Volvo 960 versus 850

Gestart door ape, 18-09-2010 22:23:01

Vorige topic - Volgende topic

ape

Kijk af en toe verlekkerd naar de luxe van een Volvo 960.

Heb nu een 850. Vroeg mij af of onderhoud van de 960 door garage net zo goedkoop/kostbaar is als bij de 850. Of moet ik omdat het model schaarser is rekening houden met veel duurdere onderdelen?

En kun je het derde bankje van de 850 overzetten in de 960?

Ik kijk nu naar de 960:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=l2ndbdxtx4nf

elianmars

Wat betreft het bankje, ik denk niet dat dat zomaar over te zetten is. Je moet ook rekening houden met de bevestigingspunten van de gordels, bijvoorbeeld.

arjenT5R

volgens mijn vind je die luxe ook wel terug in een 850
vind een 9 serie net wat hoger ouwe lullen gehalte hebben ook
met dat het ook aanvoelt als een slagschip  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

KXS70

In vergelijking met een 960 rijdt een 850 veel beweeglijker en met veel meer emotie. De 960 is vooral zwaar en rijdt meer onverstoorbaar. Liefst rechtuit.

De prijzen van onderhoud, ik rijd zelf met een 3.0, vind ik vergelijkbaar met de 850. De 960 is uitgesproken degelijk en robuust, en lijkt veel meer tegen een stootje te kunnen. Een goede 850 is sterk afhankelijk van de zorg, en de geldbuidel, van z'n voorbezitter(s)

arjan_de_jong

Ik heb een 960 3.0 gehad (enkel dan een sedan) en dit beviel zeker wel. Bochtenwerk was ook zeer prima te doen achterwiel aandrijving blijft gewoon geweldig!!

Mijn ervaring is wel dat hij veel meer storing gevoelig is.

Kingfisher

Wij hebben er thuis (m'n pa dan) ook wat gehad, waaronder precies deze uitvoering maar dan met handbak. Nu heeft ie o.a. een V90 3.0i handbak. Onze mening: De 960 2.5 24v die we eerst hadden was minder onderhoudsgevoelig dan de V90 3.0i van nu, waarom weet ik niet, maar dat viel ons wel op.

De 960/V90 is een auto die inderdaad vooral rechtdoor onverslaanbaar comfortabel is. Een heerlijke reiswagen, maar voor stadsverkeer en bochtenwerk is ie gewoon niet in de wieg gelegd. Bochtenwerk icm achterwielaandriving moet je vooral met deze auto met een enorme korrel zout nemen. Het is een comfort-auto en dus wiebel je de bocht uit als je er gekke dingen mee gaat doen, of je sloopt hem.

Wil je comfortabele snelweg km's? Dan is dit een betere keuze dan een 850, wil je overall een prettige stuur-partner waar je overal mee uit de voeten kan? Dan zou ik bij een 850 blijven.

ape

Bedankt voor jullie antwoorden. Het is mij duidelijk, ik blijf bij de 850.

Samenvatting Volvo 960 versus Volvo 850:
- Achterwielaandrijving versus voorwielaandrijving (960 comfortabel op de snelweg, 850 comfortabeler in stadsverkeer)
- Verbruik 960 duurder dan 850
- Onderhoud: 960 even duur/goedkoop maar wel storingsgevoeliger. Voordeel 960 voor diegenen die zelf sleutelen is dat er meer sleutelruimte is door achterwielaandrijving.