Auto loopt af en toe niet lekker..

Gestart door Misha, 11-10-2008 20:20:38

Vorige topic - Volgende topic

Schnappi

waar komt de S70 vandaan? welke garage?

als deze bij een dealer vandaan komt gewoon sleutels afgeven en zeggen dat de auto niet goed is, en desnoods met een monteur mij rijden.

8)

Johann

Citaat van: Schnappi op 22-10-2008 20:05:43

als deze bij een dealer vandaan komt gewoon sleutels afgeven en zeggen dat de auto niet goed is, en desnoods met een monteur mij rijden.

8)

plus 1

M a r c

ETM of ecu  zijn verdacht in deze 
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

EdWip

Citaat van: EdWip op 12-10-2008 11:00:19
[

En als je bij stationair lopen een beetje gas geeft en direct het gaspedaal weer loslaat. Valt ie dan door zijn stationair toerental heen (ca 6/700 rpm)?

Mijn auto heeft de zelfde symtomen plus dat ie soms door zijn toeren valt en de ETM is al vervangen dus daar lijkt het dan niet aan te liggen. Bobines zwak?

Gr. Edwin
[/quote]

10.000 km geleden vervangen. Dus ik zou die centjes nog maar even in je zak houden.

Gr. Edwin

Misha

Citaat van: Johann op 22-10-2008 20:07:17
Citaat van: Schnappi op 22-10-2008 20:05:43

8)

plus 1
Aanbod heb ik al, mag hem zo laten reviseren.
Maar garage zit een totaalrit van 240 km weg. Dus dan moet ik een paar dagen aan een leenauto die waarschijnlijk ook 40 euro per dag kost, alles bij elkaar is een lokale revisie dan waarschijnlijk sneller en goedkoper.

Ben dan eerder geneigd het ding eraf te schroeven en aangetekend op te laten sturen en een weekje met de buurman mee te rijden; zou ook kunnen natuurlijk.

Maar dan moet ik wel weten dat het de ETM is, en dat reinigen echt zinloos is.

Ander ding ter overweging is dat de ETM bij de 2.5T op een onmogelijke plek zit, namelijk recht onder het inlaatspruitstuk. 'Even demonteren' is er dus niet bij, ik ben bang dat dan het spruitstuk er af moet. Ook niet echt zin in.

Mmmm, wat is wijsheid...
:eusa_think:

@EdWip :
Nee, hij valt niet door zijn toerental heen.
Alleen bij remmen zakt hij, maar dat is eigenlijk ook wel soort van logisch denk ik nu. Zal me daar maar verder niet op fixeren.

@Marc :
ECU ?

Probleem is dat ik bobines en ecu niet erg waarschijnlijk vind. Auto is altijd strak onderhouden, ziet er supernetjes uit en heeft net 60.000 gereden. Wat niet wel zeggen onmogelijk natuurlijk.
Er is al even terug een nieuwe LMM ingekomen. Wat ik terug kan vinden is dat LMM storingen vaak een relatie met weersomtandigheden lijkt te hebben.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Marc O.

Citaat van: Misha op 22-10-2008 13:29:05
Helaas.. na een weekje heb ik weer gehad dat:

a. De auto een keer start en direkt afslaat (op stationair)
b. Bij afremmen stationair iets teveel zakt (650) om daarna weer naar 900 te gaan (en daar dan wel netjes te blijven hangen)
c. De auto bij accelereren even helemaal geen thuis geeft bij indrukken gaspedaal. Keren daarna gaan prima
d.Bij dooracceleren het de ene keer trager aanvoelt dan de andere keer, of even blijft hangen rond de 4000 rpm.

Uitlaateindstukje is dan ook zwartig.

Irritante is dat als je het probeert nog een keer te doen, het vaak niet optreedt.

Toch ETM maar laten reviseren dan ? Of zou het een LMM probleem kunnen zijn.
Ik kan overigens geen relatie met weerstomstandigheden ontdekken.

a) Heb ik, heel af en toe, ook. Lijkt me de antennering. Zou ook niet vreemd zijn, deze is alweer 2 jaar geleden vervangen. Wordt dus weer tijd voor een nieuwe.
b) Had ik ook, maar alleen op LPG. Reinigen van ETM (ook 2 jaar geleden) verhielp dit. Inmiddels is het weer tijd om dat ding opnieuw te reinigen.
c) Totaal geen last van.
d) Grappig, ik heb ook het gevoel dat ie af en toe wat sneller of langzamer is. Heb ook het idee dat ie, als ie wat minder snel aanvoelt, wat rauwer klinkt. Is natuurlijk allemaal gebaseerd op gevoel en met name qua geluiden ben ik nogal een zeikerd, dus.....
...The Nile isn't just a river in Africa...