aanschaf t5r estate

Gestart door bgsport, 29-02-2004 09:35:15

Vorige topic - Volgende topic

bgsport

Hallo;
Ik ben van plan een volvo 850 t5r estate aan te schaffen ,echter weet ik niet al te veel over deze auto.\, behalve dat het de mooiste station is die er rond rijdt!!!
Ik wil graag weten of ik een handgeschakelde of een automaat moet aanschaffen,en hoe het onderhoud van deze auto is?
Kan iemand mij hier wat over vertellen?
Bvd.........een t5r bezitter in wording.

Frisian Viking

Hoi goed dat je een T5-r wilt kopen  ;D

Als je hem bij een garage weg haalt kun je dat ook vermelden.
Misschien zijn er forum leden die daar ervaring mee hebben.

Ik heb nog geen T5-R dus kan je niet veel over zo'n auto vertellen.

Groeten Bauke

Rudi

In ieder geval kijken of de airco nog werkt verdamper wil nog wel ,s kapot gaan,dure reparatie.

verder rij je bovenmodaal met zo,n auto dus zijn de onderhoudskosten ook navenant maar op zich valt het wel mee zijn verder goede auto,s.

Als er maar een onderhoudsboekje bij is kun je alles nalopen wat er aan gebeurt is en een proefrit maken.

AT of handgeschakeld is persoonlijk wat vind je zelf mooier?Zelf heb ik automaat en die doet het tot nu toe goed....
Dr.Go-Fast...

volvoTon

Op de volvo 850 t5r pagina kan je alle aankooptips lezen.
Ook de dingen waar je speciaal op moet letten ;) ;)

volvoTon :)

Peth©oni

Citaat van: bgsport op 29-02-2004 09:35:15
Hallo;
Ik ben van plan een volvo 850 t5r estate aan te schaffen ,echter weet ik niet al te veel over deze auto.\, behalve dat het de mooiste station is die er rond rijdt!!!
Ik wil graag weten of ik een handgeschakelde of een automaat moet aanschaffen,en hoe het onderhoud van deze auto is?
Kan iemand mij hier wat over vertellen?
Bvd.........een t5r bezitter in wording.

Of gebruik de zoek functie eens, er is al het een en ander voorbij gekomen over aanschaf t5r etc etc.  ;D

suc6 met de speurtocht......  ;)

jeroent5r

onderhoudsboekje, boekje, boekje, boekje!

Die van mij is zeven jaar van een accountant geweest en volgens de geschiedenis perfect onderhouden. Kijk wel goed rond. De vraagprijs ligt tussen de 7000 en de 16000 euro afhankelijk van wie hem aanbiedt en de kmstand  en staat.

Punten:

- airco gereviseerd
- krukaskeering vervangen? (die van mij moet binnen niet al te lange tijd :-(  )
- koppeling schijnt bij de schakelbak ook rond  de 200.000 aagepakt te moeten worden. Kan ook een paar centen kosten :-)

Controleer in de koffer en voorin goed of er geen kreukels in het plaatwerk zitten. Een opgelapte schadeauto raak je niet zo snel meer kwijt.

Verder heb ik er ondertussen 7000 probleemloze kilometers mee gereden.

Automaat of schakelbak is puur smaak. Ik had hiervoor nog nooit automaat gereden en vind het heerlijk. Dat kleine  beetje vermogen minder heb ik nog niet gemist ;-)

2.0keijzer

Als je het forum goed napluist valt het op dat de T5R bezitters redelijk talrijk zijn maar niet de meeste problemen melden. Mij auto is tot op heden probleemloos(Afkloppen, ik heb er 40.000 mee gereden), het verbruik valt ontzettend mee (gemiddeld 10,7 l/100 km, minder is haalbaar) en, dankzij een Rica chip, een van de snelste auto's op de weg: tussenacceleraties op Mitsubishi EVO/Impreza niveau!
Tel daarbij het comfort, alle luxe en ruimte en je hebt welhaast de perfekte auto. Nadelen zijn gelijk aan andere 850-ers: Volvo garage prijzen zijn hoog.
Daarnaast is de tractie onvoldoende, zo'n 250-300 PK aan de voorwielen betekent dat je tot in de derde versnelling wielspin kunt hebben.
Zelf zou ik nooit een automaat willen hebben: ik vind namelijk dat je in een sportieve auto moet schakelen en de stappen tussen de versnellingen van de 4-traps automaat zijn erg groot, waardoor de toerenval enorm is.

Guido_Smit

Je kunt echter wel met een automaat relext op het groene licht wachten en dan als een speer tot bv 80 km/uur ervan door te gaan....... :)

Guido. (schakelbak en automaat rijder!).

Jan_D.

En als je veel in de randstad rijdt, ga je een automaat ook zeker waarderen!  ;)

VliegendeBaksteen

Citaat van: Jan_D. op 04-03-2004 21:17:26
En als je veel in de randstad rijdt, ga je een automaat ook zeker waarderen!  ;)

Dat kan ik beamen. Geweldige bak. Wel tijdens de proefrit checken of 'ie soepeltjes opschakelt, ook in de sportstand.