Wie rijdt er alweer op winterbanden (seizoen 2010/2011)?

Gestart door pwassink, 16-07-2010 13:46:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pwassink

Voor wat betreft winterbanden, is toch wel fijn hoor met de huidige neerslag goed grip en
de bijbehorende temperaturen plakken ze geweeeldig aan de weg. :eusa_dance:

Peet was even aan met wielen aan het spelen, sneak preview hiervan :


Vind het zelf niet gek, toch mooier als die putdeksels en of zwarte schijven.. ;)

Welles dus ..
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

UserID6342

Idd mooier als zwarte stalen wielen en/of putdeksels Peter, maar ik denk dat ze in het standaard alu-kleur nog vele malen mooier uitkomen.

henry classic v70

600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Thys


FRANQ

En wanneer gooien jullie ze er weer onder?
De mijne gaan er week 42 op vrijdag of week 44 zaterdag er onder.
"Vroeger was ik schizofreen, nu gaat het wel goed met ons"

Sbv

Als het weer behoorlijk kouder gaat worden. Vorig jaar was dat ergens medio november volgens mij.
Voor de S70 moet ik nog winterbanden aanschaffen. De V70 heeft ze al liggen, maar ook die komen er pas onder als de eerste nachtvorsten zich aandienen.
Afgelopen zaterdag was het bij mij thuis nog ruim 20 graden dus nog even geen winterbanden, kan zo omslaan overigens

Laserblue

de Van rijd het hele jaar op M/S banden.
de Rawdrive sinds de bbk niet meer en heb er vorig jaar geen spijt van gehad  :)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

)()()sT

Eerst nog het blokje voorzien van koelvloeistof i.p.v. water  ;D
Dan nog de winterbandjes van de staalvelgen af en om de nieuwe wintervelgen.

Bigjelmo

Ik denk dat de putdeksels er eind oktober / begin november er weer onderkomen.

jan piet

Jongens, het moet nog zomer worden!! En dan nu al over winterbanden beginnen  :eusa_naughty:










;D Hij die nu op een mix rijdt van achter Alpines en voor Pirelli troep. Wat een waardeloos rubber is dat! Ben blij als ik over 10K km (dus zeg maar 2 mnd) rondom compleet nieuw winterrubber er om kan hangen. En dan over héél lang als het weer mooi warm wordt aparte zomervelgen en bijpassende rubberts er omheen.  :angel:

Hans Duiven

Citaat van: jan piet op 13-09-2010 11:49:29
Jongens, het moet nog zomer worden!! En dan nu al over winterbanden beginnen  :eusa_naughty:










;D Hij die nu op een mix rijdt van achter Alpines en voor Pirelli troep. Wat een waardeloos rubber is dat! Ben blij als ik over 10K km (dus zeg maar 2 mnd) rondom compleet nieuw winterrubber er om kan hangen. En dan over héél lang als het weer mooi warm wordt aparte zomervelgen en bijpassende rubberts er omheen.  :angel:



Apart? Ik ben benieuwd Jan Piet!

Hans

jan piet

Puur gedaan omdat mijn voorwielen na alle garage ellende niet uitgelijnd bleken te zijn. Dus m'n voorbanden weg waren. De Pirelli's lagen er nog van toen ik de auto kocht. Is niet bepaald mijn band, overstuur als je er maar naar kijkt, loskomen als er alleen maar een buitje aan de lucht hangt. Kortom: hierna Premacy's met een hoger snelheidsprofiel als zomerrubber.
Omdat ik de auto voor geen meter meer vertrouwde na alle ge-je-weet-wel (en vanuit financieel oogpunt na redelijke aderlatingen) dus de Pirelli's er onder. Zo nu en dan moet ie er maar es voor weken, het verdienen zeg maar  :eusa_shhh:
Inmiddels vertrouw ik de auto weer volledig (anders had ie nu in de shredder gehangen) en mag ie kort na het slippen in Meppel (wellicht met dochter achter t stuur of ze kiest voor die 100 x nixxan) een onderhoudsbeurt en nieuwe alpines tegemoet zien.
Gr,JP

het weggedrag van die Alpines is trouwens onder alle omstandigheden veel beter als van die Italianen.

Hans Duiven

Citaat van: jan piet op 13-09-2010 15:08:30
Puur gedaan omdat mijn voorwielen na alle garage ellende niet uitgelijnd bleken te zijn. Dus m'n voorbanden weg waren. De Pirelli's lagen er nog van toen ik de auto kocht. Is niet bepaald mijn band, overstuur als je er maar naar kijkt, loskomen als er alleen maar een buitje aan de lucht hangt. Kortom: hierna Premacy's met een hoger snelheidsprofiel als zomerrubber.
Omdat ik de auto voor geen meter meer vertrouwde na alle ge-je-weet-wel (en vanuit financieel oogpunt na redelijke aderlatingen) dus de Pirelli's er onder. Zo nu en dan moet ie er maar es voor weken, het verdienen zeg maar  :eusa_shhh:
Inmiddels vertrouw ik de auto weer volledig (anders had ie nu in de shredder gehangen) en mag ie kort na het slippen in Meppel (wellicht met dochter achter t stuur of ze kiest voor die 100 x nixxan) een onderhoudsbeurt en nieuwe alpines tegemoet zien.
Gr,JP

het weggedrag van die Alpines is trouwens onder alle omstandigheden veel beter als van die Italianen.

Ik ben al druk bezig om mijn zomerbandjes op te fikken voor die dag, maar dat gaat nog niet zo snel als dat ik had verwacht.  (Falken 452's)

Laserblue

Citaat van: Hans Duiven op 13-09-2010 16:34:07
Citaat van: jan piet op 13-09-2010 15:08:30
Puur gedaan omdat mijn voorwielen na alle garage ellende niet uitgelijnd bleken te zijn. Dus m'n voorbanden weg waren. De Pirelli's lagen er nog van toen ik de auto kocht. Is niet bepaald mijn band, overstuur als je er maar naar kijkt, loskomen als er alleen maar een buitje aan de lucht hangt. Kortom: hierna Premacy's met een hoger snelheidsprofiel als zomerrubber.
Omdat ik de auto voor geen meter meer vertrouwde na alle ge-je-weet-wel (en vanuit financieel oogpunt na redelijke aderlatingen) dus de Pirelli's er onder. Zo nu en dan moet ie er maar es voor weken, het verdienen zeg maar  :eusa_shhh:
Inmiddels vertrouw ik de auto weer volledig (anders had ie nu in de shredder gehangen) en mag ie kort na het slippen in Meppel (wellicht met dochter achter t stuur of ze kiest voor die 100 x nixxan) een onderhoudsbeurt en nieuwe alpines tegemoet zien.
Gr,JP

het weggedrag van die Alpines is trouwens onder alle omstandigheden veel beter als van die Italianen.

Ik ben al druk bezig om mijn zomerbandjes op te fikken voor die dag, maar dat gaat nog niet zo snel als dat ik had verwacht.  (Falken 452's)

ben je daar niet tevreden mee dan?  ???
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Lohran

Ik vind zwart staal juist wat hebben  :-X

En vind inderdaad ook jouw velgen mooier in grijs dan goud.

Maar winterbanden zijn top! Heb er ook erg veel profijt aan gehad.