soms wel soms niet: trillen en stinken naar verbrand plastic...

Gestart door Gompiev70xc, 16-06-2010 20:07:45

Vorige topic - Volgende topic

Gompiev70xc

(PS per ongeluk verkeerd gepost bij tuning..)
de laatste weken is het nu al een paar maal gebeurd dat de auto (v70xc my2000) begint te trillen in het stuur. Net of er een wiel niet meer rond is.. en dan begint het ook nog te stinken naar verbrand plastc/rubber. Heb het idee dat íe ook minder pittig is dan voorheen, verbruik is ongewijzigd. Klachten komen op allerlei momenten voor: bij constant 70 km/u; bij optrekken of op de snelweg. Maar even makkelijk is er de voolgende dag helemaal niks meer aan de hand. NB: staat van onderhoud is goed; banden zijn Michelin premacy's met 6 mm profiel.
Vandaag bij de vakgarage geweest: kon niks vinden...

Piere

Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

thuur

Is 1 wiel (L of R) een stuk warmer dan het andere?

Gr :eusa_think:

Gompiev70xc

sputteren: nee! Wel hoor ik al een rijdje rechtsvoor iets "klapperen", wat vooral opvalt als ik met plm 30 km/u over een klinkerweg rijd (en nou niet zeggen dat ik meer gas moet geven!). stabilisatorstangetjes zijn OK, ietsie speling fuseepen (maar dan aan de kant waar het niet klappert) Blokken en schijven vóór plm 1/2 jaar geleden vervangen. Bij visuele inspectie op de brug: niets te zien. Monteur suggereerde dat mogelijk veerpootlager (dat rubber) kapot was.
Dat van die warme wielen: geen idee. Wel is tot mijn verbazing het naafdopje rechtsvoor verdwenen.
gr.

Maarten75

stabilisator stangetjes kunnen goed zijn,  zijn de geleidebussen van de stabi.stang ook nog goed? 

Piere

Veerpootlager zal het wel niet zijn, dat zou je ondervinden met sturen...

Speling op je fuseekogel zeg je, hoelang zit die er al onder?
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

francois

heb je niet een wiellyner los
als je rijd komt er tegen wind en loopt deze aan het wiel (band)

gr

axelvr

check ff of je geen gebroken veer hebt ofzo , die niet toevallig in je band loopt te prikken ofzoeits stoms , kwam laatst ook zo'n gevalletje tegen ;)

Gompiev70xc

dankdank; sedert enkele dagen heb ik geen enkele klacht meer. Zomaar vanzelf..!
gek genoeg bemerk ik dat ik me erger aan het feit dat ik opeens weer zijdezacht en zonder gedoe rondrij..
Beste Francois: wat is een "wiellyner": bedoel je dat stuk blik wat achter de remschijf zit?

francois

nee wielyner is dat stuk plastix wat binnen in je spatbord zit

gr

Gompiev70xc

OK, even gevoeld: zit wel vast heb ik het idee (geen verschil tussen li en re) en ik zie ook geen "slijpsporen".
wel trilt 'ie bij het remmen.. kromme schijf?

Gompiev70xc

Thuur heb gelijk (komt vaker voor, begrijp ik): remklauw is de boosdoener: beide zuigers van de voorremklauwen verroest/pitting.. meteen maar de remvloeistof geheel doorgespoeld en revisieklauwtjes erop: HEEERRRlijk rijden (en remmen!)