LMM schoonmaken! Hoe?

Gestart door Joeri, 22-09-2010 14:35:04

Vorige topic - Volgende topic

Joeri

Heb nu heel wat LMM topics doorgenomen maar verder dan "voorzichtig" schoonmaken kom ik niet. Ik ga hem met alcohol reinigen maar wat is kwa reinigen uit den boze? Dat verhaal van in de vaatwasser lijkt me in ieder geval niet verstandig  :eusa_snooty: Wil wel dat ie het nog doet na deze schoonmaak beurt  :-\   8)
Travel is the only thing you buy that makes you richer.

Joeri

Na een zoektochtje buiten het forum, ja ja er is ook een wereld buiten dit forum  ;D , wordt het niet veel helderderderderder.

Genoemde middeltjes:
1. Alcohol
2. Remmenreiniger
3. Kwast
4. Contact spray
5. Perslucht
6. Thinner
7. Vaatwasser

Hoe?
1. Met alcohol kan maar het is onduidelijk wat precies aan te raken. De draadjes met rust laten zegt men  :-\
2. De 1 zegt onderdompelen, de ander zegt absoluut geen remmenreiniger gebruiken  ???
3. Na het kwasten, inspuiten met contact spray zeggen sommigen  :)
4. Voor het inspuiten, kwasten zeggen sommigen  :)
5. Perslucht kan te pas en te onpas worden gebuikt. Ook na reinigen met vloeibaar middel.
6. Indopen in Thinner kan helpen  :eusa_shifty: (klinkt heel onverstandig)
7. Of gewoon 2x in de vaatwasser  :eusa_wall: (ff serieus)

8)

Ludo

Citaat van: Joeri op 22-09-2010 15:28:00
... kwasten zeggen sommigen  :)

Alstie dan POINK 'zegt', is er geeneen van die sommigen die je een nieuwe koopt.  :eusa_shhh:

;D

Joeri

Er zitten nog wel een paar discutabele schoonmaakspullen tussen  :eusa_shifty:

Jack v

ik heb die van mij schoongemaakt met remmenreiniger en spuitbusje perslucht
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Ludo

De mijne heb ik ooit eens willen reinigen met alcohol en een wattenstaafje.
Dat "dunne plaatje" raakte ik maar net aan en hoorde meteen POINK, einde oefening.
Daar sta je dan, op zondag namiddag...  :eusa_doh:  ;D

UserID6342

Gewoon even een LMM lenen van een medeforummer en even kijken of het dan is opgelost.  Zo ja, gewoon een andere kopen, al dat geschoonmaak zijn allemaal maar lapmiddeltjes die voor korte tijd werken.  Met een andere LMM ben je meteen klaar en ook weer voor langere tijd van het probleem af.

francois

heb je problemen omdat je de lmm wilt schoon maken

gr

Piet

Als ie vervuild is gewoon een nieuwe kopen, schoonmaken wordt niks.
Soms krijg je echter foutcodes voor de LMM doordat de stekker niet helemaal goed contact meer maakt!

verburgh

De pest is die dingen gaan langzaam kapot.

Ronald21

ja maar wat degenereert er dan precies ?

LMM wordt vuil , interne elektr verliest cal waardes ? ............................

thuur

Citaat van: Ronald21 op 22-09-2010 22:41:23
ja maar wat degenereert er dan precies ?

LMM wordt vuil , interne elektr verliest cal waardes ? ............................

Het is gewoon vervuiling. Je kunt op 2 manieren de luchtmassa meten:

Citaat van: thuur op 14-10-2005 23:31:04
1: De meter is een verhitte draad die 120 gr.C warmer dan de lucht wordt gehouden. De ECU kan de massa van de inlaatlucht berekenen door de benodigde hoeveelheid stroom te berekenen om de draad op temperathuur te houden. Als de motor wordt uitgezet wordt de draad tot 1000 gr.C verwarmd om vervuiling eraf te branden.

2: Maakt gebruikt van een hete film om inlaatluchtmassa te meten. De werktemperathuur is 170 gr.C en stroming- en temperathuurgevoelige weerstanden zijn op de zijkanten van de film gemonteerd, en daarom is er geen burn-off vereist.

Gr 8)

razorx

Met de jaren vervuilen die draadjes of film, maar worden door de langdurige  temperathuur belasting ook dunner.
Ik vind dit onderdelen om niet op te bezuinigen, ze bepalen in hoge mate je motormanagement en je verbruik.

Schoonmaken, kan tijdelijk helpen maar ik vind dit geknurft. (Poging tot Nijmeegs van een Amsterdammer, klopt dit Dirk of is het geknaai? ;) )
Je motor management moet net als de rest gewoon goed onderhouden worden.

Het gemene is dat MAP (10V), MAF of LMM's en lambda sondes langzaam slechter worden. Het valt je niet echt op tot het te erg is.
Ennuh neem altijd orgigineel.
Voorbeeld een Delphi lambda sonde als vervanging van het origineel: Bij metingen opmerkelijk veel trager, dus geen perfecte informatie voor de ECU.
Facet MAP idem.

thuur

Onze MAP's zijn van General Motors en worden al sinds de jaren '70 toegepast ;)

Als je hem uit het beugeltje haalt zie je 7 cijfers boven de connector. De eerste 3 geven het bereik aan (10V=1 bar), de laatste 4 de leeftijd (weeknummer, jaar).

Gr :eusa_shhh:

razorx

Citaat van: thuur op 23-09-2010 01:36:26
Onze MAP's zijn van General Motors en worden al sinds de jaren '70 toegepast ;)

Als je hem uit het beugeltje haalt zie je 7 cijfers boven de connector. De eerste 3 geven het bereik aan (10V=1 bar), de laatste 4 de leeftijd (weeknummer, jaar).

Gr :eusa_shhh:
Volgens mij zitten ze in Kadettjes tot en met Transams.