Buitentemperatuurmeter in de war?

Gestart door Remcodegekste, 18-09-2010 01:08:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Remcodegekste

Hallo,

Gisteren stond ik met mijn 850 GLT automaat een kwartier met stationair draaiende motor en toen gaf de buitentemperatuurmeter 43 graden aan  :eusa_shifty:

Ik heb de auto nog maar kort en van andere auto's weet ik dat een buitentemperatuurafwijking vaker voorkomt bij langer stilstaan, maar dit gaat wel erg ver.. 't was gisteren 16 graden..

Is dit normaal voor de 850 of is er iets bij mij aan de hand. ???

BVD, Remco

razorx

Citaat van: Remcodegekste op 18-09-2010 01:08:15
Hallo,

Gisteren stond ik met mijn 850 GLT automaat een kwartier met stationair draaiende motor en toen gaf de buitentemperatuurmeter 43 graden aan  :eusa_shifty:

Ik heb de auto nog maar kort en van andere auto's weet ik dat een buitentemperatuurafwijking vaker voorkomt bij langer stilstaan, maar dit gaat wel erg ver.. 't was gisteren 16 graden..

Is dit normaal voor de 850 of is er iets bij mij aan de hand. ???

BVD, Remco
Normaal in Dubai en omgeving ;)

Bij stilstaan zal de buitentemperatuurmeter een te hoge temperatuur aangeven. Logisch, de motor wordt warmer en er komt door gebrek aan wind geen verse lucht binnen. Ik moet wel zeggen dat ik zo een hoge temperatuur nog nooit op de meter heb gezien.

Koelvloeistof temperatuur meter wel in orde en snel genoeg horizontaal op de drie uur stand?
Fan schakelt ook netjes uit en aan?

haasje

Als je rijdt, klopt de temperatuur dan wel, anders heb je kans dat de connector niet goed verbinding maakt met de sensor of dat de sensor aan vervanging toe is.

mevita

waarschijnlijk heb je een mooie vrouwin de auto gehad en ja dan loopt de temp wel eens omhoog ;D

volgens mij is dat normaal, ik zie dat bij mij ook dat bij langer stilstaan de buitentemp oploopt ivm met de hitte van de motor, misschien staat hij iets teveel in de richting van de motor,

gr mevita

Vulk

Ik heb hetzelfde probleem, maar mijn sensor hangt niet op de plaats waar hij hoort te hangen. Originele beugel kopen en monteren en vermoedelijk is het probleem opgelost.

mevita

geintegreerd in de buitenspiegel was misschien een betere optie geweest, tenminste in m,n ypsilonnetje zit hij in de buitenspiegel verwerkt en heb je dus geen last van de oplopende motortemperatuur,

gr mevita

tackle

volgens mij heb je hoge koorts, en moet je onmiddellijk naar een arts!

animalT5R

Had mijn zwarte T-5R[Reaper] ook last van gehad,als je em resette zag je de temp gewoon weer oplopen .
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

)()()sT

Bij de *70 hang ie in het linker (bestuurderszijde) rooster in de bump. Ik weet ff niet hoe het bij de 850 zit, maar dat zal ook wel zoiets wezen. Of in de bak onder de radiateur.

Ronald21

#9
misschien hangt ie wel tegen de  motor te bungelen , anders contact eens goed nakijken /schoonmaken en anders een nieuwe erin.
hang 'm ook eens in een bakje smeltend ijs uit de ijskast van ca 0 graden

Jeff

Citaat van: )()()sT op 20-09-2010 19:04:12
Bij de *70 hang ie in het linker (bestuurderszijde) rooster in de bump. Ik weet ff niet hoe het bij de 850 zit, maar dat zal ook wel zoiets wezen. Of in de bak onder de radiateur.
Als je voor de auto staat hangt die aan de linkerkant onder de bumper.. het is even zoeken maar je voelt het vanzelf waar die precies zit, heb hetzelfde probleem maar stoor mij der eerlijk gezegd niet zo aan! :)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

FGG

Bij zowel de V70 als de 850 zit ie aan de bestuurderszijde onder de bumper. En hij wil nog wel eens uit de houder schieten. Ik had 'm bij de V70 in de beschermkap onder het blok liggen en dan loopt de temperatuur leuk op. Even terugklikken in de houder en 't is weer goed.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think: