Vervanging voor de Mazda, de verstandige keuze

Gestart door FGG, 13-09-2010 16:40:01

Vorige topic - Volgende topic

Misha

Citaat van: RRRRR_Ramon op 18-09-2010 11:41:17
Citaat van: FGG op 18-09-2010 09:42:37

...de 1.8 en de 2.0 daarentegen schijnen erg goed op gas te kunnen, er is me verteld dat dat dezelfde blokken zijn als de 850 maar dan met een potje minder...

Ik dacht dat dat alleen gold voor de 2.0.  :eusa_think: En wat Ludo zegt: geen hydrostoters, dus regelmatig kleppen stellen wat het onderhoud weer duurder maakt. Verder vind ik de V40 veel mooier dan de S40.
Regelmatig ?
Valt erg mee hoor, volgens mij is dat zo rond de 150.000 km op LPG en op benzine al helemaal niet.

Nu wordt het weer net zo'n verhaal alsof je elke beurt de kop half moet reviseren voor 2500 euro per keer.

Begint net zo'n fabel te worden als de ETM. Zelfs die Magneti Maralli dingen doen het vaker wel dan niet een jaar of 10 of 200.000 km goed en dan ben je ook voor een paar 100 euro klaar.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

FGG

Citaat van: Misha op 18-09-2010 11:46:01
Citaat van: RRRRR_Ramon op 18-09-2010 11:41:17
Citaat van: FGG op 18-09-2010 09:42:37

...de 1.8 en de 2.0 daarentegen schijnen erg goed op gas te kunnen, er is me verteld dat dat dezelfde blokken zijn als de 850 maar dan met een potje minder...

Ik dacht dat dat alleen gold voor de 2.0.  :eusa_think: En wat Ludo zegt: geen hydrostoters, dus regelmatig kleppen stellen wat het onderhoud weer duurder maakt. Verder vind ik de V40 veel mooier dan de S40.
Regelmatig ?
Valt erg mee hoor, volgens mij is dat zo rond de 150.000 km op LPG en op benzine al helemaal niet.

Nu wordt het weer net zo'n verhaal alsof je elke beurt de kop half moet reviseren voor 2500 euro per keer.

Begint net zo'n fabel te worden als de ETM. Zelfs die Magneti Maralli dingen doen het vaker wel dan niet een jaar of 10 of 200.000 km goed en dan ben je ook voor een paar 100 euro klaar.

Diegene die mijn onderhoud doet heeft net z'n V40-G3 verkocht op 240k en heeft nooit problemen gehad. Tja, lijkt me een redelijke referentie. Kleppen stellen? Tja, dat zou dan periodiek maar moeten dan.

V40 is idd mooier dan de S40 maar 2 stationcars is wat overdone en de S40 is prijstechnisch aantrekkelijker.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

joep

ik wil me hier toch even in mengen...

je wil uit financieel oogpunt het liefste een auto uit het kleinere segment ala 323/polo enz... toch?
maar de auto's die op de laatste pagina's de revu gepasserd zijn, zijn allemaal middenklassers.. met andere woorden, auto's die maandelijks niet heel veel goedkoper zijn dan bv een 854/s70...  :eusa_think:
uit eigen ervaring weet ik dat het maandelijks slechts een paar euro scheelt, een bmw 3** of een 854

kleine tip: als je een zuinige auto wilt laat je een bmw staan, ook de diesels.

Ludo

Citaat van: Misha op 18-09-2010 11:46:01
Regelmatig ?

Begint net zo'n fabel te worden als de ETM.

Ik heb nergens gezegd 'regelmatig', en een kilometerstand kan je er niet opplakken.
Maar je zal het maar net moeten uitvoeren als je hem pas gekocht hebt.
Vele auto's worden verkocht omwille van dit soort 'fratsen'...  ::)
Ook als ik een ander topic zie, dat er 'geslikt' moet worden voor een factuur van 290 euro, moet je hier zeker wel rekening mee houden!.
De reactie van Florian is anders eerder voorspellend, dan een fabel...  ;D

FGG

Citaat van: Ludo op 18-09-2010 20:28:45
Ook als ik een ander topic zie, dat er 'geslikt' moet worden voor een factuur van 290 euro, moet je hier zeker wel rekening mee houden!.

Slikken voor een factuur heeft niet te maken met de hoogte van het bedrag maar met de hoogte van het bedrag in verhouding tot de verrichte werkzaamheden. Als jij morgen in de supermarkt 10 euro moet betalen voor een pak melk zal het ophoesten van die 10 euro niet het probleem zijn, toch?

Citaat van: joep op 18-09-2010 14:06:04
je wil uit financieel oogpunt het liefste een auto uit het kleinere segment ala 323/polo enz... toch?

Nee:

Citaat van: FGG op 14-09-2010 08:05:03
Nou, eigenlijk is dat wel wat hier staat, ongeveer. Betrouwbaar, zeker niet te klein, niet te oubollig.
Citaat van: FGG op 13-09-2010 16:40:01
Wat zoeken we? In ieder geval een auto met een beetje body. Ira werkt in Wageningen en met een Alto of een Cuore 220km over de snelweg is geen optie.

Sbv

Ira met de V70 en jij met wat anders ? Diesel voor de grote(re) afstanden. Rijdt ze degelijk en veilig

FGG

Citaat van: Sbv op 19-09-2010 11:55:38
Ira met de V70 en jij met wat anders ? Diesel voor de grote(re) afstanden. Rijdt ze degelijk en veilig

Dat gebeurt meestal al.

Citaat van: FGG op 13-09-2010 19:50:10
Beetje wel, hoewel Ira vaak de V70 meekrijgt naar Wageningen en naar Lelystad, maar niet altijd.

Het gaat er meer om dat we allebei in een comfortabele en veilige auto rijden. Ook ik rijdt dagelijks 70km woon-werk en dat mag ook best op een prettige manier. Ik zou er helemaal geen problemen mee hebben om in een S40 naar m'n werk te moeten rijden. Met een polo wel. ::)

ira

Citaat van: Claudia op 13-09-2010 22:05:25
Het valt me op dat je het er eigenlijk alleen hebt over wat jíj wilt...terwijl je er zelf niet eens in gaat rijden!
Wat wil Ira zelf eigenlijk? :eusa_think:

haha!
Ach ik ben niet zo actief op het forum.
Wat ik wil: een auto met voldoende kreukelzone (en natuurlijk betaalbaar). Heb nu 22 jaar mn rijbewijs en gelukkig nog nooit kreukelzone nodig gehad. Maar ik rij in ieder geval zo'n 500km per week waarvan het meeste op de snelweg. En dan voel ik me veiliger in de V70 dan in een alto of iets dergelijks. Een 2e 850 of V70 hebben we een tijdje gehad, maar dat was toch een duur grapje. Dus liever een auto die iets lichter is.

Een S40 (of V40 die ik eigenlijk wel iets mooier vind) geeft me een "veilig volvo-gevoel". De S40 blinkt ook niet uit in sportief uiterlijk, maar veiligheid is belangrijker dan looks (tot op zekere hoogte).
Een peugeot 206 vind ik ook leuk.
Een golf ook, maar zoals gezegd: dan moet je denk ik mazzel hebben. Voor mijn gevoel is er met die dingen altijd redelijk gescheurd.

En ik heb geen verstand van techniek en betrouwbaarheid, dus dat soort dingen vraag ik graag na bij anderen.  ;D

FGG

animalT5R

Dan zou ik niet voor een kleine diesel gaan..
Hoorde gister van een gerespecteerd forumlid dat Nissan hele degelijke en goeie auto's/blokken maakt  :eusa_whistle:
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

Sbv

Citaat van: animalT5R op 19-09-2010 12:16:25
Dan zou ik niet voor een kleine diesel gaan..
Hoorde gister van een gerespecteerd forumlid dat Nissan hele degelijke en goeie auto's/blokken maakt  :eusa_whistle:
Alleen geen diesels.

Nieuwe diesels komen van Renault en de oude waren nu niet echt geweldig. Benzine moteren daarentegen wel goed

mevita

misschien ook al eens gedacht aan een oldtimer, geen wegenbelasting weinig aan verzekering kun je een grote veilige auto lekker goedkoop rijden,
of kijk ook eens naar nissan pixo ,c1,alto peugeot 107,aygo die nieuw maar weinig kosten en best leuk rijden superzuinig zijn en toch nog comfortabel zijn,

gr mevita

Marc O.

Citaat van: mevita op 19-09-2010 12:32:27
misschien ook al eens gedacht aan een oldtimer, geen wegenbelasting weinig aan verzekering kun je een grote veilige auto lekker goedkoop rijden

Inderdaad, een mooie 740 bijvoorbeeld? Ik wil er best wel eentje uit Zweden gaan halen voor je :D
...The Nile isn't just a river in Africa...

Johann

Citaat van: mevita op 19-09-2010 12:32:27
of kijk ook eens naar nissan pixo ,c1,alto peugeot 107,aygo die nieuw maar weinig kosten en best leuk rijden superzuinig zijn en toch nog comfortabel zijn,

gr mevita

Citaat van: ira op 19-09-2010 12:05:24
Wat ik wil: een auto met voldoende kreukelzone (en natuurlijk betaalbaar). Heb nu 22 jaar mn rijbewijs en gelukkig nog nooit kreukelzone nodig gehad. Maar ik rij in ieder geval zo'n 500km per week waarvan het meeste op de snelweg. En dan voel ik me veiliger in de V70 dan in een alto of iets dergelijks.

Sbv