TurboTurbo! Auk stelt zich netjes voor...

Gestart door Auk, 12-09-2010 22:54:18

Vorige topic - Volgende topic

Auk

Citaat van: BOV op 13-09-2010 18:48:02
Pfff... De druk op mijn schouders om naast de 480 iets aan te schaffen wordt wel erg groot zo...

De T ziet er zo op het oog netjes uit Auke!

Tja, ik ga volgend jaar naar de IVA in Driebergen en dan wil ik voor dagelijks gebruik toch een stevige auto onder m'n kont. Met zo'n 480 begin je niks tegen modern gebouwde auto's.. dan zit je in zo'n S70 toch een stuk veiliger.

De S70 is ook erg netjes, staat nog erg mooi in de lak maar heeft zo ook z'n gebruikerssporen, maar ach... dat nemen we nu nog wel even voor lief.

Zoals gezegd begin ik deze week wel even een draadje in het 'projectenboard'.
Auke
Volvo. for life

VELTMAN

je weet niet meer hoe het spul heet en waar je het kunt kopen. Moet eigenlijk een soort van vet zijn wat veel gebruikt wordt door de echte goede vaklieden. Wax en coatings zitten veelal vol met stoffen die uiteindelijk verdampen waardoor de beschermende laag alsnog gaat krimpen en scheuren en het roest proces vrolijk doorgaat. Zaken Als tectyl zijn eigenlijk niets waard

Robster480

Citaat van: mehn op 13-09-2010 13:47:50
Citaat van: Auk op 13-09-2010 13:20:34
Citaat van: Robster480 op 13-09-2010 01:14:59
Ziet er goed uit Auke ;) Goh, nog één die van een 480 in een S70 stapt ;D
Gelukkig kan ik er nog uit kiezen, OF de S70 OF de 480 ;)

Nou dat lijkt me niet zo'n moeilijk keuze  :angel:

Vandaar dat ik geen keuze meer hoef te maken ;)
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

Auk

Citaat van: VELTMAN op 14-09-2010 00:23:10
je weet niet meer hoe het spul heet en waar je het kunt kopen. Moet eigenlijk een soort van vet zijn wat veel gebruikt wordt door de echte goede vaklieden. Wax en coatings zitten veelal vol met stoffen die uiteindelijk verdampen waardoor de beschermende laag alsnog gaat krimpen en scheuren en het roest proces vrolijk doorgaat. Zaken Als tectyl zijn eigenlijk niets waard

Nee, ik weet niet meer hoe het spul heet, het kan best van Dinitrol zijn of iets in die trant. Zit in zwarte bussen die verwarmd dienen te worden en onder druk in de holle ruimtes gespoten moeten worden.
De coating trekt in het metaal en blijft zacht, wanneer het warm wordt hecht het zich nog beter en vult alle plekken waar vocht en dergelijke kan komen.
Ik heb de oude voorraad meegekregen, het bedrijf dat dat gebruikte heeft haar deuren gesloten en is gefuseerd met een andere firma.. de oude eigenaar is met de noorderzon vertrokken, hij heeft me wel verteld wat het was maar dat weet ik helaas niet meer. Ook weet ik dat hij levenslange garantie gaf op de behandelingen van dat spul...
Auke
Volvo. for life