Uitlezen kilometerstand via OBD lijkt niet te lukken

Gestart door Volvotraveler, 15-11-2010 17:59:58

Vorige topic - Volgende topic

Volvotraveler

Kreeg de procedure om de werkelijke km stand uit te lezen via de OBD (via de LED bij die twee stekkers). Het begint met het contact aan te zetten, dan het stekkertje in A7 te plaatsen. Dan vijf keer op de knop drukken. Dan zou het ledje moeten gaan branden. Nou, dat doet hij dus niet. Alles blijft duister. Begin ik verkeerd? Weet iemand (vast wel...) hoe ik dit moet aanpakken?

rovelra

cas

Citaat van: Volvotraveler op 15-11-2010 17:59:58
Kreeg de procedure om de werkelijke km stand uit te lezen via de OBD (via de LED bij die twee stekkers). Het begint met het contact aan te zetten, dan het stekkertje in A7 te plaatsen. Dan vijf keer op de knop drukken. Dan zou het ledje moeten gaan branden. Nou, dat doet hij dus niet. Alles blijft duister. Begin ik verkeerd? Weet iemand (vast wel...) hoe ik dit moet aanpakken?

op het moment dat je op de knop drukt, brand het lampje dan uberhaubt wel op bij indrukken? doe het niet te snel. gewoon net zoals de secondes op de klok tikken  ;)   
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Ludo

Volvotraveler

Neen Ludo, het klokkenhuis heb ik niet vervangen. Ik was gewoon benieuwd wat de OBD zou vertellen. NAP zegt dan wel dat de KM-stand klopt... Maar mijn Roffel is wel in 2007 vanuit Duitsland geïmporteerd... Vandaar.

Ik heb de knop zowel langzaam als sneller achter elkaar ingedrukt. Het lampje blijft onder elke omstandigheid helemaal uit. Ik zal ook eens andere codes gaan proberen. Misschien is het Ledje gewoon stuk, wat mij vreemd voor zou komen. Maar je weet maar nooit.

Ludo

Vreemd.
Als het ledje niks doet in A7, zit het probleem toch in het klokkenhuis.
Stekkers goed vast?.