dash licht blijft branden voor kofferklep

Gestart door Barry_C70, 31-07-2010 20:04:47

Vorige topic - Volgende topic

Barry_C70

Today I arrived in Hungary for a week's vacation. Drove through Czech Republic where the roads where so bumpy and sjips that now my kofferklep, when closed, still leaves the dash light on as if it were open. On the bumpy roads the light is flickering on and off constantly with every bump I drive over.

Anyone have any idea where the sensor is which turns the dash light off? The locking mechanism works fine by the way.

Thanks in advance to anyone who can shine some light on this matter.

verburgh

Even die sensor schoonmaken waar je achterklep op sluit  ;) je ziet twee zwarte blokjes.

verburgh

Owja en de sluiting die op je achterklep vast zit  ;)

Barry_C70

cleaning the 2 blokjes didn't help.

and which sluiting are you are you referring to? the hook that closes on the lock on the klep?

-D©©©L-

Ik vermoed eerder dat er een microswitch in het slotmechanisme ral is of de bekabeling daar naartoe.

thuur

Citaat van: Barry_C70 op 02-08-2010 08:57:27

Dat had ik je ook wel kunnen vertellen. Dat zijn gewoon rubbertjes tegen het rammelen :eusa_doh: ;D

Gooi de klep eens wat harder dicht. De microswitch zal wel  haperen. Is los te vervangen door jezelf of een welwillende garage. Dealer zal een nieuw slot leveren omdat Volvo geen losse switches levert.

Gr 8)

verburgh

Citaat van: thuur op 04-08-2010 23:14:00

Dat had ik je ook wel kunnen vertellen. Dat zijn gewoon rubbertjes tegen het rammelen :eusa_doh: ;D

Gooi de klep eens wat harder dicht. De microswitch zal wel  haperen. Is los te vervangen door jezelf of een welwillende garage. Dealer zal een nieuw slot leveren omdat Volvo geen losse switches levert.

Gr 8)
Waarom lopen er dan twee draadjes heen? en wel hard voor rubber dan.

rpakuypers

Ik heb hetzelfde bij mijn V70 en bleef herhaaldelijk schoonmaken tot ik erachter kwam dat het euvel onstaat doordat het zwarte plastic kapje op de beugel bij de bumper half afgesleten is. Ik heb er zolang wat tape om gedraaid en dan gaat het weer een tijdje goed. Harder dichtslaan helpt, maar dan komt na 3 keer de bekleding van je achterklep eraf.

Groet,
Roger

)()()sT

Zonder dat plastic wil ie best sluiten. Eigenlijk zelfs iets makkelijker (met kans op rammeltjes zei de ervaringsdeskundige).

Je kunt ook de vanger iets verplaatsen zodat de klep makkelijk in het hele slot valt, maar dat de klep toch strak dicht zit.

Bij de estate gaat dat lampje branden als het slot maar half dicht is. Je zult ook zien dat dan het alarm niet aangaat en de binnenverlichting aan kan blijven. Bij mij was dat wel zo.

Barry_C70

Citaat van: thuur op 04-08-2010 23:14:00

Gr 8)

is the microswitch on the door or the latch?

Barry_C70

anyone have a picture of the plastic piece on the bumper end of the lock? Mine is just a metal bar so I think the plastic broke off and is missing.

27k

My circuit breaker was burned what caused that it didn't recieve a signal from the kofferbak sensor, that was the reason of the light to burn on my dash...