850 2.5 20v of een 2.3 t ??

Gestart door Kevertje, 21-08-2010 21:03:08

Vorige topic - Volgende topic

Kevertje

Is het tedoen om uit een sloop auto de airco over tebouwen in een auto waar origineel geen airco in zit ??
Weet een 850 bij ons op de sloop testaan die nog compleet is en loopt , dus waar de airco nog van te testen is .

Ik kan namelijk een 2.3 t5 voor heel wijnig kopen , maar er zit geen airco in.
en ik weet dat het in andere autos wel is achteraf ingebouwd word.

thuur

Het is veel werk, maar het is te doen.

Gr 8)

850R

zou zonder enige twijfel voor een turbo gaan, ook al rij je niet voluit, het rijdt veel relaxter dan een 2.5 zonder turbo, ook al is het de 20-klepper.

heb veel km gereden in glt's, t-5 en R en zou altijd voor een geblazen versie gaan.

wat betreft verbruik: alleen als je de turbo veel aanspreekt merk je verschil, andrs is het ongeveer vergelijkbaar.
onderhoud van de turbo zou wel eens iets meer kunnen zijn, dwz als ie kapot gaat.

Kevertje

Ik ga morgen voor een 2.3 t autom. kijken met net twee ton erop (met NAP).
Hier zit al airco in en werkt ook gewoon .
Het zou volgens de verkoper een nette auto zijn , maar dat zecht nooit zoveel .
Maandag ook al wezen kijken voor een 2.3t , deze zou volgens de verkoper in absolute topstaat zijn zowel van binnen als van buiten .
Kom ik daar na anderhalf uur rijden ; had ik het na leterlijk 10 sec al weer gezien , vol met krassen en roest op de achter klep en het interieur zag er echt niet uit .

Dus ik hoop morgen op meer sucses.

GR Bas

joebar

Er zijn meer GLT te koop dan T5, en als je niet van plan bent te gaan trekken, maakt het m.i. niet veel uit, maar ik zou wel voor een automaat gaan...
Met de files van tegenwoordig of veel stadsverkeer is een volvo automaat een ervaring op zich...
Moet je net als ik regelmatig met een aanhanger rijden, dan zou ik voor een T5 gaan.
Maar dat is mijn mening

Kevertje

Ik rij regelmatig met een flinke caravan of een trailer er achter .
dus ik ga voor de t5

bassie81

Ik heb evt wel een mooie T-5 sedan te koop voor je, wel op gas maar met airco, goede staat van onderhoud etc.

PB me voor meer info.

Kevertje

@ Bassie81:
Bedankt voor het aanbod , maar ik ga voor een estate , daar kan de hind mooi achterin en ik vind ze persoonlijk iets mooier.

Gr Bas

Kevertje

Waarom lopen bij sommige 2.3 t motoren de slang van de turbo over de klepdeksel en bij andere er weer omheen ???

Gr Bas

Vulk

Hangt af van het bouwjaar. Tot en met 1994 liep het over het blok geloof ik. Heeft (denk ik) met het vervriezen van de gasklep geloof'k.

mehn

Citaat van: Vulk op 02-09-2010 18:28:45
Hangt af van het bouwjaar. Bij MY1994 liep het over het blok geloof ik. Heeft (denk ik) met het vervriezen van de gasklep geloof'k.

Allemaal helemaal juist

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Vulk

Citaat van: mehn op 02-09-2010 18:33:18
Citaat van: Vulk op 02-09-2010 18:28:45
Hangt af van het bouwjaar. Bij MY1994 liep het over het blok geloof ik. Heeft (denk ik) met het vervriezen van de gasklep geloof'k.

Allemaal helemaal juist

Ik ben dan ook in de leer bij 2 meesters. ;D

Kevertje

Ik ben nu de trotse eigenaar van een 850 T5 Estate met 230.000 km met NAP.
Er zit wel wat werk aan zoals twee kleine deukjes en een kleine schade aan het rechter spartbord randje en vier nieuwe banden , maar daar is de prijs ook naar .
Hij had nu vier weken stilgestaan (volgens zeggen) en hij starte netjes en zonder getik van de kleppen , ook de automaat doet z'n werk nog lekker soepel.
Alles wat erop zat werkt ook , zoals airco , stoel verwarming enz.
Morgen overschijven en ophalen.

Gr Bas

razorx

Citaat van: Kevertje op 01-09-2010 21:38:44
Ik ga morgen voor een 2.3 t autom. kijken met net twee ton erop (met NAP).
..
GR Bas
Even een tipje: Rond de 220dkm en de 440 zit je als het even tegenzit aan een paar stevige kostenposten.
Wagens rond die kilometerstand gaan vaak voor een te stevige prijs weg terwijl de koper niet weet dat de draagarmen, schokbrekers, sensors e.t.c. op hun einde lopen.

In de officiele 850 ontwerpvoorstellen staat dat de auto 2 ton zonder problemen moet rijden. Dat is met akelige preciesie gelukt.

Met een ietsje oudere met een achterhaalbaar onderhoud is de kans op kosten achteraf minder.

Kevertje

Bedankt voor de tip , ik lees hem alleen iets telaat.
Maar al zouden de draagarmen en schokbrekers gedaan moeten worden dan is hij nog niet duur .
Ik heb er maar 800 euro voor betaald , en ik kan alles zelf dus het kosten alleen onderdeelen en daar heb ik weer een aardige korting op .

Gr Bas