Koppakking V70 XC Classic vervangen, how to?

Gestart door Mr Rens, 26-08-2010 07:49:03

Vorige topic - Volgende topic

Piet

inderdaad. Oorzaak is kennelijk niet bekend, lijkt het.
Zonder de oorzaak te weten is het maar een beetje gokken eigenlijk.
Ik kan eigenlijk alleen een warmloper verzinnen waardoor de koppakking zou kunnen gaan lekken.
(Behalve dan gelijk "volgas" gaan terrwijl de motor nog niet warm is)
Lekke koppakking geeft drukopbouw in koelsysteem, andersom een hoge druk die een koppakking doet lekken lijkt me niet erg waarschijnlijk.

LPGLE

Citaat van: Mr Rens op 26-08-2010 17:52:00
Citaat van: Ludo op 26-08-2010 14:26:01
Wat is eigenlijk de oorzaak van de lekke koppakking?.
Rij je lpg?.

Vorige week warmte wisselaar kaduuk, laten repareren maar verbruikt koelvloeistof en bouwt druk op. Devies van de dealer; koppakking vervangen. Dit dus besloten zelf te doen.

Rijden geen LPG.
als de koppakking het niet is ,  dan heeft er waarschijnlijk een luchtbel in je koelsysteem gezeten .

Of heb je een 2.5T ,  dan kan je nog vrezen voor een scheurtje in het onderblok .

verburgh

Ik weet niet of je een turbo heb  ??? maar een vriend van mij verloor ook koelvloeistof, na wat zoek werk bleek het stukje rubber slang wat naar de turbo gaat lek te zijn.

)()()sT

verburgh

Mr Rens

Het betreft hier een V70 XC B5244T motor, dus ja een turbo. De dealer heeft net een grote reparatie uitgevoerd aan het koelsysteem; de warmtewisselaar is vervangen. Hierbij zijn ook enige koelslangen en andere delen vervangen. Dit betekend dat de dealer een paar dagen zowel boven als onder de auto gestaan heeft, en zou een eventueel lek allang gevonden zijn. Ze hebben na uitvoerige inspectie geconstateerd dat de koppakking het euvel was (de auto heeft een paar dagen bij de dealer gestaan) dat er niet veel aan te zien valt is een ander verhaal, je kunt immers een koppakking niet visueel inspecteren met een dichte motor, dus hop nieuwe er tussen en monteren en nu kijken of dit het probleem inderdaad oplost zoals de dealer zegt.

Zo niet dan hebben wij nog een paar leuke hobbie avonden.

Kop ligt er inmiddels weer op, nog niet vast want onze momentsleutel werkt niet naar behoren. Morgen verder.
B5234T5 Walbro 255lph 395cc injectoren 18T turbo Ferrita 3'' Downpipe met racecat S60R exhaust manifold 3'' JT SuperFlow catback 1 demper 70mm Aluminium Intercooler Reversed Intercooler Piping. HKS SSQV Dumpvalve IPD buizenset HPI Performance Inductie Kit 302mm remmen 960 Gasklephuis GLT Nokkenassen 850 R Clutch Apex verlaagd Rica tuned 330PK 450nm

Piere

Citaat van: Mr Rens op 26-08-2010 20:57:16
Kop ligt er inmiddels weer op, nog niet vast want onze momentsleutel werkt niet naar behoren. Morgen verder.

Gewoon op het gevoel mann  :eusa_whistle:

Tsja, dat wordt inderdaad hopen dat de pakking het probleem is... Heb je kunnen zien of er kanalen dichtgeslibt waren?
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

Mr Rens

kanalen volledig vrij, eigenlijk niets aan te zien dus.
B5234T5 Walbro 255lph 395cc injectoren 18T turbo Ferrita 3'' Downpipe met racecat S60R exhaust manifold 3'' JT SuperFlow catback 1 demper 70mm Aluminium Intercooler Reversed Intercooler Piping. HKS SSQV Dumpvalve IPD buizenset HPI Performance Inductie Kit 302mm remmen 960 Gasklephuis GLT Nokkenassen 850 R Clutch Apex verlaagd Rica tuned 330PK 450nm

)()()sT

sjips is dat hè.... Maar er kan altijd een T-5 torretje in  8)
De 2.5T motoren zijn toch wat "zwakker" en je ziet toch soms scheurtjes tussen cilinderwanden  :eusa_shifty:

verburgh

Citaat van: )()()sT op 26-08-2010 21:15:18
De 2.5T motoren zijn toch wat "zwakker" en je ziet toch soms scheurtjes tussen cilinderwanden  :eusa_shifty:
Dat hoor je de laaste tijd wel vaak hoor over de cilinderwanden  :eusa_wall:

Mr Rens

Paar beunfoto's

Deze turbo komt er op

Haha nee grapje

Piere

Citaat van: verburgh op 26-08-2010 21:17:31

Dunnere cilinderwand + turbodruk = FAIL ten opzichte van de 2.3cilinderwand?
Wat dan met de 2.5T's die gechipt worden?  :eusa_think:

Vulk

Hoe je er mee omgaat zal er ook wel iets mee te maken hebben denk ik. :)

Ludo

Is zékers niet van de laatste tijd.
Dat zeg ik al jaren.  ::)

Piere

Citaat van: Ludo op 26-08-2010 21:28:14

Is zékers niet van de laatste tijd.
Dat zeg ik al jaren.  ::)

Dat je goed was met de zoekfunctie, dat was me bekend... Nu blijk je ook al helderziend?  :o

;D