Van S70 naar S60

Gestart door Easterboy, 23-08-2010 02:45:33

Vorige topic - Volgende topic

ulkeman

hij zal nu wel een flink stugger zijn of niet ;)

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

Easterboy

Dat valt me tot op heden nog reuze mee. :)
Ik kan nog fatsoenlijk door Wolvega heen rijden, dat is al heel wat gezien die pokke drempels overal.

ulkeman

Citaat van: Easterboy op 20-06-2011 00:46:00
Dat valt me tot op heden nog reuze mee. :)
Ik kan nog fatsoenlijk door Wolvega heen rijden, dat is al heel wat gezien die pokke drempels overal.

ik bedoel vergeleken met eerst.

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

Easterboy

Ik ook.. :P

Je merkt het wel uiteraard, hij is ietswat stugger geworden. Maar niet hinderlijk, tenminste tot nu toe heb ik nergens last van gehad.
Bochtenwerk gaat nu wel veel beter, waarschijnlijk komt dat door de combinatie verlagen + VPB. Hij zwabbert nu veel minder als je wat heftiger aan het sturen bent.

The Volvoboy

Mooi! Heb je ook nog een plaatje hoe die er nu thuis voor de deur bij staat, want de voorkant lijkt op de laatste foto's alweer hoger te staan dan op de brug bij het uitlijnen?  :eusa_think:
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Easterboy

Lijkt inderdaad zo nu je het zegt.. :eusa_think:
Misschien omdat hij voor de uitlijning nog weer een paar keer is is opgetild?
Woensdag heb ik hem weer nodig, dan zal ik er eens op letten en een foto maken als hij weer normaal op de weg staat. :)

daytonawim

Moa resulltaat was echt wel zichbaar hoor.

Ik denk dat een andere maat voorbanden de auto voor in zijn geheel iets laten zakken, zodat die "rare"rechte lijn
van je dorpels ook wat minder wordt.

Met Marco nog een discussie gehad over verlagen, daar kwam eigenlijk uit dat verlagen ook weer wagen afhankelijk is
daar het eigen gewicht van de auto ook een belangrijke rol speelt.

Nog effe en gebroederlijke foto  ;D ;D

Easterboy

Oeeeeh wat een stoere bakken zeg! 8)
Zo'n een wil ik ook! :eusa_shifty:

Misschien komen er een keer Comets onder, dan heeft hij ook een andere bandenmaat. Maar dat is heel misschien... :eusa_whistle:

daytonawim

Hans heeft net een station gekocht met comets ( mischien wil ie wel ruilen )

Easterboy

Als hij dat wil is dat wellicht een optie, eerst maar eens kijken wat Mitchell wil. :)

Justin-850

Citaat van: daytonawim op 20-06-2011 18:04:13
Hans heeft net een station gekocht met comets ( mischien wil ie wel ruilen )

Die "comets" zijn alleen wel 16" en heten daarom anders ;) Kan alleen ff niet zo snel op de naam komen........

;)

Sbv

Easterboy

Hmmz,.. Dan wordt dat niks. Ik vind 17" een mooie grootte voor onder de S70.
Eerst morgen eens wat plaatjes schieten van de huidige hoogte op normaal wegdek.

Easterboy

Ik zou er eigenlijk woensdag pas aan beginnen, maar het begon aardig te kriebelen waardoor ik vandaag alvast ben begonnen.
Afgelopen week ben ik samen met Robbie bij Wim (Dayonawim) geweest om o.a. te mini-meeten, maar ook om een achterbank te halen die voorzien is van verwarming.
Leuk klusje dus om "effe" over te zetten, vandaag ben ik begonnen met de rugleuningen, morgenmiddag ga ik maar beginnen met de zitting.

Uiteraard heb ik een paar ploaties geschoten voor de fans:

Hier de achterbank!

Een ruk aan de wang...

...en voila! Wang los.

achterbank een stukje inklappen, naar je toe trekken en tegerlijk naar boven drukken...

...en voila! Achterbank los.

Die ringetjes aan de onderzijde losknippen waardoor je de rits kan openen.

Daarna de overige ringen losknippen.

kapje aan de zijkant losschroeven.

onder het kapje zit nog een soort kapje, ook deze losschroeven.

Daaronder zit een plaatje.

Deze kun je gewoon los van je bekleding trekken.

Hoofdsteunen verwijderen is echt een bijzonder ACHTERLIJK systeem bij Volvo, deze kun je met goed fatsoen niet verwijderen zonder je bekleding los te halen.
Je moet in de achterbank zelf met een schroevendraaier een soort pennetje indrukken waarna je de hoofdseteun omhoog moet trekken.

Enfin, het kan er uiteindelijk wel uit dus.

Doe hetzelfde trucje bij de gekregen achterbank van Wim, en je kan beide leuning naast elkaar zetten.
Ik heb ervoor gekozen om de hoes over te zetten, dan hoefde ik verder niet het matje er af te peuteren.

Dan in de omgekeerde volgorde de hoes er weer omheen doen, in plaats van ringetjes gewoon ty-wraps gebruiken.

Eenmaal in elkaar ziet er stoel er precies zo uit als hij uit de auto kwam.

Dat was de korte leuning dus, de lange leuning was wat meer gepruts maar komt op hetzelfde neer.
Hier heb ik er echter wel voor gekozen om het matje over te zetten, dat was minder werk dan de hoezen om te ruilen.
Met behulp van een haarföhn en een hoop geduld komt het matje keurig los.

En met spuitlijm en wederom geduld zit het matje op mijn eigen lange leuning.

En zo ziet de achterbank er nu uit, keurig dacht ik zo!

De rest volgt morgen!!

daytonawim

Jij bent lekker bezig Nigel, een gelijk een heel mooi verslag ook !