OBD storingscodes P0172, P1118, P1651 en P1670

Gestart door perlaboy, 19-08-2010 21:32:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

perlaboy

Opnieuw een motormanagement probleem. Er is al veel over geschreven en toch zijn er maar weinig topics die uiteindelijk de oplossing(mogelijkheden) laten zien.
Ik heb een V70 classic 2.4 benzine (2000). Vaak brandende MM lampje gehad. Na veel zoek en uitleeswerk uiteindelijk een LMM vervangen (sloop 135000km) Drie maanden probleemloos gereden.  Nu opnieuw MM lampje en de bovenstaande foutcodes P0172, P1118, P1651 en P1670. Van deze codes weet ik dat de P0172 een te rijk mengsel is maar de overige codes zijn fabrikant specifiek heb ik gelezen.
Heeft iemand een vertaaltabel van de OBDII codes naar de VOLVO codes?

Weet iemand wat een slimme aanpak is om dit varkentje te wassen?
Ik houd jullie op de hoogte.

perlaboy

#1
Ik ben er achter wat de Volvo codes zijn:
P0172 = ECM 250A
P1118 = ECM 150A
P1651 = ECM 980F
Nu nog een analyse van deze meldingen. Het wijst op een MAF of de MAP of lucht lekkage. Kan iemand aangeven hoe ik die lucht lekkage kan opsporen? Is het reeel dat het 3 maand goed gaat en dan ineens weer niet door lucht lekkage?
Waar moet ik de MAP sensor zoeken?

Ludo


perlaboy

Ik had elders gelezen dat deze sensor alleen op Turbo motoren zit. Maar ik zal zo wel even onder de kap kijken. Hij zit toch direct vooraan ?
Is het dan ook slimmer om nu eerst te focussen op de MAP ipv de LLM omdat ik die LMM al een keer vervangen heb? Of zijn de LMM erg gevoelig?

KIM

P0172 = mengselsamenstelling (rij 1 ) te rijk

Dit zal een gevolgstoring zijn, de P1 foutcodes zijn specifiek voor Volvo, dus daarvan ken ik de exacte inhoud niet.

Het is wel reeel te verwachten dat het hier om een luchtlekkage gaat. Je kunt deze opzoeken door of goed te luisteren of met een spuitbus remmenreiniger aan de slag te gaan. Wanneer je deze spuit op vermoedelijke lekkages, zal bij een aanwezige lekkage de motor hoger in toeren gaan lopen.

perlaboy

wat zijn plekken waar het veel voorkomt? Ik neem aan dat ik alleen de slangen achter de LMM hoef te bekijken?