Remschijven....hoe duurder hoe beter???

Gestart door GT, 18-09-2010 08:48:45

Vorige topic - Volgende topic

GT

Als ik op de snelweg van 120 naar 80 moet remmen schudt het stuur nogal. Ik vermoed dat de voorste remschijven krom zijn. Ik heb even gegoogled. Bij het ene bedrijf kosten schijven+blokken voor ca.230 euro, bij een ander net over de 100. wat kan het verschil zijn. Zijn imitaties slecht??
Wat zouden jullie doen. Volvo 850 estate 2.5 10v 96
Grt
GT

Vulk

Originele zoeken. Er is een dealer in Duitsland die originele schijven verkoopt via ebay voor een sterk verminderde prijs!

V70geRwin

Citaat van: Vulk op 18-09-2010 08:51:08
Originele zoeken. Er is een dealer in Duitsland die originele schijven verkoopt via ebay voor een sterk verminderde prijs!

http://stores.ebay.nl/id=132073009&ssPageName=STRK:MEFSX:SST

JeroenT

Ik heb een 855 automaat en ik heb er voor Brembo max op gezet. Remt nu stukken beter en... ik zet de automaat voor stoplichten, ed in zijn vrij. dan kan de schijf gelijkmatig afkoelen. Als je op je rem blijft trappen blijft de warmte onder blokken zitten en krijg je spanningsverschillen in het metaal en dus kromme schijven.

tackle

normaal gebruik worden ze echt niet krom van hoor, tenzij ze te dun worden. Alleen als je hard gaat trappen en dus hard en veel remmen, dan wil een plasje op de weg wel eens zorgen voor kromme schijfjes.

cas

en zelfs als je wel trapt en houdt van laat remmen, ( ik dus  ;D ) dan gaan ze niet zo snel krom. van mij zijn nog recht.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

GT

Dus originele zijn altijd beter?? Gebruikt volvo Brembo?

peteRRR

Origineel is wel beter maar kan net zo goed krom hoor.

Brembo is er ook voor de Volvo en ook dat kan weer krom. ( google even,)

Even kort door de bocht het ken volgens mij allemaal krom ( metaal ),maar waneer gebeurt het,naar een week of na 2 jaar.

Hete schijven door een plas is en blijft een risico,loei hete schijven en dan de auto plots stil zetten 10 min is ook geen aanrader.

Maar ik weet niet hoe het zit met de hele dure schijven.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

FGG

Het is algemeen bekend dat de 850's moeite hebben met de afvoer van de warmte bij/na 't remmen. Advies over 't algemeen luidt dan ook om originele of beter dan originele schijven te nemen. Ik had Brembo's op m'n gewone GLT. Maar de prijs valt 't reuze mee, ik geloof nog onder de 100 euro.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

GT