Van S70 naar S60

Gestart door Easterboy, 23-08-2010 02:45:33

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Citaat van: Jelmar op 29-12-2010 04:11:56
Citaat van: Dirk342 op 08-12-2010 10:14:32
Is dat ook ET43 ?  Zo ja, dan heb ik er niets aan voor de 760 :( Zoek nog een set wielen voor de tractor, staal of lichtmetaal.  Die stalen velgen van de 945 passen ook al niet en dat bleek ook al ET43 te zijn.

De velgen op een 945 passen zeker weten op je 760 Dirk ;)
Weet je dat echt hel zeker Jelmar, ik heb het niet geprobeerd, alleen gekeken naar de ET maat, die van de 760 zijn ET25 en die op de exauto van Valentijn liggen ET43.  Dan zou het helemaal geweldig zijn.... ik heb hier namelijk een set gloedjenieuwe winterbanden liggen onder de Peugeot 504 coupe, die dan zo op de stalen set kunnen van de 945.  Hoef ik dadelijk van de zomer alleen 4 andere bandjes te regelen voor de 760.

Easterboy

Min of meer een update:

Afgelopen dinsdag zijn we teruggekomen van een ritje Tsjechië, in totaal hebben we een 2150km gereden.
Net voor de vakantie heb ik de accu van de Volvo laten testen, en deze werd goed bevonden.
Op goed geluk dus maar op vakantie, en wat blijkt? Auto heeft geen één keer een krimp gegeven. Hij startte altijd super en ik heb nooit het idee gehad dat hij een moment zwak(ker) is geweest. Schijnbaar was het toeval dat de accu 2x binnen korte tijd leeg was. ???

Verder ben ik er vandaag achtergekomen dat na terugkomst in Nederland mijn handrem het erg slecht doet.
Ik heb het vermoeden dat het probleem bij de remschoenen ligt, echter zijn deze nog geen jaar geleden vervangen.
Is dit een kwaal bij deze auto's?

Binnenkort bij de beurt maar eens naar laten kijken.. :eusa_think:

Vulk

Citaat van: Easterboy op 14-01-2011 19:53:44
Min of meer een update:

Afgelopen dinsdag zijn we teruggekomen van een ritje Tsjechië, in totaal hebben we een 2150km gereden.
Net voor de vakantie heb ik de accu van de Volvo laten testen, en deze werd goed bevonden.
Op goed geluk dus maar op vakantie, en wat blijkt? Auto heeft geen één keer een krimp gegeven. Hij startte altijd super en ik heb nooit het idee gehad dat hij een moment zwak(ker) is geweest. Schijnbaar was het toeval dat de accu 2x binnen korte tijd leeg was. ???

Verder ben ik er vandaag achtergekomen dat na terugkomst in Nederland mijn handrem het erg slecht doet.
Ik heb het vermoeden dat het probleem bij de remschoenen ligt, echter zijn deze nog geen jaar geleden vervangen.
Is dit een kwaal bij deze auto's?

Binnenkort bij de beurt maar eens naar laten kijken.. :eusa_think:

De handrem is een zwak punt bij onze auto's.
Onze auto's zijn super ontwikkeld tot aan de C-stijl, vanaf daar gaat't bergaf...
Slechte handremmen, roestende achterkleppen, roestende raamstijlen, gerammel, ...

elianmars

Citaat van: Vulk op 15-01-2011 07:17:53
Slechte handremmen, roestende achterkleppen, roestende raamstijlen, gerammel, ...

Geen last van gehad bij Roetmobiel  :eusa_think:

Vulk

Citaat van: elianmars op 15-01-2011 09:13:29

Dan heb je niet lang genoeg ermee doorgereden. ;D

elianmars

Citaat van: Vulk op 15-01-2011 09:34:38

Dan heb je niet lang genoeg ermee doorgereden. ;D

't Beestje had 370K achter de kiezen. Had dus al genoeg ervaring  ;D

Misha

Dat was niet zo'n oud hok maar een V70  toch ? :evil:
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Vulk

Ik heb al die kwaaltjes nochtans gisteren gezien bij een V70. :)

Ludo

Citaat van: Vulk op 15-01-2011 12:02:09
Ik heb al die kwaaltjes nochtans gisteren gezien bij een V70. :)

Dan gaat de ballon al helemaal niet omhoog, je geeft een replay op een S70.  ;D
De handrem is ook maar zo slecht als je hem zo afstelt...

Vulk

Het ging om'n kabelbreuk trouwens. :)
De sedan heeft duidelijk een pak minder kwaaltjes aan de achterkant.

razorx

Citaat van: Ludo op 15-01-2011 12:14:19
..
De handrem is ook maar zo slecht als je hem zo afstelt...
Exact!
Na verloop van tijd rekken de kabels wat uit.
Eerst mooi gelijk stellen bij de wielen,
dan de bout bij de middenconsole.

Vulk

Akkoord, maar je kan er niet omheen dat't een voorhistorische constructie is die al meedraait van op de Amazon.

Easterboy

Ik hoor dat de meningen over de kwaliteit van het handremsysteem van de x70 nogal verdeelt zijn.
Als de auto op een schuine helling staat met de neus naar beneden werkt de handrem gewoon goed, als de auto echter op een schuine helling met de neus omhoog staat rolt hij gewoon naar achteren en werkt de handrem dus niet. :eusa_think:
Aan hand van de bovenstaande situatie denk ik dat het niet aan de kabel ligt.
Binnenkort maar eens naar laten kijken dan.

Op dit moment staat de bolide op zwart staal met wintersloffen, maar ergens in maart zullen de nieuwe slofjes eronder komen.
Hieronder alvast een voorproefje van de nieuwe blingblingers... 8)

Jeff

Bestel, anders een nieuw setje kabels, handrem schoentjes en montage setje heb ik toen ook gedaan en mijn handrem werkt perfect! :)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

StefanCJ

Tsjonge ... Wordt erg mooi straks met die zomervelgen!