automaat/radiateur

Gestart door Kees.R.S, 17-08-2010 12:31:34

Vorige topic - Volgende topic

Kees.R.S

Ben vanmorgen stevig geschrokken. Zal opweg om mijn nieuwe raditeur in de winkel te kopen (zit een scheurtje in het rechter kunstofblok t.o. automaat aansluiting). Ik rijd achteruit de oprit af en draai opweg, na 50 meter schakeld de automaat niet goed op en ik wil draaien om terug naar huis (vertrouw het niet). Nu is de "R" weg, hij rijdt óók in de "R" vooruit!
Draai op de kruising rond rijd de oprit op: stoom! onmiddelijk motor af nu is scheur een echte scheur, veel druk op het exp.vat, ondanks de scheur en een donker kleurtje aan de vloeistof, (er zat voor "even"een pil in). De ATF lijkt goed van kleur en niet enorm boven peil.
Ra ra. Bak aan gort? radiateur was dat al maar nu zeker.
Wie weet iets zinnigs, nieuwe radiateur of nieuwe roffel???   

mehn

Toen mijn bak stuk was reed de auto ook vooruit in de R. Ik moest wel veel toeren maken en hij reed heel erg langzaam.

Dat was een van de weinige keren dat ik thuur verbaasd heb zien kijken, die zat naast me ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Kees.R.S

Kan ik uit dit antwoord concluderen: de roffel is niet meer?

:-\ :'(

Kees.R.S

Ik heb net nog even gekeken, de ATF is nu grijsachtig, inderdaad weer een roffel minder. Nu nog ëven"moeders mededelen dat er weer geschakeld moet worden.
:-[

mehn

Citaat van: Kees.R.S op 17-08-2010 12:58:23
Kan ik uit dit antwoord concluderen: de roffel is niet meer?

:-\ :'(

Tsja, je zou ook kunnen overwegen het te laten repareren. Om nu meteen de auto "weg te gooien" ;)

XC60 D4 AWD:

Kees.R.S

Nu zijn bij mijn weten reparaties aan autom.bakken niet de goedkoopste?
De roffel is van '94 met een kleine 350.000 op de teller, het is wel en roffel maar toch...  Is die van jouw toen gerepareerd en +/- hoeveek euries?

daytonawim

Of een 2e hands bak op de kop tikken ( op MP staat er een )

mehn

Een complete automaatrevisie kost je ongeveer 2500 euro inclusief uitbouw en inbouw.
Een nieuwe is iets duurder. Reken op 3000 exclusief montage.

XC60 D4 AWD:

Lampje

Ik heb €2300 betaald incl BTW en uit- en inbouw.

Maar ik ken iemand uit NH die het misschien voor veel minder doet.

Weggooien, nee eg nie! Duurzaam het bakje vervangen :eusa_boohoo:

arjenT5R

uhm weten wij hier zeker dat de bak is overleden?  ;D

edit: zal de post even iets zinniger maken;
als er iets met de at aan de hand is slaat ie veelal een foutcode op
misschien handig om eerst even uit te lezen?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Kees.R.S

Zo even radiateur afbesteld, kan voor €450.- een bak met garantie kopen (is van een 2 ltr. weet iemand of dat past?) dan kan het nog te doen zijn.
Overigens Arjen erzijn geen foutcodes.

Kees.R.S

Mijn Kluwer boekje heeft me al uitsluitsel gegeven: een bak van 'n 2 ltr. is gelijk aan de rest van de 850 bakken. Ons nu nog even inlezen of de klus redelijk te klaren is en de financiën regelen.
En het was niet eens vrijdag de 13e.
Heren bedankt voor de support, blijf reageren ik leer er aleen maar van, en ik houd het Forum op de hoogte.

daytonawim

Als je radiator lekt zal je die ook moeten vervangen denk ik ?

mehn

Citaat van: Kees.R.S op 17-08-2010 16:18:14
een bak van 'n 2 ltr. is gelijk aan de rest van de 850 bakken.

Zorg dan wel dat je ook de ECU en het kleppenblok van die andere automaat krijgt.
Ze passen namelijk wel allemaal, maar ze zijn allemaal verschillend.

XC60 D4 AWD:

Kees.R.S

Bedankt voor de tip, ga ik regelen en Daytonawim inderdaad die gaat er ook nieuw in en "even" de krukas poelie ook maar onder handen nemen (even inlezen)