Motor tikt, alleen op benzine

Gestart door Aswin, 18-03-2004 22:57:56

Vorige topic - Volgende topic

Aswin

Hoi,

Ik rij normaalgesproken op gas. Behalve de eerste paar honderd meter na het starten. Op dat moment klinkt de motor duidelijk anders, ik hoor dan een tikje dat klinkt alsof er een klepje open en dicht gaat. Ik schat de frequentie op een 5 à 10 keer per seconde. Ik weet eigenlijk niet of dit tikje gelijk opgaat met het toerental of de snelheid van de auto, maar de frequentie loopt op als ik harder ga. Bij overschakelen op gas verdwijnt het direct. Het is er altijd op benzine en nooit op gas. De motor loopt zowel op gas als op benzine erg regelmatig.

Weet iemand de oorzaak hiervan? Een onderdeeltje, een storing?

Jeroentjuh

Tikkende benzine injectoren?

Aswin

Citaat van: Jeroentjuh op 18-03-2004 23:07:36
Tikkende benzine injectoren?
Kan dat? hoort dat? is dat erg?

Jeroentjuh

Citaat van: Ludo op 18-03-2004 23:24:48
waarschijnlijk de klepstoters, komt vaker voor dan de injectoren.
de klepstoters moeten zich met olie vullen, dat hoort zo.
kan geen kwaad, alleen als het blijvend tikken is.

Das waar, klepstoters willen wel eens gaan tikken, maar dat heb je dan op benzine en op gas. Maar hij had ut toch alleen op Benzine of lees ik ut verkeerd?

Aswin

Ja, alleen op benzine. Het geluid lijkt uit de bovenkant van het motorblok te komen.

855-Champagne

Zijn je injectoren, nee is niet erg.

mark20v

;Ddit las ik bij techniek/ gas ;D

--------------------------------------------------------------------------------
Re:Af en toe op benzine?
« Antwoord #4 Gepost op: 29-02-2004 17:49:14 »  

Volgens mij gaan de benzine-injectoren dicht zitten als je te weinig op benzine rijdt. Als je dan eens op benzine moet rijden, is dat geen succes.
(Maar ik had destijds nog een "gewone gasinstallatie" op een 360 2-litertje met benzine-injectie.

Misschien is het bij de G3 wel anders. Nog even vragen bij een goede gas-expert!
-------------------------------------------------------------------------------------------------

Misschien bij jou ook het geval aswin?

mark

Volvo separates men from the boys  

Jeroentjuh

Laat je injectoren een keer reinigen ofzow...