Wie rijdt er alweer op winterbanden (seizoen 2010/2011)?

Gestart door pwassink, 16-07-2010 13:46:42

Vorige topic - Volgende topic

vlovlo850

JCviggen

Sta sinds vrijdag ook op winterbanden (wel nodig hier in Moskou) 255/35/19 Pirelli Sottozero II  ::) kon geen 18" wintervelgen vinden  :eusa_wall:
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Marc O.

Laat die sneeuw maar komen, de winterbandjes zitten er onder.  :eusa_pray: :eusa_dance:
...The Nile isn't just a river in Africa...

Sbv

Vandaag niet nodig gehad met sneeuw, maar wel handig als je navigatie je binnendoor stuurt door de blubber

elianmars

Zo. Dat was de winter. Morgen maar weer de 18 inch er onder  ;D

zwamborn

Citaat van: elianmars op 24-11-2010 20:36:05
Zo. Dat was de winter. Morgen maar weer de 18 inch er onder  ;D
Gelukkig maar; op de C70 zitten ze al, maar voor onder de C5 heb ik pas volgende week een afspraak; ik zag het al weer gebeuren (vorig jaar een afspraak voor vrijdag, banden nog niet binnen, dan maandag maar, in het weekend volledig ingesneeuwd..... :eusa_wall:) ;D

Rijns_t5r

ja hoor hier zitten ze er ook weer onder  :azn: laat maar sneeuwen,heb r vorig jaar flink veel profijt van gehad,en de titans blijven ook netjes zo  ;D

robert
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

Matthew

Yep, sinds vorig weekend zitten de Dunlop Wintersport 3d eronder. Laat maar komen die kou!

Claudia

Sinds gisteren hier ook weer de winterbanden onder de V70.
Blijf het geen vertoning vinden (maar daar waren ze ook niet voor...voor de mooi, he? :P).
Auto neemt nu wel veeeel gemakkelijker die 21 drempels om de wijk uit te komen.
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

hathü

Hier zitten ze er  sinds vanmiddag ook weer op, laat de sneeuw maar komen. Wou de velgen eerst nog antraciet spuiten maar bedacht me welke kleur ze ook hebben het blijven Antlia,s.

grijzev70tdi

bij mij zitten ze er een weekje onder, alles even gebalanceerd, tot 160 alles trillingsvrij,  ;D :eusa_shhh:harder kon op dat moment even niet. Paar volvo dopjes over de velgen heen, vind het persoonlijk niet echt mooi, maar beter als verroeste velgen, en heb geen zin om ze te spuiten.
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Lampje

Citaat van: hathü op 26-11-2010 23:40:11
Hier zitten ze er  sinds vanmiddag ook weer op, laat de sneeuw maar komen. Wou de velgen eerst nog antraciet spuiten maar bedacht me welke kleur ze ook hebben het blijven Antlia,s.

Ow, daar rij ik dagelijks mee op mijn T5 :eusa_think:  ;D

coyote1980

Hier ook weer de zomertitans vervangen door de wintertitans, met de Vredestein Wintrac Xtreme :). Gistermiddag even een momentje gevonden om de auto winterklaar te maken, dus winterbanden eronder, siliconenspray over de deurrubbers, flacon ruitenwisservloeistof met antivries in het reservoir geplempt. Straks nog even naar de pomp om de spanning te meten.

Heb nu zo'n rolkrikje van de Lidl, werkt op zich best aardig, maar heel veel vertrouwen heb ik er niet in, merk altijd dat dat rolkrikje nog een paar millimeter verplaatst tijdens het opkrikken... Ik zou eigenlijk wel iets van een beugel / rubber willen hebben om op het ronde schaaltje van de rolkrik te leggen om hem beter te laten aangrijpen op het krikpunt. Hoe doen de forum DHZ-wielvervangers het eigenlijk?
1995 Volvo 850 T-5R Cream Yellow
1995 Volvo 480 Turbo Collection#12 Dark Green Metallic

Marc O.

Citaat van: coyote1980 op 28-11-2010 10:59:29
Hoe doen de forum DHZ-wielvervangers het eigenlijk?

Gewoon met de krik ,van de auto :eusa_think: En voor het wat lompere werk heb ik een set assteunen, maar dat leek me wat overdreven bij het vervangen van een paar wielen.
...The Nile isn't just a river in Africa...

KIM

Ik krik 'm voor op onder de subfrane steunen en achter onder de achterasophangpunten.
Dat vind ik stabiele plaatsen.