af en toe niet starten

Gestart door Frans Verstappen, 07-09-2010 21:45:45

Vorige topic - Volgende topic

Frans Verstappen

Beste Forum leden,

Mijn volvo 850 uit 1995 , wil soms niet direct starten.  Na meerdere pogingen soms tot meer dan 10 keer slaat de auto probleemloos aan.  Dit lijkt  te komen doordat het contact niet goed werkt.
De start motor draait niet rond , er is geen enkel teken van leven. 
Nu heb ik op het forum gezocht via de zoek term contact ,  hier lees ik dat er regelmatig problemen zijn met de ring achter het contact,  de contact ring.
Kan dat de reden zijn voor het soms weigeren van het starten?  Heeft iemand dit eerder gehoord.
Graag jullie reactie , voordat ik een andere contact ring ga plaatsen

Groeten Frans.

mehn

Niet alle 850's uit 1995 hebben een antennering. Is die van jou MY1995 of MY1996? Dat verspringt ergens in september 1995.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

mehn

Je kunt het ook aan je sleutel zien trouwens. Sleutels van auto's met een antennering zijn dikker omdat er een chip in zit.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Frans Verstappen

Bedankt voor de snelle reactie's

De volvo is van jan.1995  met een dunne sleutel.
Ik bedoel niet de antennering maar de contact ring weke achter het contactslot zit.

Frans Verstappen

Ik heb inmiddels verder op het forum gezocht en kwam op het topic van de pnp switch uit , aangezien het een automaat is kan dit de oorzaak zijn van het start probleem , dat zal ik morgen eerst gaan bekijken .

rogerV701998

Frans Verstappen

Bedankt voor de foto's maakt het inzichtelijker , ik ga proberen om deze klus zelf te gaan klaren.

Groet Frans.