demontage hondenrek

Gestart door volvorama, 30-08-2010 15:14:53

Vorige topic - Volgende topic

volvorama

Het hondenrek zit los bij het rechterbevestigingspunt. Wanneer je het rek opklapt beweegt het rond het afdekkapje en er klinkt ook gekraak. Ik wil dus kijken wat er aan de hand is. Voordat ik de boel sloop heb ik graag wat advies.

Volgens mij gaat het hondenrek los door de twee handmoertjes los te draaien en dan aan beide zeiden de pennen naar je toe te trekken. Maar dan; hoe gaan de bevestigingskapjes eraf en wat vind ik daarachter?

Kan iemand adviseren. Alvast bedankt.
Eric

Eric Kubbe

Volgens mij zitten deze met een thorax boutje vast. Als je deze weg haalt, heb je wel 2 blindkapjes nodig om het ontstane gat af te dichten. Deze kun je zo op de sloop halen.

mehn

Als het rek eruit is kun je zien hoe de kapjes vastzitten ;)

Als een rek met gasveren hebt moet je het rek tegen het dak klappen, vervolgens de beide achterbankleuningen naar voren klappen en daarna het hondenrek naar beneden klappen. Het rek kan nu verder naar voren omdat de rugleuning weg is. Hierdoor komt de spanning van de gasveren en kun je de gasveren losmaken.
Heb je een rek zonder gasveren is het bovenstaande niet van toepassing :P

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

elmarconi

Citaat van: Eric Kubbe op 30-08-2010 15:22:20
Volgens mij zitten deze met een thorax boutje vast. Als je deze weg haalt, heb je wel 2 blindkapjes nodig om het ontstane gat af te dichten. Deze kun je zo op de sloop halen.

Torx:

--
Autogas Inside . . .

henry classic v70

620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Eric Kubbe