Rempedaal wordt plotseling 'hard' en wordt naar boven geduwd.

Gestart door Falconair, 18-09-2010 16:50:27

Vorige topic - Volgende topic

Falconair

Hoi, ik heb een GLT uit 92 die de helft van de tijd plots het rempedaal met een hard geluid en een soort van trillen naar boven duwt, en hierbij ook harder remt met dat het gebeurt, hij doet dit alleen bij het aanremmen en dan alleen als de snelheid er bijna uit is. Ook is er een geluid waarneembaar als dit gebeurt is bij het opnieuw optrekken en dit verdwijnt weer zodra de auto boven de 40kmh komt.

Iemand?

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

razorx

Citaat van: Jack v op 18-09-2010 17:43:45
abs ring stuk
Heel waarschijnlijk.
Of, heel gemeen, wat ik laatst tegenkwam: Een roffel met een te nieuwe versnellingsbak en wat geknoei om de ontbrekende aansluitingen te compenseren.

Falconair

Toevallig bij het laatste onderhoud een as + abs ring moeten laten vervangen? Probleem bestaat nog....

Falconair

Betekent dit dat er nog een defect zal zijn? Zitten deze op alle 4 de wielen?

Jack v

aan de voorzijde heb je abs ringen aan de achterzijde zit de sensor op het lager, deze gaan eigenlijk nooit stuk. Best mogelijk dat er aan de voorzijde toch een ring stuk is.

gr :eusa_think:

thuur

Citaat van: Jack v op 19-09-2010 10:59:18
aan de achterzijde zit de sensor op het lager, deze gaan eigenlijk nooit stuk.

Wat bedoel je hiermee?

Gr ???

Jack v

@ thuur

ik heb ook zo'n ring stuk gehad, wist eerst ook niet wat het kon zijn dat vreemde geluid. Een monteur van de dealer zei toen dat het waarschijnlijk de abs ring was omdat op de achteras de sensors op het lager zitten en deze eigenlijk nooit stuk gaan. Ik begrijp aan jou reactie dat dit niet klopt ???

thuur

Citaat van: Jack v op 19-09-2010 14:27:54
@ thuur

ik heb ook zo'n ring stuk gehad, wist eerst ook niet wat het kon zijn dat vreemde geluid. Een monteur van de dealer zei toen dat het waarschijnlijk de abs ring was omdat op de achteras de sensors op het lager zitten en deze eigenlijk nooit stuk gaan. Ik begrijp aan jou reactie dat dit niet klopt ???

Die monteur is in de war geweest met een 740 denk ik. Daar zit voor beide achterwielen 1 ABS sensor op het differentieel. Onze auto's hebben aan ieder wiel een krans met daarboven een sensor. Technisch gezien zit de krans wel op het lager/naaf (= 1 geheel), maar er hangt gewoon een losse sensor boven.

Plus dat ABS sensors wel degelijk stuk kunnen gaan. Ook op de achteras.

Gr ;)

Jack v

ik bedoelde ook niet de sensor thuur maar de krans :eusa_shifty:

thuur

Citaat van: Jack v op 19-09-2010 14:46:03
ik bedoelde ook niet de sensor thuur maar de krans :eusa_shifty:

Als de krans op het voorwiel kan wegrotten, waarom zou dat niet op het achterwiel kunnen gebeuren? (zelfde materiaal)

Maar een slechte krans tref je meestal op de vooras aan inderdaad.

Gr 8)