Lekkende airco?

Gestart door Jura, 05-09-2010 10:33:27

Vorige topic - Volgende topic

Jura

Hallo,

Sinds kort zijn we de trotse eigenaren van een fraaie 850. Echter deze week lag er een grote plas water op de grond voor de bijreidersstoel. Ik heb vervolgens de kunststof beschermingsplaat onder het dashbordkastje los gehaald om te kijken waar het water vandaan kwam. Ik zag dat er een witte unit achter zat waar op twee plekken een druppel aan hing zodoende vermoed ik dat daar het water vandaan kwam.

Kan iemand mij vertellen wat het probleem is en, belangrijker nog, hoe ik het op kan lossen?  Alvast bedankt voor de moeite.

Groet,
Rutger

rogerV701998

Lekkende kachel radiator?

mehn

Is het schoon water of lijkt het op koelwater/-vloeistof?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

arjen850

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,36622.0.html

Lees dit eens door, wellicht helpt je dit..
Als het "water"wat op de vloer vettig voelt, en een zoetige lucht heeft(koelvloeistof) vrees ik inderdaad voor je kachelradiateur..

Succes,

groet Arjen ;)

johnbom

Als het water blijkt te zijn even beginnen met kijken of de rubberen waterafvoer buizen niet verstopt zijn met wat blad of andere viezigheid. als je er in knijpt heb je gauw genoeg door of de boel daardoor is overgelopen!
gr John

Jura

Het water dat eruit gelopen is was zo helder als kraanwater en niet vettig of zoetig.

@Johnbom, waar vind ik de rubber waterafvoer buizen?

arjen850

Citaat van: Jura op 05-09-2010 21:15:57
Het water dat eruit gelopen is was zo helder als kraanwater en niet vettig of zoetig.

@Johnbom, waar vind ik de rubber waterafvoer buizen?

Bij je paravaan, en dat is de plaat onder je ruitenwissers ;)

jacco k.

Deze is makkelijk los te schroeven.

v40pokemon

Misschien vuilophoping in afwatering van verdamper? Deze gaat onder de kachelradiator naar buiten toe..
Het kan bijna niet, maar zonder interieurfilter niet ondenkbaar.

Jura

Allen heel erg bedankt voor jullie bijdragen!

Het bleek inderdaad een verstopte slang te zijn die het water niet meer af kon voeren waardoor het in de kachelradiotor terecht kwam. Even flink in knijpen en de bruine drap droop eruit  ;D.

Groet,
Rutger