Welk knopje hoort hier te zitten? (C70)

Gestart door wouter1220, 20-08-2010 19:14:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

verburgh

Citaat van: jeroen74 op 26-08-2010 23:24:05
http://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_850 onder Rear suspension, Passive rear steering ;) Als ik zin heb zoek ik het patent misschien wel eens op.
Tis volgens mij nooit uitgebracht  ??? een vriend van mij heeft een nissan skyline R33 en die heeft het wel en dat zie je ook.

haasje

Dan kruip maar eens onder je auto wat er onder zit, denk dat je nog raar staat te kijken :D

verburgh

Citaat van: haasje op 26-08-2010 23:33:52
Dan kruip maar eens onder je auto wat er onder zit, denk dat je nog raar staat te kijken :D
Hoeveel graden stuur je achteras mee dan  ???

jeroen74

Het is maar minimaal he...  net genoeg voor dat kleine beetje extra ;D Het is geen echte vierwielsturing met een echte stuurinrichting zoals de Honda Prelude ook als optie had.

verburgh

Citaat van: jeroen74 op 26-08-2010 23:38:16
Het is maar minimaal he...  net genoeg voor dat kleine beetje extra ;D Het is geen echte vierwielsturing met een echte stuurinrichting zoals de Honda Prelude ook als optie had.
Ik denk dat bijna niemand het wist hier of misschien wel, nooit iets over gelezen op het forum of ooit gehoord  ;)

haasje

die deltalink is juist een van de dingen die de 850 zo uniek maakt.

De verklaring volgens vadis:

Achterwielophanging

De achterwielophanging van de auto bestaat uit twee voorste-achterste langsdraagarmen (1) met geïntegreerde dwarsgeplaatste draagarmen (2). De achterwielen zijn opgehangen aan de langsdraagarmen.
De achterwielophanging omvat tevens een stabilisatorstang (3) bestaande uit een stang,

De dwarsgeplaatste draagarmen worden ondersteund door een bevestiging (4) in de tegenovergelegen dwarsgeplaatste draagarm. Hoewel de beide dwarsgeplaatste draagarmen in principe als één geheel werken, laten de ophangrubbers enige onderlinge speling toe.
Elke langsdraagarm is via een spoorstang (5) (achterasstang) aan de carrosserie bevestigd. De spoorstang stelt het wiel in staat beperkte vooraf ingestelde richtingwijzigingen te maken. Het spoorstangsysteem compenseert de elasticiteit van de achteras door weerstand te bieden tegen de laterale krachten. Wanneer de carrosserie in bochten aan laterale krachten wordt onderworpen, bewegen de achterwielen zijwaarts zonder het sturen te beïnvloeden.
Dankzij dit ontwerp behoudt de auto een neutrale besturing, hetgeen de stabiliteit en bestuurbaarheid van de auto ten goede komt.
De achterwielen hebben een negatieve camberhoek van 1,0°.

viking_in_shorts

Citaat van: verburgh op 26-08-2010 23:52:15
Citaat van: jeroen74 op 26-08-2010 23:38:16
Het is maar minimaal he...  net genoeg voor dat kleine beetje extra ;D Het is geen echte vierwielsturing met een echte stuurinrichting zoals de Honda Prelude ook als optie had.
Ik denk dat bijna niemand het wist hier of misschien wel, nooit iets over gelezen op het forum of ooit gehoord  ;)

Kom zeg, zelfs een non-techneut als ik wist ervan ....