motor blijft op benzine niet stationair lopen .

Gestart door jacques1967, 06-03-2011 17:15:34

Vorige topic - Volgende topic

jacques1967

Vorige week ,direkt na het tanken van lpg ,auto gestart en hoorde een kleine backfire.
De bovenste kap van het luchtfilter lag los. Mijn auto is voorzien van zo,n veiligheidsklep om de luchtmassa meter te beschermen. Deksel weer vast gemaakt van het luchtfilter. Motor had ik al direkt na de backfire op benzine gezet.
Echter nu blijft de motor niet meer stationair lopen. Dus thuis alle vacuum slangen gecontroleerd maar geen losse slangen of lekkages aangetroffen. Toen maar eens de zaak hier en daar ingespoten met remreiniger. Er was dus lekkage bij het gasmengstuk. Dat is direkt verholpen. Helaas geen verschil vwb stationair. Het valt me op dat wanneer de motor op benzine loopt en ik trek de stekker van de stappenmotor er af, er geen verschil is. Mijn vermoeden is dus dat de stappenmotor vd motor zijn beste tijd heeft gehad.  Echter de stappenmotor gaat open bij aanvang zodra deze bekrachtigd wordt door het contact aan te zetten. Op gas loopt de motor dus wel redelijk stationair maar ook niet optimaal. Heb alles al gereinigd, tig keer gecontroleerd op vacuumlekkages.

Heeft iemand nog tips waar naar te kijken,want ik krijg het idee dat het toch aan de stappenmotor ligt. Voor de kleine backfire was er niets aan de hand met het toerental. Dus voordat ik een andere stappenmotor scoor gaarne wat tips mbt waar eventueel nog verder naar te kijken. Heb in de tussentijd ook nog nieuwe bougies gemonteerd. Het betreft een 850 2.5 i 20 v Type1 bj 1992

UserID6342

LMM toch een tik gehad hoogstwaarschijnlijk.......

jacques1967

Dirk 342 had het bij het goede eind. LMM vervangen en loopt ,en blijft lopen als voorheen. Bedankt voor de aangedragen oplossing.

UserID6342