binnenverlichting..

Gestart door kwartje, 17-08-2010 16:51:36

Vorige topic - Volgende topic

kwartje

Kom er ook net achter dat de binnenverlichting het helemaal niet doet, ook niet bij openen van een portier. Schakelaar al meerdere malen omgezet maar helemaal niks. Achter doen de lampjes het ook niet, geen leeslampje en gaat ook niet branden als de deur open gaat. Heb even snel naar de zekering gekeken maar er was niks doorgebrand.
Wel lijkt het erop dat de schakelaar aan het hemeltje bij de binnenspiegel lam is, maar dan zouden de lampjes het achter toch wel moeten doen ?

Grtz Wilfred

Ries van de Zilverschuit

Zou het probleem kunnen zijn, want met een van die knopjes kun je de hele binnenverlichting uitzetten. Mooi product voor van de sloop. Kun je direct ook de ledjes aanzetten achter de knopjes. Moet je wel die van een V70 nemen. Is wel een topic over te vinden.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

kwartje

Ok, alleen zou ik zo 1-2-3 niet weten waar ik hier zo`n Volvo op een sloperij zou kunnen vinden. Voor mijn Benz heb ik wel een Mercedes adresje, maar voor de Volvo dus nog niet. Weet iemand een adres in ,of in de omgeving van Hengelo (OV) ?

Ik hoor het graag!

Grtz

Ries van de Zilverschuit

Zit Elferink, Enter, niet bij je in de buurt? Vanuit de Randstad gezien ligt dat tot aardig dicht bij elkaar? Doen veel forummers zaken mee, begrijp ik. Mijn hofleveranciers zijn Boy Geenacker, Nijmegen, en Verwijst, Uden. In de Volvo's daar zitten in ieder geval zat plafonnieres. V70 en 850's.

kwartje

Ja, Enter is aardig in de buurt. Zo`n 25 km denk ik. Past de plafoniere van een V70 ook in een 850 dan ?

Grtz Wilfred

Ries van de Zilverschuit

kwartje

Ik heb er gekeken maar volgens mij gaat dat over iets anders. Ik heb er gewoone ( fiets) lampjes zitten , met zo`n bajonet fitting. Dus gewoon het lampje dat wanneer de deur open gaat gaat branden en eventueel onder het rijden een lampje aan kan zetten. Geen van alle werkt. Ook bij de achterpassagiers werken deze lampen op geen van beide manieren.

Grtz Wilfred

francois

ja zo zie je maar weer dat we niet allemaal de zelfde binnenverlichting hebben ziet goed uit die brandende ledjes  :eusa_dance:

Ries van de Zilverschuit

De info staat in dat topic een beetje tussen de regels door. Hier nog een, ook even zoeken: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,20976.60.html. Je hebt verschil in kleur, uitvoeringen met opschrift op schakelaars of daarnaast en lange en korte uitvoeringen, volgens mij. Ik verwacht dat die van een 850 en V70 uitwisselbaar zijn, hoewel technisch iets anders. De ledjes lichten de schakelaars aan, niet het interieur. Daar zijn inderdaad die fietslampjes voor. Met de middelste knop zet je de gehele binnenverlichting uit, als je dat wilt. Blijkbaar is die schakelaar kaduuk.

kwartje

Ja, ikdenk ook dat die switch schakelaar in het midden kapot is. Volgens mij doet ie ook niks, bungelt er een beetje bij.
Heb hier op het forum al een andere aangeboden gekregen, die wordt opgestuurd. Als het na het vervangen nog niet werkt zal het probleem wel ergens anders liggen. Ik hou jullie op de hoogte! Thx zover.

Grtz Wilfred

kwartje

Ok,

Nieuw paneeltje van "Thuur" gekocht en vandaag ff ingebouwd. Zat het probleem toch in het middelste schakelaartje denk ik want nu doet alle binnenverlichting het wel zoals het hoort en kom er nu ook achter dat er in de 4 portieren ook verlichting zit, wanneer ze open staan. Leuk  :)

Iedereen bedankt voor het meedenken.

Grtz Wilfred

Ries van de Zilverschuit