G3 Bj.97 533400 km.

Vulk

Ik weet niet wat er juist af moet ik zou eerst de oorzaak van de lekkage wegnemen (carterdruk?).
Verder zou ik de koppeling gelijk vervangen door een nieuwe als deze al enige tijd oud is.

francois

heb je niet eerst gekeken of het wel de lekkage is wat je denk
kan ook van je nokkenas senser zijn  die wilt ook wel eens lekken
dan komt het ook op de bak en loop het via de bak naar onder

gr

clemturbo

Alles rondom nokkenas sensor is droog.

Grt.Clemens

arjenT5R

alles rondom en op de bak weg halen incl aandrijfassen
blok ophangen subframe aan bak kant los halen
aan de andere kant een stukje lossen en dan blok laten zakken totdat je bij de bak kan.
Als het een at is nog even de boutjes van de koppelomvormer los halen
bak lossen en er af trekken  :D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

clemturbo

Nou de bak is er af, wat een werk zeg vergeleken met de 7/9 series.
Tevens vandaag maar een nieuw koppelingset opgehaald, want die er uitkwam was nog de eerste set uit 96.
Morgen de platen er maar weer in, en kijken hoever ik het spul weer in elkaar krijg.

Pepijnwk

Mooi dat je het zelf doet! Bij mij gaat maandag ook deze keering vervangen worden en ik laat ook meteen naar de koppeling kijken. De laatse drie jaar dat ik er in heb gereden is hij niet vervangen en ik denk daarvoor ook niet. Hij is van 1997 en heeft nu 230K op teller staan waarvan er dus 130 van mij. Koppeling voelt echter nog prima en geeft geen rare geluiden. Maar ja als alles toch goed bereikbaar is..... Wat echter ook eigenlijk moet gebeuren is de distributieriem althans die moet wel binnenkort. Is het handig dat direct mee te nemen? Alles ligt immers los maar... aande andere kant van het blok. Of is het nu wel makkelijker om mee te nemen?

Ik hoor het graag. Maar ik ben benieuwd of je alles weer mooi in elkaar krijkgt en belangrijk..of hij niet meer lekt!!!
Volvo 740 gle aut, volvo 740 gl , Volvo 940 GLE 440.000 , Volvo 850 GLT 240.000,
Volvo V70 T 335.000, Volvo 245 1980 310.000

clemturbo

Nou het zit er weer in.
Morgen ff een borgveer halen voor de koppelings cillinder, die hebben we er niet heel uit gekregen, dan de boel ff ontluchten. Nieuwe olie erop.
En dan kijken hoe die weer rijdt, en of alles dicht zit.
Tevens gisteren ook het gasklephuis schoon gemaakt.
Al met al een heel stevige klus, ik hoop dat het nu allemaal goed is.
De distributie moet ik ook nog doen, is weer een uitdaging, want is ook weer niet te vergelijken met een 940.
Bedankt nog voor de tips, heren!!

Groet Clemens

Pepijnwk

Ik ben benieuwd of alles gelukt is!
Bij valt de schade mee: stuurhuis lek, krukaskeeringv lek en nokkenaskeering lek bij de distributie, en de turboslangen lekken olie.

Alles wordt deze week gerepareerd meteen met een nieuwe distributie en waterpomp. Kosten zijn 700 euro waarbij ik het stuurhuis lever..
Volvo 740 gle aut, volvo 740 gl , Volvo 940 GLE 440.000 , Volvo 850 GLT 240.000,

clemturbo

Nou hij staat weer op straat, wat koppelt dat nu licht, dacht eerst dat het niet goed was, maar schakelt goed.
Ook komt hij nu stationair mooi terug naar 900 toeren, eerst was hij aan het zoeken, te hoog te laag, kijken hoe het morgenvroeg gaat.

@Pepijn

Dus stuurhuis lever je zelf, nieuwe of gebruikte?

Pepijnwk

Ik lever zelf stuurhuis.. Een gebruikte gekocht voor 100 euro. Oude mag de garage houden..

Stuurhuis zit er inmiddels in.
retourleidingen van de turbo lekten die zijn ook vervangen.Maandag de distributie en de keerringen en waterpomp. ddan hopelijk een lekvrije motor!!

pimsam

@clemturbo
Heb je de carterventilatie (onder het inlaatspruitstuk ook vervangen of gereinigd? Anders kun je op korte termijn weer opnieuw beginnen