Auto zonder kenteken slepen?

Gestart door niwesa, 30-08-2010 14:49:58

Vorige topic - Volgende topic

Jack v

Gaat het alleen om de emissie eisen?
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

niwesa

Het schijnt dat de auto's van die jaartallen moeten zijn voorzien van een lambdasonde. Ook als je met Goolge zoekt komt je diverse mensen tegen die zo'n autootje hebben en er bij de RDW geen kenteken meer op krijgen.
Verkoopt helaas zijn mooie V70

joebar

Even terug naar het oorspronkelijke probleem....
Ik wil nog wel eens zien of het niet mag, op de eerste plaats wordt een gesleepte auto wettelijk gezien als een AANHANGER, want dat heb ik zelf ondervonden na een aanrijding met een auto die ik sleepte, dus het trekkende voertuig is tevens verzekeringstechnisch aansprakelijk....
En daar komt nog bij dat de bestuurder van het getrokken voertuig niet in het bezit hoeft te zijn van een rijbewijs, en ook jonger mag ( of mocht) zijn dan 18 jaar....
Dus denk dat je met een witte plaat van het trekkende voertuig voldoet aan de eisen

niwesa

Dat dacht ik eigelijk ook. Je ziet tegenwoordig namelijk ook deze dingen, en daar zie je mensen ook autootje mee ophalen in het buitenland;

http://video.google.com/videoplay?docid=-8722169815237179335#

Overigens lees ik n onderstaand artikel dat het gesleepte voertuig verzekerd dient te zijn;

http://forum.infopolitie.nl/viewtopic.php?f=69&t=27083
Verkoopt helaas zijn mooie V70

mehn

Citaat van: joebar op 31-08-2010 09:16:44
Dus denk dat je met een witte plaat van het trekkende voertuig voldoet aan de eisen

Als het inderdaad als aanhangwagen wordt gezien dan heb je met een auto een probleem. Die is zwaarder dan 750kg zal een het lijkt me dat die dan een eigen kenteken moeten hebben en dat je niet met een witte kentekenplaat mag rijden.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

V70 classic

Groene plaat erop en gaan  ;D .

Maar  het makkelijks is gewoon een1 dagskenteken aanvragen en zorgen dat je op de dag dat dit kenteken ingaan aan de NL grens staat (zorg ook even voor een geldig kenteken in de andere landen die je aandoet).
Dan zorgen dat je voor 12.00 uur bij de RDW staat.
Dan kun je je auto nl. zonder afspraak aanbieden en kom je met 1 dag toe.
Hebben ze geen tijd om hen te keuren laat je hem staan voor de andere dag.

Dit werkt natuurlijk alleen met auto's die aan alle eisen voldoen  ;) .

grts Ronald
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

V70 classic

Citaat van: niwesa op 31-08-2010 09:19:05
Dat dacht ik eigelijk ook. Je ziet tegenwoordig namelijk ook deze dingen, en daar zie je mensen ook autootje mee ophalen in het buitenland;

http://video.google.com/videoplay?docid=-8722169815237179335#

Overigens lees ik n onderstaand artikel dat het gesleepte voertuig verzekerd dient te zijn;

http://forum.infopolitie.nl/viewtopic.php?f=69&t=27083

Die dolly's zijn verboden in NL.

EVV

Citaat van: mehn op 31-08-2010 09:21:50
Citaat van: joebar op 31-08-2010 09:16:44

Als het inderdaad als aanhangwagen wordt gezien dan heb je met een auto een probleem. Die is zwaarder dan 750kg zal een het lijkt me dat die dan een eigen kenteken moeten hebben en dat je niet met een witte kentekenplaat mag rijden.
Plus dat je geen mensen mag vervoeren in een aanhanger, dus mag er niemand achter het stuur zitten om de rem te bedienen en te sturen.

Rob850turbo

volgens mij is een A frame de oplossing

joebar

Ik begrijp alle voors en tegens wel die hier geopperd worden, maar vraag me gewoon af gezien de diverse tegenstrijdige regels of je wel of niet voor de rechter je gelijk kunt halen....

mehn

Citaat van: joebar op 31-08-2010 10:45:32
Ik begrijp alle voors en tegens wel die hier geopperd worden, maar vraag me gewoon af gezien de diverse tegenstrijdige regels of je wel of niet voor de rechter je gelijk kunt halen....

Ik denk dat de rechter zal zeggen dat je in geval van twijfel de veilige optie moet kiezen en een aanhangwagen moet regelen waar de auto op kan ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Jack v

ik haalde hem gewoon op met een ambulance heb je het minste geregel, derop zetten en gaan. Wel zorgen dat het trekkende voertuig hem mag trekken!!!!!!! :angel: :angel: :angel: :angel: :angel:

joebar

Citaat van: Jack v op 31-08-2010 11:38:03
ik haalde hem gewoon op met een ambulance heb je het minste geregel, derop zetten en gaan. Wel zorgen dat het trekkende voertuig hem mag trekken!!!!!!! :angel: :angel: :angel: :angel: :angel:

Tja en daar kunnen we ook weer een hele discussie over voeren......
Heb laatst een camper in Dld opgehaald, dacht dat ik met BE niet over 3500 kg totaalgewicht mocht komen, maar blijkt dat je met BE een totaalgewicht mag hebben van 7500 Kg... mits je trekkende voertuig maar niet over de 3500 Kg heen gaat...
Ook daar weer veel onduidelijkheid ( of moet ik zeggen gebrek aan wetskennis)

Jack v

Is ook zo, dat is bijzonder ingewikkeld soms weet oom agent het niet een s hoe dit in elkaar zit. Het is zo datje tot 7500kg mag. Hier zit dan weer een andere regel aan vast kwa laadvermogen van de aanhanger of oplegger die dan weer te zwaar is, zodat je heel snel op die 7500kg zit. Het staat wel ergens op de rdw site maar is inderdaad behoorlijk ingewikkeld.

V70 classic

Citaat van: Rob850turbo op 31-08-2010 10:35:18
volgens mij is een A frame de oplossing

nope.
Omdat je aanhangert zwaarder is dan 750 Kg moet ie een kenteken hebben.