Stationair

Gestart door clemturbo, 22-09-2010 19:04:51

Vorige topic - Volgende topic

clemturbo

Maar waarom dan 2 verschillende toerentallen?

Ja koelwater is op peil.
V70 2.5-20V G3 Bj.97 533400 km.

Misha

Citaat van: clemturbo op 07-10-2010 21:58:51
Maar waarom dan 2 verschillende toerentallen?

Ja koelwater is op peil.

Koudloopprogramma gebruikt andere parameters.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

clemturbo

Gaat hier dus niet op.

Want beide situaties gebeuren met dezelfde temperatuur.

clemturbo

Vanmorgen, en geluisterd naar de brandstofpomp, die hoor je even draaien en dan stopt ie, toen gestart.
Daarna blijft hij na een tijdje hoog stationair lopen.
Dus wat Ludo zei, bouwt de druk op.
Als ik hem dus start voor dat hij volledige druk opbouwt, laag stationair, en afwacht totdat de pomp uitgaat( volledige druk) hoog staionair.????

haasje

Doet het stationairprobleem zich zowel op benzine als op lpg voor?

clemturbo

Op benzine loopt ie slecht en stationair slaat ie af.
De man waarvan ik hem gekocht heb, heeft verteld dat ie bijna 2 jaar stil gestaan heeft.
Hij heeft al de injectoren verwisseld, benzinefilter en brandstofpomp vervangen.
Op benzine gooit ie er ook een zwarte walm uit, bij het gas geven.

Op gas loopt ie eigenlijk verder goed, alleen het stationair niet, verbruik gem. 1-8.

cas

zwart..... beter dan blauw.

ik heb een stappenmotor liggen die nog goed is. ik heb die van mij vervangen omdat hij bij gas los, een seconde langer gas vasthield, maar verder gewoon goed werken.

die mag je wel proberen. ik stuur hem wel op met de post. je moet hem wel weer terug sturen als je ermee klaar bent  ;D  en mij verzendkosten ff erbij doen... jammer genoeg denk ik dat het een pakketzending wordt en niet een post. net te dik....

heb verder niets gelezen over foutmeldingen?

Luchtmassameter ? zoek ondertussen of jouw auto dat wel heeft....  20v ja dus.... wil ook weleens zorgen voor toerendrops heb ik meegemaakt..maar niet zonder foutmeldingen.
ontstekingsspullen allemaal vernieuwd? zal wel niet meer jofel zijn na 2 jaar stilstand....
vacuum slangetjes verteerd/gescheurd?
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

clemturbo

Hoi Cas,

Ja hij heeft een LMM, bougies en kabels en verdelerkap heb ik al vervangen, vacuumslangetjes op het oog allemaal goed.
Foutcodes nog niet uitgelezen, want zoals ik het lees op het forum, is de zgn. obdII niet zomaar uit te lezen, via de vol-fcr, maar moet eigenlijk op de manier van het oude diagnosekastje onder de motorkap. Heb nu contact via het 7/9 forum met iemand die mij
zo'n uitleesstekker kan maken op basis van knipperledje.
Laat me maar ff weten, hoe we het doen met LMM, zou hem graag willen proberen.

Ludo

Citaat van: cas op 08-10-2010 22:51:39
ik heb een stappenmotor liggen die nog goed is.
die mag je wel proberen. ik stuur hem wel op met de post.

Voor dat je onnodige dingen gaat versturen, controleer eerst even of jullie het wel over hetzelfde onderdeel(nummer) hebben.  ;)

cas

hoho.... ;D

heb het ook niet over een LMM. die heb ik ook nog wel, maar die werkte bij mij niet lekker. want daar kwamen de nummers idd niet overeen.

bedoelde de stappenmotor.... die heb ik liggen.....

of verschilt dit ook al weer Ludo?

ff getjekt.... ik heb er hier 1 met nummer 0 280 140 542   tenminste.... die ik op de foto zie in mn phone.... maar zal wel zelfde zijn als die ik heb vervangen.... kijk morgen wel voor de zekerheid in de achterbak  ;D

Ludo

cas

voor ik het linkje open....

ik meen een kunstof versie te herinneren... en een haakse aansluiting nu je het er over hebt...

en nu ga ik je link openen!!

clemturbo

Sorry Cas, ik bedoelde de stappenmotor.

Ben vandaag in Enter geweest bij Elferink, heb daar uit een sloper de stappenmoter ( 542) gehaald en geprobeerd, hetzelfde resultaat, dus geen verbetering.
Wat kan het dan wel zijn?

cas

kijk even of je de LMM ook nog kan wisselen daar. want soms wil iemand wel eens liegen dat die LMM wel vervangen is.... ook kan een LMM om een onverklaarbare reden of door verkeerde omgang kapot gaan.

wel zeker weten dat die van de sloper gewoon echt goed is...... anders ga je verder zoeken en is het over een jaar blijkbaar toch de lmm.

let wel op, bij andere  LMM wel even stukje rijden. je auto moet er aan "wennen" .....

vacuum slangetjes op het ook goed klinkt ook niet overtuigend....
is vaak niet te zien, lopen er ook een aantal onzichtbaar.....

gasklephuis..... als je toch daar bent bij die sloper, leen deze dan ook even.....

clemturbo

Helaas in geen van de slopers zat de LMM in.
En om het hele gasklephuis daar te gaan demon/monteren, weet niet of ze dat willen.