Fortuna autobanden, of andere?

Gestart door Essie70, 01-07-2010 10:26:49

Vorige topic - Volgende topic

Vulk

Kumho is OK, maar slijten vrij hard. Ik heb zelf mijn Kumho's vervangen door Pirelli P6000 banden.

Goedkoopst: michelin pilot premacy. Goedkoopst per kilometer dan...

Bigjelmo

Bij mijn nieuwe velgen kreeg ik er Rotalla banden onder,is van Bridgestone heb ik begrepen.
Ben tot nu toe redelijk tevreden maar zal waarschijnlijk zelf niet weer kopen, reed hiervoor meestal op Uniroyal banden dat beviel altijd prima.

v40pokemon

Citaat van: jan piet op 02-07-2010 12:27:49
Onder mijn 740 lagen Maxxis banden toen ik hem kocht (en nog steeds toen ik hem verkocht  ;D) Heb er ongeveer 50.000 km mee gereden en inderdaad viel het best mee al zal het nooit mijn merk banden worden als Michelin freak. Waar het ECHT begon te knijpen was in noodstoppen: acuut van angst schreeuwende bandjes, en een wit weggetrokken chauffeur van die doodsnoodkreten van banden. Ook in flinke regen ging de auto, ondanks meer dan voldoende profiel al gauw zoeken. afgelopen winter heb ik er 3 weken mee gereden omdat de 855 met de bek openstond. Wegrijden uit sneeuw? Forget it! (Wel héérlijk gespeeld met 8-ies driften enz. maar gewoon rechtuit was er niet bij  :evil: :eusa_whistle: ;D)
Nu was ik over Michelin Energysavers ook niet erg te spreken, ook die juichten voor Maarheeze al dat de bocht bij Leenderheide er aan kwam, en vond ze in regen niet erg sterk. Zegt misschien meer over mijn rechtervoet in sommige situaties maar vindt de Premacy met hoog snelheidsprofiel (ondanks dat ik dat qua snelheid niet nodig heb) vele malen meer overtuigend dan de Energysaver of de Premacy met een lager snelheidsprofiel (die janken ter hoogte van afrit valkenswaard voor de oude bocht van Leenderheide  ;D
gr,JP

Ik heb ook altijd Michelin gehad. prima rijeigenschappen. Maar omdat ik in mijn huidige maat alleen de Exalto kon krijgen en daar niet echt goede verhalen over heb gehoord, ben ik gaan proberen met andere merken. De winterbanden zijn van Vredestein (zeer tevreden!) voor de zomer had ik Dunlop Sport, maar dit vond ik niet fijn (weinig grip op droog én nat, erg spoorvorming gevoelig) Toen maar eens om te proberen de Maxxis en ik moet zeggen dat het me niet tegenvalt. Grip op droog is goed, grip op nat is redelijk tot goed.

Essie70

denk dat ik "Kumho KU31" 195/55 R15 V (85)  €53.02  p/s ga proberen. ik hoor positieve geluiden omtrent kumho, dus ik ga ervoor!

Misha

Citaat van: Essie70 op 04-07-2010 11:33:25
denk dat ik "Kumho KU31" 195/55 R15 V (85)  €53.02  p/s ga proberen. ik hoor positieve geluiden omtrent kumho, dus ik ga ervoor!

Geen geld, is iets meer dan 1/3 Michelinband. 
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Vulk

Geen slechte keuze denk ik. Beter vind je niet voor dat geld.

elmarconi

Citaat van: Essie70 op 04-07-2010 11:33:25

Heb je een speciale reden om 55 ipv 60 te nemen?

Standaard af-fabriek maat is 195/60/15 ...
--
Autogas Inside . . .

Essie70

nee, tis idd 195/60/15 .  ik heb net even gekeken , dacht 55 maar tis idd 60. :)

JvW

Ik heb vanmorgen net vier nieuwe Michelins Energy Saver onder de Roffel laten leggen. Dit vanwege goede ervaringen met deze band qua duurzaamheid.

Qua prijs nog niet eens zo duur (€ 396 incl. montage, balanceren).

Essie70

ik ben ook maar gegaan voor michelin. zitten nu 4 michelin banden onder, en ik ben zeer tevreden met michelin.

cas

die fortuna's maken veel geluid, en plakken slecht... reed er een 5 maanden mee. heb ze nu naar achter gedaan, en voor een set bridgestones eronder laten zetten. minder dan Bridgestone doe ik niet meer. rijdt heerlijk!! Pilots nog beter. maar 200 EU per band kon ik die dag even niet missen.

ps.  achter zat een band die al 7 jaar oud was! michelin Pilot..... met zat profiel....
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....