moeilijk starten op benzine

Gestart door clubman, 23-08-2010 22:32:48

Vorige topic - Volgende topic

clubman

hallo ,
ik ben helemaal vergeten benzine te tanken voor mijn 850 lpg 2.5 10v vialle verdamper type daar kwam ik achter nadat hij beroerd begon te starten getankt en nog steeds beroerd starten, ik moet altijd twee keer starten anders doet hij het niet en als hij loopt loopt ie bedondert komt heel moeilijk in toeren  en bij vol intrappen gaat hij horten en stoten soms een back fire maar op lpg loopt ie perfeckt.

volgende reeds gedaan branstof filter vervangen en op kontact gezet benzine word uit de leiding geperst ook vooraan op de injectorrail.

kan het zijn dat toch de pomp niet genoeg druk leverd door bv drooglopen??

ik heb een druk regelaar van de sloop gehaald en daar stond 3 bar op is dit trouwens goed ?

Ludo

Benzinedruk meet je best (rijdend) op de nippel van de injectorrail.
Niet dat ik er veel waarde aan hecht  ;D , maar probeer anders ook eens injectorreiniger.

thuur

clubman

ok 3 bar is goed  :), maar horten en stoten en niet in toeren willen komen kan ik dat meten{benzinedruk} met een action metertje zoals eerder genoemd ergens op het forum ???

Boogie

Draai de pomp er maar eens uit.
Durf bijna te wedden dat de brandstofslang die in de tank hangt poreus is.
bij mij was het slang vervangen en starten als een zonnetje.
Wel even uitkijken dat je de koppelingen op de pomp niet sloopt.
Die willen soms lastig los gaan.

clubman

thanx boogie,

je had gelijk pomp eruit gehaald   :eusa_hand:slang gescheurd :o  had reeds eenn nieuwe pomp gehaald van de sloop en er in gezet.
dus probleem opgelost :eusa_dance:

Boogie

Een andere slang van 8 mm dik en 20cm lang was ook genoeg geweest.
Maar je kunt weer gewoon starten.
gr Jan