pressostat kapot gedrukt.

Gestart door Giovanni, 07-09-2010 22:45:55

Vorige topic - Volgende topic

Giovanni

Beste heren laat u kennis even vloeien tot een oplossing voor mijn niet vonkende 850.

7/53, Low–pressure switch ("Pressostat") ik denk dat het om deze gaat in vadis gekeken.

Vadis tekening Airconditioning 94-LHD fig. 20 # 3545079 omschrijving Valve.

Om deze plaats gaat en het tussen de het ventiel en de stekker is kapot.
(zit een mini chip in.) weet niet wat deze doet.

Zou het zo kunnen zijn dat daardoor de auto niet starten kan, door het onbreken van een ecc  signaal naar ecu .

Het gaat trouwens om een 10-1994 zwarte 850 t5 b5234ft at.

Alle bijval wordt met dankt afgenomen.

G-roff

haasje

Airco systeem kan er volgens mij niet voor zorgen dat je auto niet start. Hij zal er hoogstens voor zorgen dat je airco het niet doet.

mehn

Citaat van: haasje op 08-09-2010 01:10:04
Airco systeem kan er volgens mij niet voor zorgen dat je auto niet start. Hij zal er hoogstens voor zorgen dat je airco het niet doet.

Een jaar of 5 geleden is daar een discussie over geweest. Ik weet nu niet meer precies hoe het zat en het is me te vroeg om lang te gaan zoeken.
Toen bleek dat de airco er voor kan zorgen dat de auto na een paar seconden afslaat.
Johann weet denk ik nog wel hoe het zat.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

haasje

Citaat van: mehn op 08-09-2010 06:37:32
Citaat van: haasje op 08-09-2010 01:10:04

Een jaar of 5 geleden is daar een discussie over geweest. Ik weet nu niet meer precies hoe het zat en het is me te vroeg om lang te gaan zoeken.
Toen bleek dat de airco er voor kan zorgen dat de auto na een paar seconden afslaat.
Johann weet denk ik nog wel hoe het zat.

Het enige wat ik kan bedenken wat dat soort grote problemen verooorzaakt is een sluiting naar of massa of +12V, en dan nog afhankelijk welke sensor (of kabel) het is. De lagedruk sensor op zich zou dit niet moeten kunnen veroorzaken. Wat je kunt proberen is om de stekker van de sensor los te maken, zou het de sensor zelf zijn, sluit je die uit. Je kunt dan eventueel ook meten of 1 van de 2 pinnen sluiting maakt naar massa.

Giovanni

In elk geval bedankt voor het nadenken allemaal, ik denk dat jullie allemaal wel zinnige woorden gesproken hebben.

Om verder te komen zal ik de ecc relais en zekering hiervan eruit trekken.

En de pinnen op kortsluiting controleren, volgt morgen avond een avondje van uitluiting en herkening van mogelijke kortsluiting.

Ik heb inderdaad de nodige info op eerdere onderwerpen geonden, maar had nog deze vragen.

G-rof