vreemde tempratuur meter

Gestart door 850estatetdi, 27-09-2010 09:35:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

850estatetdi

sinds ik van de week onder weg flink veel regen heb gehad doet me tempratuur meter erg raar hij blijft beneden staan, maar als ik vervolgens vol gas geef op de snelweg om van de 120 naar de 160 te gaan dan loopt die wel op laat ik het gas los dan zakt die weer naar beneden.
me kachel word wel goed warm alleen heb deze dat die af en toe vol toeren gaat draaien maakt niet uit in welke stand ik hem zet wat zou het kunnen zijn beide problemen zijn sinds het erg vele water tijdens het rijden.


gr barry

Sbv

Defecte thermostaat en/of temperatuursensor ?

850estatetdi

Citaat van: Sbv op 27-09-2010 09:37:45
Defecte thermostaat en/of temperatuursensor ?

als het de thermostaat zou zijn zou dan me kachel niet echt warm moeten worden dit is die wel en hij word ook vrij snel warm na het starten net als altijd

)()()sT

Nou ja, als je thermostaat open blijft staan terwijl het nog niet nodig is, dan kan evengoed je verwarming wel warm worden aangezien het water bv. 70 graden is.

Staat de meter "in de stad" wel op "3 uur" ?

850estatetdi

nee staat echt altijd beneden alleen als ik vol gas geef dan loopt die ff op laat ik het gas los zakt die ook gelijk

Henk855

Vervang de thermostaat maar ;D
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

850estatetdi

Citaat van: sjors855 op 27-09-2010 09:48:34
Vervang de thermostaat maar ;D

waarom nou weer de lastigste hahahaha kom je zo lekker bij bij een tdi :eusa_whistle:

Sbv

Het advies is vervangen, het hoeft natuurlijk niet.  ;D

Zie het niet als lastig, maar als uitdaging

850estatetdi

Citaat van: Sbv op 27-09-2010 09:53:38
Het advies is vervangen, het hoeft natuurlijk niet.  ;D

Zie het niet als lastig, maar als uitdaging

dan zal ik de uitdaging vanmiddag is aan gaan  :evil:

zou het verstanding zijn de tempratuur sensor gelijk ook te vervangen?

Nelis32

Heb je t probleem al opgelost? Ik had hetzelfde, heb vanavond ook m'n thermostaatklep vervangen, is goed te doen, 1/2 uur werk maar waarom zou je je temp sensor ook meteen vervangen?
ook ouwe klep nog even getest in warm water, bij +/- 50 graden opende die al dus dat was duidelijk.
vriendelijk groetend niels

850estatetdi

Nee heb er nog niet de tijd voor gehad maar had jij ook dat die echt beneden bleef maar de kachel wel goed warm werd?


cas

dat je kachel af en toe op volle toeren gaat draaien, dat is dan toch weer te wijten aan een stervende weerstand lijkt mij.....
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

elianmars

Citaat van: Nelis32 op 01-10-2010 01:31:11
Heb je t probleem al opgelost? Ik had hetzelfde, heb vanavond ook m'n thermostaatklep vervangen, is goed te doen, 1/2 uur werk maar waarom zou je je temp sensor ook meteen vervangen?
ook ouwe klep nog even getest in warm water, bij +/- 50 graden opende die al dus dat was duidelijk.
vriendelijk groetend niels

Half uur werk? Je moet de boel toch aftappen? En dan nog zien dat je de thermostaat er uit weet te krijgen (vastgeroeste bouten).

Nelis32

Citaat van: 850estatetdi op 01-10-2010 09:19:58
Nee heb er nog niet de tijd voor gehad maar had jij ook dat die echt beneden bleef maar de kachel wel goed warm werd?



Ik moet eerlijk bekennen dat ik daar niet op gelet heb, meestal staat de kachel bij mij op koud... Maar gezien je bevindingen met je temperatuurmeter lijkt de thermostaat wel heel verdacht.

Citaat van: elianmars op 01-10-2010 09:45:14
Half uur werk? Je moet de boel toch aftappen? En dan nog zien dat je de thermostaat er uit weet te krijgen (vastgeroeste bouten).

De boel aftappen is feitelijk 30 seconden werk, bouten zitten daar niet vaak vastgeroest omdat het toch een vettig deel vd motor is. Je komt er alleen wat lastig bij maar dat is bij voorwielaangedreven auto's meer regel dan uitzondering.