Even voorstellen DJC

Gestart door djc, 26-08-2010 13:30:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

djc

Vanaf volgende week rijd ik mijn net aan geschafte Volvo 850 T5 Estate uit september 1995 rond, kleur Aquamarine en net 120.000 km op de teller.

Ik heb er helemaal zin in! De bijtelling van een nieuwe auto vind ik veel te veel. Dus ben ik op zoek gegaan naar een mooie, beschaafde auto ouder dan 15 jaar ivm de bijtellings regeling, waar ik mijn 30.000 km per jaar de komende jaren kan afleggen. Merdedes en BMW heb ik helemaal niets mee, dus is deze wagen voor mij een schot in de roos.

zie
http://www.aaben.nl/?Page=Occasion&ID=166


Gelijk heb ik een paar vragen voor jullie zeer uitgebreide prikbord:

- Ik wil graag mijn half leren interieur vervangen door volledig leer. Nu is dit onderwerp hier wel besproken met diverse ervaringen, maar kan het draadje helaas niet meer vinden. Onder andere waren hier foto's van iemand die zijn Volvo van een rood lederen interieur had laten voorzien. Het zag er erg netjes uit. Heeft iemand adressen, aanbevelingen en weet iemand waar ik het onderwerp weer kan vinden?

- De audio installatie wil ik graag vervangen door een modernere met navigatie/dvd/achteruitrij camera en schermpjes in de hoofdsteunen. Ook hier hoor ik graag aanbevelingen voor een merk en inbouw adres.

Daarnaast wil ik de wagen laten chippen maar daar ben ik na heel veel lezen op dit forum wel uit en heb eigenlijk wel voor Rica gekozen.

Aangezien ik door de lage bijtelling en het bedrag wat ik normaal zakelijk uitgeef wel wat budget heb (binnen het normale) hoor ik ook graag tips of aanpassingen die jullie zouden laten doen wanneer een auto toch ''onder handen'' wordt genomen.


Groet Derk


petrolhead

Welkom hier en veel plezier met je T5. De inloopolie zit er dus nog in......

ulkeman

gefeliciteerd met de aankoop.

leren interieur kom je hier wel op het forum tegen gewoon even afwachten.
is makkelijk zelf er in te zetten


ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

jan piet

Welkom, wijze keuze! Naast het leren interieur (GB auto's hebben mooie bestuurders stoelen aan onze zijde) stoelverwarming als het er nog niet in zit, bagagenetje vanuit de rugleuning van de bank, gezien je Km stand verse distributie, gezien de leeftijd gelijk de krukaskeering checken aan die zijde (ik zou'm vervangen..) waterpomp, temperatuursensor gezien leeftijd, veerpootbrug vanwege het strakkere sturen, als ie er nog niet opzit achterspoilert voor de leuk. En de modificatie aan je dashboardkastje op voorhand uitvoeren (ik ben aan't 2e klepje toe in 1 jaar tijd  :eusa_wall:)
Ziet er trouwens netjes uit op de pics!
Gr,JP 8)

henry classic v70

Welkom op 't forum Derk....

Als je 30000 km p/jr gaat maken is rijden op gas nog aantrekkelijker
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Wout309t

Inderdaad, 100% zeker dat ik hem dan op gas zou zetten. Je hebt het er binnen een jaar uit.
2011 V70 2.0T R-Design MT

FGG

Welkom op 't Forum, Derk.

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

StefanCJ

Welkom op het forum. Nette auto, veel plezier ermee!

bas_v70


UserID6342

Welkom hier en veel plezier zowel hier als met je roffel natuurlijk.

V70geRwin

Welkom!
Je wagen ziet er erg mooi uit en de turbo met automaat rijd heerlijk.
Voor de kosten kan je nog lpg (vialle) overwegen, doet het meer dan uitstekend met deze blokken.

Veel plezier vast!

ps, mocht je van het interieur af willen dan hoor ik het graag  ;)

djc

Helaas heb ik er nog maar kort in kunnen rijden en dat smaakte naar (veel) meer. De airco die bij de proefrit 6 weken geleden prima functioneerde deed niets. En het lampje ABS/Tracs ging branden. De condensor van de Airco bleek kapot te zijn, deze is vervangen. En er is een nieuwe regelunit voor de ABS pomp besteld, dit zou het probleem veroorzaken, maar het zou ook de ABS pomp kunnen zijn, aldus de verkoper. De verkoper hersteld e.a. voor zijn rekening, basis van de aankoop was een 100% functionerende auto.

Inmiddels wel een Radio/Navigatie besteld:


Headunit:                      http://www.kenwood.nl/products/car/multimedia/receivers/DNX9260BT/
Speakers voorportier:    http://www.focal-fr.com/catalogue-docs/EN/15/files/1308.pdf
Speakers achterportier:  http://www.focal-fr.com/catalogue-docs/EN/15/files/1390.pdf
Subwoofer:                   http://www.focal-fr.com/catalogue-docs/EN/16/files/2788.pdf


Gr.Derk

henry classic v70

Even een paar opstart problemen en dan genieten ;)
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

)()()sT

Welkom!
De ABS lampjes duiden vaak op defecte solderingen in de controller; daar hebben we Thuur voor ;D
En het interieur, tja zoeken naar een lederen set uit een 855 of V70?

Dirk heeft een compleet beige set in de aanbieding zag ik, maar daar moet je van houden.

Nette auto, ongelofelijk lage km-stand trouwens.

Chris

Lage km-stand... kun je nog lang van gaan genieten :)!

Veel plezier ermee.