Blower 850 defect > komt niet door de keuring

Gestart door Basje850, 20-09-2010 17:31:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Basje850

Hoi,

Onze 850 2.5 GLT uit 1993 komt niet door de keuring omdat de blower defect is.
Hier laat ik hem natuurlijk niet op afkeuren.

De blower geeft dus geen krimp meer en op het dashboard gaan alleen rode lampjes knipperen onder de knoppen REC en A/C als ik hem aanzet. Op dit forum had ik al gekeken wat het zou kunnen zijn en daar kwam ik meerdere malen een defecte aanjager tegen. Volgens de keurmeester werkt deze nog prima en is waarschijnlijk het bedieningspaneel in het dashboard defect.

Nu wil ik dit onderdeel ergens op de kop tikken, maar hoe heet dit onderdeel?
En is er misschien iemand die dit leest en denkt: joh, die heb ik toevallig over?  ;)

Groeten,
Bas

Mr Rens

Afkeur omdat de aanjager defect is? Heeft dat met verkeersveiligheid te maken? Ramen kun je ook nog altijd droogzemen lijkt me? ivm wazem?
B5234T5 Walbro 255lph 395cc injectoren 18T turbo Ferrita 3'' Downpipe met racecat S60R exhaust manifold 3'' JT SuperFlow catback 1 demper 70mm Aluminium Intercooler Reversed Intercooler Piping. HKS SSQV Dumpvalve IPD buizenset HPI Performance Inductie Kit 302mm remmen 960 Gasklephuis GLT Nokkenassen 850 R Clutch Apex verlaagd Rica tuned 330PK 450nm

Mr Rens

Maar je hebt drie verschillende bedieningspanelen; OEM enkel airco; OEM ECC en Aftermarket ECC. beide OEM zijn met draaiknoppen aftermarket is met tiptoetsen. (correct me if I'm wrong)

Kijk even in onderdelen aangeboden via de index of neem contact op met thuur of dirk 342 via PB, zij leveren nl veel 2e hands onderdelen
B5234T5 Walbro 255lph 395cc injectoren 18T turbo Ferrita 3'' Downpipe met racecat S60R exhaust manifold 3'' JT SuperFlow catback 1 demper 70mm Aluminium Intercooler Reversed Intercooler Piping. HKS SSQV Dumpvalve IPD buizenset HPI Performance Inductie Kit 302mm remmen 960 Gasklephuis GLT Nokkenassen 850 R Clutch Apex verlaagd Rica tuned 330PK 450nm

Mr Rens

B5234T5 Walbro 255lph 395cc injectoren 18T turbo Ferrita 3'' Downpipe met racecat S60R exhaust manifold 3'' JT SuperFlow catback 1 demper 70mm Aluminium Intercooler Reversed Intercooler Piping. HKS SSQV Dumpvalve IPD buizenset HPI Performance Inductie Kit 302mm remmen 960 Gasklephuis GLT Nokkenassen 850 R Clutch Apex verlaagd Rica tuned 330PK 450nm

-D©©©L-

Citaat van: Basje850 op 20-09-2010 17:31:11
Hoi,

Onze 850 2.5 GLT uit 1993 komt niet door de keuring omdat de blower defect is.
Hier laat ik hem natuurlijk niet op afkeuren.

De blower geeft dus geen krimp meer en op het dashboard gaan alleen rode lampjes knipperen onder de knoppen REC en A/C als ik hem aanzet. Op dit forum had ik al gekeken wat het zou kunnen zijn en daar kwam ik meerdere malen een defecte aanjager tegen. Volgens de keurmeester werkt deze nog prima en is waarschijnlijk het bedieningspaneel in het dashboard defect.

Nu wil ik dit onderdeel ergens op de kop tikken, maar hoe heet dit onderdeel?
En is er misschien iemand die dit leest en denkt: joh, die heb ik toevallig over?  ;)

Groeten,
Bas

Even de ECC codes uitlezen. Hoe ?
Dat staat hier: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,15927.0.html

UserID6342

Citaat van: Mr Rens op 20-09-2010 17:41:56
Afkeur omdat de aanjager defect is? Heeft dat met verkeersveiligheid te maken? Ramen kun je ook nog altijd droogzemen lijkt me? ivm wazem?
Ja klopt, is APK afkeur.

cas

Je kan ff voor de keuring een eigenschakelaar ertussen  knutselen, kan je rustig dingen uitsluiten en testen voor je vanalles gaat vervangen. Dus gewoon 1 stand... Blazen!
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

The Demon

Of gewoon 1of 2 van die kleine ventilatortjes op het dach plakken en op het raam richten.

Groet,
The Demon.

Ronald21

indien je er rechtstreeks 12v met een schakelaar opzet is het ok (standje max)
niet kunnen ontwasemen, zonder je handen van het stuur te halen,  is een veiligheidsissue

cas

Citaat van: The Demon op 20-09-2010 18:26:04
Of gewoon 1of 2 van die kleine ventilatortjes op het dach plakken en op het raam richten.

Groet,
The Demon.

daar was mijn APK meester het niet helemaal mee eens.... En geloof mij, die is heel makkelijk :-)  maar ach, als deze dat wel goed keurt, wat zeur ik dan !
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Basje850

Bedankt voor alle reacties!
Het gaat inderdaad om het onderdeel dat Mr Rens gepost heeft.

Groeten,
Bas