"How to" Dashboard steunen repareren (nu met foto's).

Gestart door mitsupiet, 04-09-2010 23:45:57

Vorige topic - Volgende topic

mitsupiet

Na een lampjes wissel kwam ik tot de ontdekking dat enkele van mijn dashboard steunen waren afgebroken. :(
Dus dacht ik: dan maar een andere scoren. ;D
Maar het bleek toch lastig om een goed dashboard te vinden. En omdat ik mijn dashboard ook nog van een nieuwe decoratie had voorzien (die waarschijnlijk niet om te plakken is) leek het me beter om te kijken of hij niet gewoon te maken is.

Toen vond ik deze link:

http://www.matthewsvolvosite.com/forums/viewtopic.php?t=15115

Moet toch te doen zijn; zo lijkt het.
Ik ga het in ieder geval proberen. :eusa_dance:

Te hard geschrobt.......

Jeff

Mooi klusje man! Veel succes ermee. ;)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

arjen850

Wat voor kleur dash heb je? heb hier nog een doed dash liggen in de beige kleur met donker origineel hout..

edit: las net je advertentie voor een grijs dash ;)

mitsupiet

Nou ik ben een heel eind.......
Gisteravond het dashboard er nagenoeg uitgehaald, en vandaag verder.
Bleek hij nog maar aan een halve steun te hangen. :o
3 helemaal afgebroken de vierde hing nog half vast.
Heb ze allemaal kunnen repareren; bovenstaande beschrijving werkt perfect.
Toen heb ik nog 5 punten gerepareerd waar het gedeelte om hem vast te schroeven was afgebroken.
Bij de airbag waar de schroeven in de hoeken omhoog gaan op 4 punten (onder en boven) en nog een steun bij de klokken winkel.
Alles getest of wat ik gemaakt had ook in de praktijk werk, en kan nu alles weer in elkaar gaan zetten.
Heb foto's gemaakt die zal ik posten als alles klaar is.
Wat een uitdaging. ;D

Te hard geschrobt.......

mitsupiet

Klaar: wat een gevecht.

Zoals beloofd hier nog enkele foto's:

De wrakstukken; je kunt de nieuw gemaakte steunen net nog zien.

Hier zie je ze al beter.

Detailfoto; aluminium strip (gemaakt van een oude kenteken plaat) om de steun met zelf tappers vastgezet, bekleed met isolatieband tegen het kraken. Natuurlijk eerst de originele steunen terug gelijmd met seconden lijm.

Nieuwe beugeltjes gemaakt om van de onderkant bij het dashboardkastje het bovendek weer vast te kunnen schroeven. (sorry voor de slechte foto)

Aan beide kanten naast de airbag een beugeltje gemaakt om de gemaakte beugels van de onderkant op vast te schroeven.

Ruim anderhalve dag mee bezig geweest, maar rammelen doet hij niet meer. ;D

Te hard geschrobt.......

Ludo

Mooi gedaan Piet, zo te zien toch een heel 'prullewerkje'.
Maar je kan nu weer een klap op je dashboad geven, zonder de boel op je tenen te krijgen?.  ;D

v40pokemon

Citaat van: Ludo op 11-09-2010 21:58:43
Maar je kan nu weer een klap op je dashboad geven, zonder de boel op je tenen te krijgen?.  ;D

Voor als de lampjes het niet meer doen

:evil:

Citaat van: mitsupiet op 04-09-2010 23:45:57
Na een lampjes wissel kwam ik tot de ontdekking dat enkele van mijn dashboard steunen waren afgebroken.